Hier schijnbaar ook een 'soepeler' beleid dan bij anderen. Ik kom uit dezelfde regio als Marieke. Ga de diabetesverpleegkundige er eens naar vragen als ik m'n waardes door mail. Wist niet beter, tot ik hier allerlei strengere waardes voorbij zag komen. Toch ga ik ook uit van de expertise van het ziekenhuis en het personeel. Ziekenhuis staat in de top 5 van het land, dus zal vast iets goed doen. Ben wel blij om met anderen te kunnen kletsen, ookal verschilt ons beleid misschien. Ervaar veel steun aan dit topic en jullie reacties! Steun lijkt me belangrijker voor elkaar dan discussie 😊
Melle wat fijn dat je waardes goed zijn! Hopen dat t zo blijft! Koali idd ben ik mee eens 😊 Vind t ook fijn om Hier te kletsen ondanks de verschillen in beleid. Want beleid kunnen we persoonlijk niks aan doen
@melle: hier ook lagere waardes vanaf week 35. Moest zelfs minder insuline gaan spuiten. En soms zelfs helemaal niks. Scheelde soms echt de helft ten opzichte van de weken daarvoor.
Vervelend vaddie vd borstontsteking. Schijnt ontzettend pijnlijk te zijn! Sterkte! Hier na de maaltijd 8,8 geprikt. We hebben wel broodje hamburger gehad, maar heb heel bewust koolhydraatarme broodjes gehaald en de hamburger, kaas en ijsbergsla zijn ook geen koolhydraattrekkers. Snap er niks van.
Ik snap dat het voor jullie niet leuk is dat steeds weer op nieuw de discussie over het beleid voorbij komt. Maar kan mensen als Pipo ook heel goed begrijpen. Ik zou als er wat met mijn klein man gebeurt door de suiker ook iedereen waarschuwen die het maar wilde horen en mensen behoeden voor het grote verdriet wat ze hebben mee gemaakt.
Ik bedoel het in ieder geval niet zo. Er zit geen kwaad achter. Er werd gevraagd naar de risico's. Als dan blijkt dat mensen die niet kennen (en dan bedoel ik natuurlijk degenen die al onder behandeling zijn) tja dan schrik ik daar gewoon van. En ik vind niemand een ontaarde moeder hoor, de meeste mensen luisteren gewoon naar de arts, maar het is voor mij echt ondenkbaar dat ik niet zelf al onderzoek zou hebben gedaan naar die risico's. In dat opzicht krijg ik soms het idee dat nieuwe mensen die zich hier melden dan te horen krijgen joh het valt wel mee hoor dat diabetes misschien een groot kind. En dan vind ik dat ik echt iets moet zeggen. Dat doe ik alleen maar om te helpen en omdat ik het belangrijk vind.
Ik vind het niet vervelend om te lezen of horen, maar juist goed. Ik ben volledig nieuw in het hele gebeuren en lees graag waar het op staat. Zo vind ik het ook echt vreemd dat de maximale waardes kunnen verschillen per regio. Dat is zeker een vraag die ik neer ga leggen bij de dvk. Blijft vreemd. Zonder jullie was ik daar nooit achter gekomen. Het is denk ik meer dat het geen aanval moet zijn, op niemand. Alhoewel ik niet het idee heb dat dit echt zo ervaren wordt. Ik begrijp heel goed dat je anderen wil waarschuwen als je zelf zoiets afschuwelijks hebt meegemaakt.
Oh echt? Ik zit sinds deze week zelfs vaak tussen 4 en 5 de hele dag, voor en na het eten. Nog nooit gehad. Kan zelfs chocola en pannenkoeken eten zonder hoog te zitten. Hoop dat ik dan wat eerder met de metformine kan stoppen. Insuline spuit ik nu 6,6,2 dus is al niet heel veel. Nu mocht ik (als de bevalling zelf al niet begint) 3 dagen voor de inleid datum stoppen met de metformine ivm bijwerkingen die ik absoluut niet tijdens de bevalling wil haha. Ben benieuwd hoe mijn waarden nog gaan zijn komende 2 weken.
Melle hopen dat ze zo netjes blijven idd! Dat Zou natuurlijk mooi zijn! Koali mja soms snap je er gewoon niks van van die waardes! Zo prik ik hoog en zo op t zelfde weer goed haha we kunnen er denk ik niet echt van op aan omdat t door de hormonen zal blijven schommelen denk ik. De risico's als groei en placenta zijn mij wel Bekend, krijg ook niet voor niks elke keer die extra controle en dopplermeeting. Maar de eventuele andere risico's waardoor het levensbedreigend zou zijn zijn mij niet bekend. Ook na google kom ik niet veel verder dan groei en placenta problemen eigelijk. Dus tuurlijk vind ik t dan fijn als iemand me kan vertellen wat de risico's nog meer kunnen zijn. Al ga ik die misschien wel van de kinderarts horen binnenkort
Ben wel benieuwd wat de bijwerkingen dan zijn van het stoppen met metformine. Ik heb het de ochtend van de inleiding nog gebruikt. Placentainsufficientie lijkt me al best ernstig genoeg, was mijn grootste angst. Maar ook na de bevalling heb je nog risico op hypo bij je baby. Dat had mijn zoontje die prikte 1,6. Als ze dan niet ingrijpen kan het ook helemaal mis gaan.
Ja oke die wist ik ook van die hypo na bevalling, daar krijg ik dus nog gesprek met ka over. Over wat er dan zou kunnen gebeuren en hoe ze dan gaan handelen enzo.. Haha ja zo bedoelde ik t ook niet dat de placenta niet erg genoeg is weet namelijk zelf als geen ander hoe ernstig dat is omdat mn dochter zon slechte placenta had. Met alle risico's van dien. Daarom krijg ik nu ook die extra controles. En dat vind ik ook echt wel Doodeng hoor.. Bedoel als ik zoals van de week de kleine even niet voel.. Of ik heb ineens mega steken net of er iets scheurt van binnen raak ik al half in paniek. Maar probeer zo nuchter mogelijk over te komen omdat mn ma me zo inpalmt dat ik niet moet zeuren.. Maar dacht dat er daarnaast dus nog meer risico's bedoeld werden die ik nog niet weet.
@nuage. Geen bijwerkingen van het stoppen ermee, maar ik heb er nu bijwerkingen van, die ik niet tijdens de bevalling wil, vandaar dat de internist zei dat ik er 3 dagen eerder mee mocht stoppen. Hadden jullie ook voorgekolfde bv mee? Voor als er er bijvoeding nodig was? Ik mag vanaf vandaag voorkolven, ivm misschien de lage bloedsuiker en dat de bv dan al wat beter op gang is.
Dat vroeg ik me eigelijk ook af! Hoe is t gegaan met de voorgekolvde voeding? Heeft dat gewerkt? Weet niet meer wie t allemaal had gedaan
Ja ik had voorgekolfd! Was niet veel maar het was iets. Heb daarnaast ook gekolfde voeding van een vriendin meegenomen. Moest alleen zeggen dat het van mij was om geen gedoe te krijgen. Helaas had hij daar ook niet genoeg aan dus heeft hij toch 2x kv gehad voor we weg mochten. Marieke zegt je moeder dat?? Ik denk dat je alle reden hebt om bezorgd te zijn juist door je verleden inderdaad en vind het heel erg om te horen dat je moeder daar zo mee omgaat! Oh op die manier Mellle. Diarree en spugen? Ik had gelukkig geen last daarvan.
Idd erg jammer dat je je zorgen niet kunt uiten tegenover je moeder Marieke. Dat is jammer, dat er toch nog kv van te pas moest komen, maar dat is nou eenmaal nodig geweest. Ik hoop dat ik er nog genoeg uitkrijg, we zullen het zien. Ja, de diarree helaas, en daar valt geen peil op te trekken wanneer, wel elke dag helaas, maar het is te doen zeg maar, anders was ik er wel eerder mee gestopt. Geen zin in om met zo'n bijwerking te bevallen. Is jullie suiker trouwens weer normaal? Of nog geen tijd gehad om een dagcurve bij te houden.
Jammer dat hij niet genoeg eraan had, maar daarna wel goed de borst gepakt na de kv? Of was dat moeizaam? Mja mn ma bedoelde meer mn bi klachten enzo .. Niet dat ik daar wel wat aan kan doen haha Maar vandaag kan ik amper rechtop staan, zo erg is t nog niet eerder geweest. Dus ze was op visite vanmiddag en ik liep moeizaam naar de keuken. Zegt ze: ben blij als die kleine dr is zeg! Elke keer als ik hier kom heb je wel iets. Dus ik: sorry? Hoezo? Je hoort me toch niet? Ja zegt ze maar je loopt erbij alsof je 80 bent. Mn dochtertje heeft 2 dagen alweer de bokkepruik op.. Is ook mijn schuld zegt ze dan.. Want ik slaap slecht dus zal wel Chaggie zijn en dat neemt zij van me over ofzo.. Ja sorry hoor alsof ik het kan helpen.. Dat zij nou zon fijne makkelijke zwangerschap had vroegah.. Ik loop ook liever fluitend te winkelen ofzo.. Vond t dus ook echt niet leuk dat ze dat zei.. Alsof ik me aanstel.. Heb ik dr ook gezegd dat ik t echt niet voor de lol doe ofzo. Maar ja mn ma is altijd een beetje zo geweest hoor.. Het is ook echt dat zij de enige is die beschikbaar is om op te passen tijdens de bevalling.. Maar anders had ik dr even links laten liggen denk ik
Jeetje zeg gezellig zo'n moeder! Pppfff ze zal niet weten wat ze moet maar een beetje meer steun mag ook wel. Ik had best veel voeding bij me maar ik had een keizersnede he dus zat 3 dagen in het ziekenhuis. Op dag 2 was hij teveel afgevallen en moest hij extra bijvoeding en toen redde ik het niet met de melk die ik mee had. Echt balen want ik kon nog veel meer krijgen maar ja kon niet want ik had gezegd dat het van mij was. Voor mij was het vooral belangrijk dat de eerste voeding geen kunstvoeding was. Ik geloof echt dat dat de basis legt voor de darmcultuur en dan is borstvoeding ontzettend belangrijk denk ik. Hij drinkt nu gelukkig aan de borst. Heeft wel even geduurd ik kon hem pas aanleggen toen hij al 5 dagen oud was want zijn tongriempje moest eerst gekliefd worden. Hij heeft dus tot die tijd met de fles gedronken. Is goed gekomen dus. Hij drinkt nu nog steeds fles tussendoor. Ik voed met tepelhoedjes dat gaat wat beter.
Ja mis die steun idd best wel dan ja.. Net dat ze t zo geweldig vind dat ik zo afgevallen ben sinds de suiker.. En dan de opmerking: zal je t er na de bevalling wel weer aanvreten. Ga dr altijd maar vanuit dat ze zulke dingen zegt omdat ze zelf onzeker is ofzo.. Fijn dat t nu wat beter gaat met bv! Heeft dus geen last van dat zn tongriempje gekliefd is? Lijkt me trouwens erg naar, hoe doen ze dat?