Jeetje zeg, geloof niet dat ik daar op zou zitten wachten zo'n moeder. Maar ja de mijne woont ook ver weg Nee ze hebben daar juist geen last van, kunnen daarna direct drinken. Het is eigenlijk alleen een vliesje wat ze doorsnijden. Ze voelen het nauwelijks. Ze doen het met een metalen plaatje onder de tong met een inkeping voor het riempje. Heb niet heel goed gekeken maar op die manier kunnen ze in ieder geval niets anders raken. Hij huilde maar heel eventjes. Viel me erg mee!
Mijn oudste dochter had ook een hypo na de geboorte. Had een suiker van 1.1! Bij haar duurde het dus ook 4 dagen voor ze haar suiker op orde kon houden. (en toen spoot ik amper insuline) Dit keer had M. een suiker van 2,5 na de bevalling. Maar dit keer tijdens de bevalling nog regelmatig geprikt en gegeten. (echt verschrikkelijk, eten tijdens je bevalling) Dat is 1/10 onder het minimum. Zij had binnen 6 uur weer nette waardes. Beide meiden hebben kv gehad als bijvoeding. Bij de oudste heb ik gekolft, met een gemiddelde opbrengst van 5 cc per kolfbeurt. Eigenlijk compleet nutteloos dus. Nu niet gekolft maar altijd eerst borst aangeboden, daarna nog fv. Vanaf dag 6 zit ze op volledige bv. De oudste was een stuk minder sterk en daar is de bv eigenlijk nooit goed gekomen. Nu dus wel. Alleen jammer van de dubbele borstontsteking. Hier trouwens suikerwaardes weer netjes binnen de normen. Tot nu toe 1 dagcurve gemaakt. Komende week nogmaals doen.
Ik moest ook zoveel eten tijdens de bevalling want ik bleef laag. J had dus ook lage suiker na bevalling. Maar na 3x prikken totaal werd hij goedgekeurd. Ik had zelf totaal 20 ml ofzo voorgekolfd in een week hihi nu kolf ik ondertussen 150 ml per keer gelukkig. Maar zonder bijvoeding en kolven had ik het niet gered. Mijn suiker is weer normaal gelukkig.
Nuage oke dat valt idd mee dan, t klinkt zo zielig namelijk haha. Mja mn ma.. Gebed zonder end zeg maar.. Leuk? Nee.. Maar Moet t er maar even mee doen. Vaddie oooeiii dat lijkt Me erg pijnlijk bv geven en beide borsten ontstoken.. Sterkte!! eten tijdens bevalling lijkt me ook een hell Idd! Bah! Ik ga weer poging doen tot slapen 😭
Zo Marieke, jij was vroeg wakker 😱 Wat naar dat je moeder zo kan reageren. Klinkt niet heel fijn, ook al ben je het gewend. Bi lijkt me zo naar. Vreselijk dat je dat er ook nog bovenop hebt! Nuage, kreeg jemig een gegeven moment akkoord Van de gyn om te gaan kolven, of zelf mee begonnen? Mag geloof ik niet te vroeg toch? Ik zou t ook wel willen gaan doen straks. Altijd een goed begin voor de kleine. Hoe bewaarde je het? In een spuitje in de vriezer? Bij m'n dochter moesten we het tongriempje idd ook laten klieven, stelt gelukkig niet veel voor. En het scheelt een hoop met goed drinken daarna! Vaddie, fijn dat de waardes weer goed zijn! Wat naar als je kleintje gelijk in een hypo komt, ook als weet je dat dit risico er is. Gelukkig wordt het voor ons allen goed in de gaten gehouden na de bevalling. Daar ben ik wel heel blij mee. Stelt toch gerust. Hier gisteren even een breakdown gehad. Zat er even flink doorheen. Waardes die van 3,5 naar 8,8 schoten, knallende hoofdpijn de hele dag en dan heb ik zo'n kort lontje naar vriend en dochter en dat vind ik dan weer zo naar van mezelf. Pff.. Heb ff alles eruit gegooid en vandaag gaat het gelukkig weer beter. Check vandaag m'n waardes ook niet, scheelt misschien ook. Morgen weer en dan door mailen naar de dvpk. Ben benieuwd wat haar antwoord is mbt het hanteren van verschillende waardes (max) per regio waar je woont/ziekenhuis waar je loopt.
De gyn stuurde me naar de lactatiedeskundige en zij heeft me alles uitgelegd en inderdaad spuitjes meegegeven. Ze adviseren niet voor 37 weken te beginnen want het zou de bevalling kunnen opwekken. Al zei ze ook dat je met een orgasme eigenlijk een hogere kans hebt dus het loopt wel los.
Koali vreselijk van die dagen idd waar je van laag naar hoog en weer laag schiet... Ken dat. Niet fijn. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen! Was toen nog steeds wakker helaas 😭 Ik had zooooon pijn. Was echt niet leuk meer. Plus dat mn dochtertje de hele nacht alleen maar in mijn armen of op mn borst wilde slapen anders was t huilen huilen huilen. Kreeg dr maar niet uit wat er was.. Denk verlatingsangst .. Ze voelt denk ik aan dat t allemaal wat dichterbij komt. Uiteindelijk heb ik dus om 4 u mn vriend wakker gemaakt omdat ik het echt niet meer uithield.. En die bekkenpijn en mn dochter dus toen is ze bij hem op zn borst eindelijk om half 5 in slaap gevallen.. Vanmorgen om 7 u is ze dr met mn vriend uit gegaan en toen heb ik nog even tot 10u geslapen. Uiteindelijk dus mega raar ritme qua eten, heb dus alleen gebruncht zeg maar.. En ook alleen daarvoor maar gespoten en net pas weet met avond eten. Maar gelukkig viel mn waarde mee.
Hier door de gyn doorgestuurd ook naar lactatie, hier met 36 weken met de hand voor kolven. Klopt over orgasme zei ze hier hetzelfde, en als je harde buiken begint te krijgen als je kolft, denk ik dat je wel moet stoppen.
Ik kreeg harde buiken van het kolven maar na een week had ik 0,0 ontsluiting en ook niet verstreken dus denk dat het niet veel doet.
Pieper de pieper de piep mijn sensor ligt er uit. Zit net op de bank krijg ik bericht dat de sensor geen contact heeft ligt ie er dus helemaal uit
waarschijnlijk met omkleden blijven haken. Ik voelde dat ding niet meer zitten dus hoogst waarschijnlijk met mijn pyama aan doen achter blijven haken. Ga morgenochtend maar bellen en vanavond en vannacht maar weer extra prikken
Jeetje dat is echt balen. Gaat dan wel vrij makkelijk schijnbaar, als je t niet eens merkt. Hopelijk kunnen ze het snel weer in orde maken.
Ik moet ze om de 5 dagen zelf zetten, dus heb hier een maandvoorraad in huis. Dat is wel balen dat je nu zonder zit, zeker als je de nacht in moet..... hoop dat je snel terecht kan
ik weet gelukkig dat als ik morgen bel ik morgen ook terecht kan anders heb ik dinsdag sowieso een afspraak staan
Gelukkig maar dat de nacht goed is gegaan. Nu dus even dagje weer meer zelf prikken.. Hier merk ik dat Mn eetlust ineens afneemt. dus maar even in de gaten houden qua insuline
Controle bij de gyn. Ze gaat nu kijken of ik hier kan blijven of toch naar umcg moet. En straks ook nog naar de dvpk voor een nieuwe sensor