zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ai, patatjes gaan hem voor mij niet worden 😓 Waarde was 8,4. Dus dan maar extra genieten van de pasta en lasagne, wat tot nu toe wel goed gaat.

2. Aaah dat is balen.. Had je alleen friet? Of nog wat anders?

Gek toch he dat t zo per persoon verschilt wat je wel en niet kan eten.

Hoop maar dat je nu ervan genoten hebt

3. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik prik idd 2 uur na het ontbijt. En dan neem ik een tussendoortje en vaak is het dan ongeveer twee uur later weer dat ik prik en daarna ga lunchen. Laatst zelfs al na 1,5 uur weer omdat we op tijd moesten lunchen omdat we nog weg moesten.

4. Jeetje dus na ontbijt waar je hoog op prikt, neem je nog een tussendoortje en dan na 1,5/2 u zit je in een hypo?

Zal echt aan deze kant van t land liggen hahaha want hier daal ik dus ook zo ineens.. Zo kan die hoog zijn.. En zo kan die na een uur alweer laag zijn.. Daarom mag ik dus ook niet bijspuiten.

Maar irri is t wel.. 😒

5. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja precies, zo apart dat het dan nadat ie hoog is + nog een tussendoortje erboven op dan opeens weer zo daalt. Vreemd iets toch, dat zwangerschapsdiabetes. Het houdt ons goed bezig 😅 Morgen weer curvedagje, ben steeds wel heel benieuwd.

6. Hihi ja zou t bijna gaan missen strax dat prikken hahaha.
    Vind t voor mezelf nu wel fijn om te weten wat mn waardes doen..

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik snap er niets meer van. Kwart voor 8 had ik 8.5 uur na de maaltijd. Prik om kwart voor 9 weer zit ik op 3.7. Snap er echt niets meer van. Waarom Ak ik zo hard

8. Nah heel apart!
    Doet die humalog dat? Miss weer terug naar andere insuline ?? Of is dat helemaal
    Geen optie

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    weet ik niet. Maar wat ook raar is ben aan het afbouwen dat had ik dinsdag al overlegd met de dvp. Ik ben van 45 gekomen dinsdag en vanmiddag en vanavond 30 gespoten en bij dezelfde maaltijden zou je denken dat ik dan echt ver boven de grenswaarde van 7.8 kom maar net elke keer zit ik op 8 a 8.2. Ik snap er echt niets meer van.... morgen naar 27....

10. Heeel apart.. Snap je dan idd niks meer van..
    Ik ben ook maar wat aan t eten.. Zat alweer op 4.0 dus zonder te eten word dat zo weer een hypo

11. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat vreemd surprise, je zou verwachten dat je dan veel hoger uitkomt.

Hier vandaag weer te hoog na het ontbijt (7,9) en wederom hypo voor de lunch (3,4). Dit keer had ik er ook goed last van. Trillerig, duizelig, sterretjes zien. Waardes vanaf m'n lunch zijn dan wel weer heel netjes (NL 5,2 en VA 4,6).

Tot nu toe heb ik dus echt al iets van 6 keer op een rij een waarde onder de 4 voor de lunch. Vaak zit ik na m'n ontbijt juist aan de hoge kant. Ik dacht; misschien kan ik de hypo's voorkomen als ik 's morgens een 'groter' tussendoortje neem. Maar t voelt ook weer gek om meer koolhydraten te gaan eten op t moment dat ik hoog in m'n suikers zit. 😑

12. Ja raar he.. Maar goed overleggen dan wat je daar t beste aan kan doen dan. Ik zou t idd ook niet weten..

Hier hele nacht beroerd geweest, dacht de suiker maar deze was vanmorgen nuchter goed. Na ontbijt ook goed! Maar had bij lunch zon trek dat ik ipv 2 boterhammen 3 heb genomen, toch teveel want toen was t weer 8.3.

Nu zo weer prikken op t avond eten..

13. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    En je ontbijt verspreiden over bv 1 of 1,5 uur?
    Ik at vaak met mijn zoontje al 1 of 1,5 boterham om 7 uur, bracht hem weg, fietste naar mijn werk en at daar 2 boterhammen rond 8/8.15 uur. Dit zag ik als 1 ontbijt en prikte 2 uur na de laatste boterham dus....
    Dat is het kromme met prikken... Je moet je koolhydraten verdelen maar je moet eigenlijk teveel eten om die 2 uur daarna door te komen zonder eten... Beetje vreemd. Dus ik loste het zo vaak op.

14. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga dat dinsdag eens overleggen met de dvpk. Maandag eerst nog even een 7 punts curve erbij voor een zo volledig mogelijk beeld.

Misschien idd m'n ontbijt wat minderen en dan rond 10:00 net iets meer eten en dat het dan net meer in balans komt. Alleen ben bang als ik minder neem als ontbijt dat ik het die twee uur daarna niet volhou 😅 Lastig!

Vanavond na m'n avondeten zowaar een waarde van 5,0. De rest van de dag zit ik tot nu toe echt heel goed! Geeft toch weer een beetje vertrouwen!

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik ben nu 8 weken zwanger van de tweede. Bij m'n eerste kwamen ze er met 35 weken achter dat ik zwangerschapsdiabetes had; ik moest op dieet en daarmee waren m'n waardes prima. Wel ingeleid met 40 weken en de laatste weken elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG.
    Nu ben ik dus zwanger van de tweede en de kans dat ik nu weer zwangerschapsdiabetes krijg is groot. Ik ben blijven controleren en m'n waardes waren altijd goed. Net 1,5 uur na het avondeten 8.4 geprikt.....Morgen maar eens nuchter prikken. Ik hoop toch zo dat ik niet nu al zwdiabetes heb en als ik het dan heb, dat ik het met een dieet af kan.

16. Hai steph,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wat balen dat je nu al hoog prikte. Idd miss even een curve bijhouden.. Tis niet te hopen dat t nu al de kop op steekt idd.

17. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Goedemorgen Steph En de rest natuurlijk.

Ik hoop voor je de zwangerschapsdiabetes je nog even bespaard blijft maar ik zelf spuit al weer van af 7 weken insuline en tis erger als de vorige keer dus het kan zeker. Ben er zelf achter gekomen door weer te gaan curven. Succes.

Gesloopt na gisteren een dagje ikea. Mijn lijf protesteerd aan alle kanten.

18. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap steph! Heb je na je maaltijd s avonds tussendoor nog wat gesnoept voor je ging prikken? Of was het echt 1,5 uur met niks eten/drinken ertussen? Ik hoop voor je dat het nu nog niet de kop op steekt. Zou vervelend zijn zo vroeg, maar wel goed dat je het in de gaten houdt. Ik zou als ik jou was idd ook een keer een dagcurve prikken om te kijken hoe je gedurende de dag uitkomt. Succes!

Suprise, Ai, dat is minder fijn. Vandaag maar rustig aan doen dan! Sterkte.

Hier gaat de paasbrunch straks beginnen. Heb vanmorgen maar alleen een schaaltje kwark genomen en dan hopen dat ik het red tot 11 uur en dan daar m'n lunch maar van maken. Vandaag ook geen curvedag. De eet tijden zijn daar vandaag veel te ingewikkeld voor. Hoe doen jullie dit?

19. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van de eerste en kwam er met 6/7 weken achter dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Ben nu ruim 17 weken en red het nog (prima) met dieet. Geen idee of ik het mijn hele zwangerschap red, hoop het, maar wilde je iig een hart onder de riem steken. Áls het zo is kan het zo vroeg ook nog met een dieet te redden/uit te stellen zijn (betekent niet altijd gelijk insuline bedoel ik). Succes!

20. Suprise ai dat is minder.. Nu dus rustig aan? Of drukke paasdag?

Koali ja zo zit ik ook, rare eet dat, vanmorgen maar mn crackers
    Op. Moet ik nog voor prikken, was laat wakker. Maar strax gaan we brunchen.. Dus vind dat ook lastig, mn ma maakt allemaal hapjes enzo. Dus zit ook met insuline enzo. Maar goed zal vast goed komen..
    Morgen weer zon dag alleen dan met fam van mn vriend. Dus t zal wel een lekker zootje worden met mn waardes haha.

Bali zijn dr idd zat die t met een dieet redden of met minimale insuline. Hoop dat t voor jullie zo blijft 😊

Deel Deze Pagina