zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tijdens mijn zwangerschap(sdiabetes) vielen de kerstdagen. Wat ik deed was:
    - alvast twee eenheden insuline voorspuiten
    - anderhalf uur na het voorgerecht prikken en indien te hoog alvast bijspuiten, wetende wat er nog aan eten kwam.
    - anderhalf uur na het eten weer prikken en evt weer bijspuiten

2. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    nee hoor marieke hier hele rustige dagen. Dochter heeft 2 middagen niet geslapen en is er nu dus langs die gaat zo na het eten lekker dutje doen en mama ook.

Zoals Hilly het deed heb ik het ook met de kerst gedaan al spoot ik van te voren al meer insuline omdat ik natuurlijk sowieso al meer insuline spoot

3. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is het jammere van alleen dieet, er valt niet te smokkelen 😜 Maar goed, nog 2/3 dgn en het is klaar 😉

4. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha inderdaad! Het is aan echt even zoeken en afzien met alle lekkere dingen op tafel 😅 Maar het is goed gegaan. Heb gewoon de kh voor de lunch aangehouden en lekker een eitje extra gegeten. Morgen hebben we verder niet echt iets gepland staan, dus dan kan ik weer op de normale tijden eten. Merkte net namelijke al dat ik weer trillerig en duizelig begon te worden. Niet zo gek als de brunch om 11u is en het is ondertussen alweer 14:30 😅 Dus maar snel m'n tussendoortje erbij gepakt.

5. fijn dat t goed is gegaan koali.

Heerlijk suprise even rust.

Hier is t eigelijk ook
    Best goed gegaan! Gewoon t zelfde gespoten als normaal
    En prikte na t eten 6.9. Dus op t randje maar vind t goed genoeg.

Nu wel helemaal opgezwollen van t vocht en pijnlijke bekken languit hangen op de bank thuis..
    Nadeel van oude mensen he, kachel op
    22 en 12 man in kleine ruimte.. Hot hot hot

6. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het hartelijke welkom :)

Ik had die avond niets meer gegeten of gedronken (behalve water) tussen eten en prikken. Gisteren heb ik 's ochtends nuchter geprikt: 5,2 en 's avonds na het eten: 5,3. Het was een beetje een rare dag met een paasbrunch bij m'n ouders dus ik ga een andere dag een curve dagje doen.

Dat is lief van je, ik probeer me nu al een beetje aan het dieet te houden, maar dat is nog best lastig: 's ochtends ben ik soms misselijk en kan ik niet zo veel eten en er zijn dagen dat ik de hele dag door honger heb ;).

Als ik jullie berichten zo lees, is insuline prikken nog best ingewikkeld!

7. Nette waardes voor nuchter en na t eten!

Tis soms wat lastig idd met insuline, maar je zit er in feite zo in en gaat ook vrij snel zelf ermee "spelen".. Dat je dus weet hoe en wanneer je t beste wat kan spuiten

8. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mooie waardes nu inderdaad, steph! Hopelijk blijven ze ze mooi en valt het allemaal mee!

Hoe gaat het bij jou Marieke met deze paasdagen?

Hier vandaag weer 7puntscurve. Wederom te hoog na ontbijt (7,9) en te laag voor de lunch (3,7). Rest van de waardes lagen allemaal tussen de 4,7 en 5,6. Die zijn dus echt super netjes. Ik lijk echt moeite te hebben met dat ontbijt, terwijl ik die netjes rond de 35 kh hou. Vanavond nog de laatste waarde prikken voor het slapengaan en dan alles maar weer sturen naar de dvpk. Ben benieuwd wat hun oplossing is voor het ontbijt of dag ze het acceptabel vinden zo.

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik snap er echt helemaal niets meer van. IK zak nog steeds qua insuline maar mijn waardes na de maaltijden stijgen niet. Zit dus een uur naar de maaltijd rond de 8 met "maar' 20 eh insuline ipv de 50 die ik moet spuiten om rond de 7 te zitten. BLijf wel heel gevoelig voor hypo's maar ze zijn nu wel een stuk minder laag. Dus geen 1.7 meer maar ik ben ze door de sensor nu meestal voor. Tot zo ver is 3 het laagste de afgelopen week. Morgen om half 9 de sensor uitlezen met de diabetes verpleegkundige en dan om kwart over 9 weer controle bij de gyn

10. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik zelf vind dat niet raar hoor suprise. Ik heb dat met mijn gewone diabetes ook. Ik start met een 50eh en eindig rond de 10eh. Mijn zus is zelfs vanaf nu insulinevrij (30 week). Je bloedsamenstelling wordt gewoon anders (verdund vooral door toename bloed). Ik heb normaal een heel hoog hca1b van rond de 90 en hij is nu al 52 terwijl ik niet anders eet en juist minder insuline gebruik. Zwangerschap doet rare dingen. Nu met sensor zie ik dat het bij mij helemaal geen nut heeft om na het eten te prikken. Ik start de dag rond de 4 en voor elke maaltijd kom ik ook uit met een 4. Ik eet tussendoor niks van koolhydraten. Tussen mijn maaltijd stijg ik soms door naar een 9, maar daarna dus weer terug naar de 4. Bijspuiten kan dus niet, omdat ik dan in een hypo raak. Meer spuiten bij maaltijd (+ tussendoortje met extra insuline) werkt niet omdat ik toch een piek krijg no matter what. Sinds donderdag is de helft van mijn langwerkende eraf.... ik ga snachts onder de 2.2!! (Niet meetbaar met mijn sensor) en word dus niet wakker. Levensgevaarlijk!
    Ik moest net een nieuwe sensor zetten..... zat in een ader en bloeden als een rund. Druppelde gewoon van buik op mijn stoel. Maar hij werkt wel prima, dus heb hem maar laten zitten

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Blijf het heel bijzonder vinden Caat. Ik ben had al zo snel dat mijn suikers stegen tewijl ik normaal gesproken dus geen diabetes had. De zwangerschap voor deze liep uit in in mk en toen curvde ik al en waren mijn suikers prima. Ook mijn eerst hba1c was met 6 zwangerschap 5.5 dus prima. Ik hoop dat het straks weer weg is al moet ik zeggen dat ik er wel een hard hoofd in heb. We zullen zien. Heb in elk geval een groot respect gekregen voor diabetespatienten. Veel mensen en ook in de zorg zien diabetes niet voor wat het werkelijk is.

Morgen krijg ik weer een nieuwe sensor die zet de dvpk voor mij

12. Benieuwd wat ze ervan zeggen suprise

Koali heel apart, miss is die 35kh dan toch teveel of de producten niet goed? Blijft lastig!

Hier vanmorgen netjes op croissantjes.. Wel 24 gespoten.. En geen lunch gehad want gingen vroeg gourmette.. En ook die waarde was netjes. Dus viel mij mee deze dagen

13. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man brengt ons zoontje nu naar het kdv en dan gaan wij naar het ziekenhuis voor de inleiding.... Spannend! Later meer 😊

14. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend toet!! Heel veel succes, hopelijk verloopt het allemaal snel en voorspoedig!

Tja Marieke, ik weet het ook niet. Heb de waardes en vragen doorgestuurd naar de dvpk en zal het vandaag wel horen. Zat er ook nog aan te denken om nu m'n verlof is begonnen in de ochtend maar flink aan de poets te gaan in huis. Scheelt misschien ook voor de waarde. Dan moet ik alleen oppassen dat ik niet nog lager uitkom voor de lunch.

Ben ook benieuwd wat ze ervan zullen zeggen suprise.

15. Woeiii toet heel veel suc6!

16. Benieuwd wat ze zeggen koali. Iig mooi irri is t wel van hoog naar laag. Ken dat..

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heel veel succes Toet!

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heel veel succes Toet.

@nuage Hoe gaat het met jou en de kleine.?

Hier gaat het best goed. Reageer later meer als ik tijd heb om de pc aan te zetten.

19. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Suc6 toet!!

20. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik heb toch maar even de poli gebeld want mijn sensor doet raar en bloeding erbij. Hij zegt dat ik op 19+ zit met stijgende lijn terwijl ik de hele ochtend sl rond de 5 hang. Heb hem er dus nu maar uitgetrokken, werd gek van de alarmen haha en betrouwbaar is hij toch niet nu. Straks maar een nieuwe zetten als ik weer thuis ben

Deel Deze Pagina