zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 1,5 uur nuage. Is dat nog veel te hoog dan?

Lunap, wat een waardeloos dieet zeg.... Zo zou ik ook honger blijven houden hoor!! Je hebt nu toch ook iets meer nodig tijdens de zwangerschap? Snap je frustratie heel goed.

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Geen idee wat het naar 1.5 is maar naar uur is het 7.8 en twee uur 6.7. Hier is naar 2 uur 7 de grens en als je daar boven blijft is prikken

3. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijf het gek vinden dat ze in elk ziekenhuis andere waardes hanteren. Bij ons wist de VK niet eens wat goed was 😳. Ga maandag meteen bellen.
    Zouden jullie morgen ook nog een curve prikken in mij geval?

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik zou nog een curve doen ik moest een week prikken voor ze echt overgingen op insuline

5. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan blijf ik nog even prikken!

Maar jullie denken dat 7.3 na anderhalf uur te hoog is?

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Mijn verloskundige wist het ook niet hoor en wilde me eerst niet eens doorsturen.... Daar heb ik zelf om gevraagd.

Verder had ik de eerste wel hogere waardes en zijn ze naar een week wel gezakt.

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Het ligt aan je ziekenhuis, hier is 7 naar twee uur goed. Dus denk dat je daar wel onder zou komen naar twee uur.

8. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegenvaller..... Net geprikt en was nu 8.9 😫
    Echt niks hekels gegeten of gedronken....

9. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL

Was trouwens de VK in het ziekenhuis.... Ze moest er zelfs een kaartje bij pakken en kwam er toen nog niet uit 😳. Ze zei zelf: volgens mij is boven de 10 pas slecht....

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ze moet je gewoon naar een diabetesverpleegkundige sturen ik snap niet dat ze zelf een beetje aanmodderen!

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Verloskundige moeten inderdaad gewoon doorsturen! Mijn normale verloskundige vond de waardes goed en wilde niet doorsturen , de klinische verloskundige moest er ook een tabel bij pakken...raar toch? We zullen toch heus niet de enige zijn met zwangerschap diabetes.

Tip noa, pak een weegschaal en weeg bijv je aardappelen, pasta en rijst...eerste week deed ik het op gevoel en was dus ook telkens te hoog.. Je mag echt maar heel weinig koolhydraten om te zorgen dat je niet te hoog zit. Verder mag bij eten alleen water want al het andere bevat koolhydraten en van Light zijn ze hier geen fan.

12. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt heel vreemd lunap! Vind dat ze jou sowieso lang laten aanmodderen! Ook met je cerclage, je zou verwachten dat je toch doorgestuurd moet worden naar de gyn....

Mijn eigen VK heeft mij ook direct doorgestuurd, alleen de VK in het ziekenhuis vond ik zo apart.... Komt toch best vaak voor toch?

Dankjewel voor de tip, ga ik morgen doen. Maar volgens mij mag jij veel minder hebben dan wat er op mijn lijstje staat he?

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik drink gewoon cola zero hoor doet niks met m'n waardes. En het is een advies he wat ze je geven het is jouw lijf!

14. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier mag ik geen cola zero omdat ze geen voorstander zijn van Light....met drinken is dus water, thee of koffie. Glas melk bijv telt mee met mijn tussendoortje.

Zucht waarom toch geen 1 protocol ;)

Zit nu gemiddeld op 1200-1500 calorieën per dag... Vind zelf erg weinig en ga van de week wel aankaarten want vraag mij nu wel af wat slechter is, afvallen of meer eten en insuline spuiten.

Wel mag ik kaas, worst enz eten naar behoefte. Dus eet meer kaas en worst dan afgelopen jaar bij elkaar heb gegeten hahaha.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar... waarom luister je daarnaar? Als het niks met je waarde doet dan hebben ze er niks over te zeggen!! Ik hoor bij jou heel veel ik mag dit niet ik mag dat niet, maar het enige wat jij "moet" is je waarde laag genoeg houden en hoe je dat doet is aan jou. Wat zij MOETEN is jou goede zorg geven en zoals ik het nu hoor krijg je dat echt niet. Er worden je belachelijke dingen opgedrongen omdat ze "geen voorstander zijn" (wat betekent dat in godsnaam je vraagt toch niet om een mening ofzo), je eet veel te weinig calorieën en je waardes zijn nog steeds te hoog maar ze doen er geen ruk aan.

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Werken ze met het protocol uit de jaren 80 ofzo. Vroeger kregen vrouwen met zwangerschapsdiabetes een dieet waar ze zich aan moesten houden van maar 1200 kcal. Dat is ondertussen zeer achterhaald.

17. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lunap, ik ben het met nuage eens. Ze laten je echt maar aanmodderen! Snap echt dat het super lastig is, maar ga op je strepen staan! Is toch niet gezond zo weinig eten, vooral niet tijdens je zwangerschap! Ik zou maandag gewoon bellen en eisen dat ze meer gaan doen voor je!

18. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik geef eerlijk toe dat ik stiekem een cola Light heb gedronken hoor haha had zo zin iets anders dan water,thee of koffie ;)

Ga het ook zeker aankaarten want dit dieet gaat tegen al mijn mama gevoelens in. Daarnaast heb ik het met man er over gehad en ga gewoon niet nog keer een suiker test doen... We weten dat van dat vieze drankje mijn suiker omhoog schiet! Waarom onze arme spruit in de buik dat weer aandoen? Dus daar ga echt op mijn strepen staan en weiger dat nog keertje te doen.

Dinsdag heb ik zo en zo contact met de diabetes verpleegkundige en ga dan ook aankaarten.

19. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groot gelijk heb je!! Hier staat op mijn lijstje dat je light frisdranken gewoon mag hebben (wel met mate natuurlijk). Dus gewoon lekker een keer drinken hoor!

Ben heel benieuwd naar haar reactie! Gewoon op je strepen blijven staan!

20. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Hier staat ook dat Light dranken mogen met mate. Echt op je strepen gaan staan. Ik mocht niet teveel afvallen . Nu ben ik wel iets afgevallen Door anders te eten maar niet schrikbarend veel. Eet wel vaker op een dag en meer groenten enz. En minder aardappelen en dergelijke

Deel Deze Pagina