zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik dronk vooral kruidenthee en water. En max 1 decafe koffie en 1 glas light fris per dag.

2. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    😩 nuchter 5.3 en na dik anderhalf uur 8.5 😭

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is allebei niet goed. 5,3 is de max nuchter.

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik hoop dat ze je ook snel helpen noa2:( want zo is ook frustrerend :(

Hier de hele dag al uit mijn hum, heb honger maar wil ook niet te veel eten in de weet dat dan omhoog schiet maar wordt super chagrijnig van het niet genoeg eten :( probeer mijn honger met beetje groenten soepje te stoppen ;) ga morgen eerst bellen dat ik dit echt geen doen vind.

Over nuchter, 5.3 is toch alleen in de ochtend??? Bijv niet voor een maaltijd toch? Voor de lunch was ie net 6 maar dat is toch wel gewoon oké? Gaat toch alleen als je nuchter bent?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja voor je gaat eten moet het bij mij onder de 7 zijn. Zwanger en honger is echt niet de bedoeling!!

6. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook heel benieuwd wat ze gaan zeggen maandag.... Baal echt enorm, had zo gehoopt dat mijn waardes goed zouden zijn. Misschien een beetje naïef na die 11,5 van dinsdag....

Heb echt even een dip, zie heel erg op tegen insuline prikken en de gedachte van inleiden word ik ook niet blij van.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, gezondheid staat voorop! Maar de hele zwangerschap is al een ellende, had zo gehoopt weer een fijne thuisbevalling te kunnen krijgen en dan heerlijk op je eigen plekje en bed de eerste dagen doorbrengen....

Lunap snap je heel goed! Ik zou er ook gek van worden!!! Dan kan je ook nergens anders meer aan denken he...
    Morgenochtend hang jij als eerste aan de telefoon!

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Snap je volledig noa, ik had ook zo gehoopt op een normale zwangerschap, normaal bevallen... Heb zo hard geroepen dat deze keer ging genieten... Maar merk dat lastig vind . Spanning om de cerclage en ook stomme eten.

Aan de ene kant vind ik het inleiden geen probleem, een eindpunt om naar toe te leven, plus zou al heel bijzonder vinden überhaupt de 38 te halen.
    Verder ben ik niet op tegen insuline, dit is ook hel.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik begrijp het wel hoor meiden het is ook niet niks. Voor mij ligt het iets anders het is al zo bijzonder dat deze zwangerschap er überhaupt kwam en dat het kindje de eerste 10 weken overleefde dat ik alle medicijnen voor lief neem. Ik heb nu geen suiker en insuline meer sinds ik van de prednison af ben, maar ik zal het wel weer krijgen rond de 28 weken. Binnenkort naar het VU want ik ben dus waarschijnlijk allergisch voor insuline en heb geen idee hoe ze dat gaan oplossen. En verder prik ik iedere dag nog fraxiparine en die naald is zo ellendig maar ja ik doe echt alles voor dit kindje en geniet van elk moment. Een gewone zwangerschap zoals andere vrouwen heb ik sowieso nooit gekend.

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Snap dat jou situatie heel bijzonder is nuage! Het is super dat je nog zwanger bent en dat de medicijnen hun werk hebben gedaan :) hoop dat de rest van de zwangerschap wat rustiger verloopt.

Hier ben ook dankbaar überhaupt morgen 30 weken zwanger te zijn. Met 20 weken werd er gezegd dat goede kans was dat we de 24 niet gingen halen. wil ook niet klagen of ondankbaar overkomen maar had zo graag keertje een normale zwangerschap mee gemaakt zoals al mijn vriendinnen om mij heen.

10. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage, snap jou heel goed! Wat ik heb is dan niks in vergelijking met jou.... Snap je dankbaarheid ook heel goed. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben echt zo onwijs dankbaar dat we weer een kleintje mogen krijgen. (Heb zelf een MA gehad met 10 weken). En natuurlijk gaat de gezondheid voor alles!

Lunap, jij hebt ook alles behalve een zorgeloze zwangerschap.... De angst die jullie moeten hebben gehad ook, vreselijk! En nu deze ellende er weer bij.... Voor jou zal 38 weken een enorme mijlpaal zijn!!

Ben ook stiekem enorm jaloers op meiden die wel kunnen genieten van de zwangerschap. De eerste 4 maanden heb ik alleen maar op bed gelegen, zodra ik overeind kwam was het aan een stuk door spugen.... En daarna begonnen de pijnlijke harde buiken waardoor ik weer plat gelegd werd. Nu dus ook de suiker.

We hebben gewoon allemaal dikke vette pech.... Je bekijkt het ook vanuit jezelf he... En we willen ons gewoon allemaal goed voelen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!

Pa; mijn suiker blijft hoog 😔 8.6 net 2 uur na het avondeten.... Is echt veel te hoog toch?

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik keihard gehuild toen ik hoorde dat ik zwangerschapsdiabetes had. Was compleet overstuur. Dus kan het me heel goed voorstellen, het is gewoon niet leuk.

Ja die waarde is inderdaad te hoog. Wanneer mag je weer erheen?

12. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is gewoon niet eerlijk....

Ik moet morgen even bellen, als het goed is kan ik deze week bij de internist en diëtist terecht.

Heb je een idee wat ik nu kan verwachten?

13. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    8.6 is inderdaad te hoog :( heb je afgewogen? Wat voorv lekkers heb je heb gehad voor avond eten? Balen hoor maar ben bang dat je waardes toch echt hoog blijven.

Hier was mijn avond gelukkig goed maar dat was puur omdat al op 8.4 begon door mijn bakje yoghurt met muesli van twee uur daarvoor( had zo trek..) . Dus alleen groenten en kip genomen en daarna flink stuk gewandeld +veel water.

14. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft boerenkool gemaakt 😋. Ik heb niet veel gegeten, heel bewust. Omdat het smiddags ook al hoog was.... Verder daarvoor niks op en alleen water bij het eten. Oh ja en een stukje worst, maar daar zal het niet aan liggen?

Moet jij ook voor het eten prikken? Is wel hoog toch dan? Groot gelijk dat je wat gegeten hebt, honger is lijkt mij ook niet goed!

We hangen morgen allebei aan de telefoon 😉. Welk ziekenhuis loop jij eigenlijk? Ik in het radboud.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Een normale actie zou zijn dat je nu insuline gaat spuiten. Heel misschien nog een poging met dieet mocht je nu echt verkeerd eten. Maar als dat al goed is dan hoor je insuline te krijgen. En dan spuit je voortaan voordat je gaat eten wat in je buik en kun je daarna gewoon lekker eten. Je moet wel dagcurves blijven prikken helaas.

16. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben heel benieuwd of ze ook meteen over gaan op insuline... Aangezien ik ook naar de diëtist moet. Krijg ook weer een afspraak bij de VK in het ziekenhuis (dus niet mijn eigen).

Mag je in principe weer "normaal" eten icm insuline?

Zie er zo tegenop om in het ziekenhuis te moeten blijven na de bevalling, stom he?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat hoeft niet perse hoor dacht ik. Als de waardes bij je kindje goed zijn mag je dacht ik vrij snel naar huis?

Ja met insuline kun je op zich weer normaal eten, alleen heeft een maaltijd met hogere koolhydraten ook meer insuline nodig. In de praktijk eet je dus vaak alsnog beperkt koolhydraten zodat je steeds dezelfde insuline kunt spuiten. Ik mocht echter op eigen inzicht ook meer spuiten. Je moet een beetje feeling ermee krijgen. Ik deed standaard 3 eh maar als ik uit eten ging deed ik er 5. Maar dan moest ik dus wel opletten genoeg koolhydraten te eten anders had ik teveel gespoten. Ik vond het niet moeilijk om ermee om te gaan en zelf aan te passen eigenlijk. Heerlijk weer die controle terug.

18. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Boerenkool..... Ik ben bang dat echt wel is waar je zo op reageert. Hier van de week een ovenschotel met aardappelen puree en dat was echt een no no Ondanks dat niet veel had genomen en grootste deel gehakt en groeten was.

Denk dat je bij diëtist wel nog winst kan behalen maar geen idee wat je ziekenhuis doet, hier vind ik ze maar onwijs traag. Maar zou ik zeggen volg je gevoel. Als je vind dat je al genoeg geschrapt met koolhydraten en nog te hoog zit dan zou vragen om de volgende stap ( insuline)

Het in ziekenhuis bevallen was mij vorige keer goed bevallen. Verpleegkundige waren heel lief en eten ziekenhuis was prima. Plus denk als de waardes van je kindje meteen goed zijn je snel naar huis mag hoor

Nog even digitale knuffel, je kan het noa! We zijn er bijna ;) nog Max twee maandjes en we kunnen knuffelen met onze kleintjes

Loop in rode kruisziekenhuis in Beverwijk. ( geen academische)

19. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je lieve berichtje! Doet me goed 😊

Ik heb gebeld maar er is nog geen afspraak ingepland. ... is erg druk, hoor vandaag of morgen meer.

Mijn eigen vk nog wel gesproken, ze zei al: houd er maar rekening mee dat je niet terug mag naar ons.

Wat betreft het dieet, voor min gevoel eet ik al super goed..... misschien ziet de diëtist het anders.

Heb jij nog gebeld lunap?

20. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Nee maar komt omdat morgen zo en zo een bel afspraak heb ;)

Stom zeg dat ze nog geen datum hebben! Dat snap ik echt niet! waarom worden we überhaupt op suiker geprikt als ziekenhuizen er vervolgens zo langzaam mee omgaan?

Ga morgen aankaarten dat ik deze week echt duidelijkheid wil en niet weer een week zo wil door modderen.

Ga nu lekker en middag dutje doen nu zl slaapt ;)

Deel Deze Pagina