zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog lekker geslapen lunap? Slaapt je zoon nog lang in de middag?

Ja ja ik ben gewoon al gebeld door het ziekenhuis! 😳 Woensdag kan ik terecht bij de diëtist, internist en VK daar. Heb wel aangegeven dat ie nu iemand wil die er WEL verstand van heeft. De vorige dacht dat je max 10 mocht hebben na het eten 😳.

Hopelijk ga jij morgen ook meer duidelijkheid krijgen. Ze laten je zo aanmodderen he.... Vreselijk!

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Het verschilt beetje per keer maar minimaal 1.5 en soms 3 uur. Hoop dat ook dat zo nog blijft.

Hoop ook op duidelijkheid ;) we zullen merken.

3. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Mag ik met jullie mee kletsen/lezen?
    Misschien kan ik er nog tips uithalen.

In mijn tweede zwangerschap heb ik diabetes gehad.
    En morgen mag ik voor de test in het ziekenhuis met het drankje.
    Dus ik hoop dat alles oke is maar ik ben bang voor opnieuw diabetes.

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Lees gezellig mee ( Hoop dat je dit x geluk hebt.... Maar de kans is natuulijk wel aanwezig dat je weer diabetes hebt)

Vandaag de diabetes verpleegkundige gesproken en afvallen/ honger hebben was zeker niet de bedoeling. Vandaag eten zoals bij mijn eerste dieet eruit zag ( die van twee jaar terug ) morgen weer contact en dan als waardes te hoog zijn donderdag insuline. ( maar net gegeten( uur geleden) en prikte 10.9) dus ga vanuit dat donderdag recept krijg voor insuline.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eindelijk Lunap!!

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ja ben ook erg blij! Klinkt stom maar die was ook stressvol.

7. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opluchting lunap! Eindelijk geen honger meer en er wordt eindelijk naar je geluisterd!

Jacq84, welkom! Hopelijk blijft het je dit keer bespaard....

8. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Eindelijk lunap. Heeft lang geduurd voor ze je serieus namen

Succes vandaag jacq84

En noa jij ook succes bij de diëtiste enz.

9. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Hoi dames!
    Ik denk dat ik ook maar kom mee kletsen. Gisteren de suikertante gehad en die was niet goed. Nuchter prikte ze 5.2 en 2 uur na het drankje helaas 10. Aankomende vrijdag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog en van daaruit word ik doorgestuurd naar de internist, diabetes verpleegkundige en de diëtist.

Ik vind het nu al lastig omdat ik op dit moment bij alles wat ik eet denk: Mag dit wel? Zit er niet teveel suiker in?
    Ben dus ook erg benieuwd naar wat ze willen en gaan doen.

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoi dames,
    Ik reageer niet zo vaak meer door drukte helaas..
    Vanaf vandaag zijn de dagelijkse ctg's en echo's begonnen.
    Ik moet vanaf nu tot de geboorte dagelijks aan de ctg,krijg elke dag een echo en controle van mijzelf.
    En aan de hand van hoe dat gaat gaan ze inleiden.
    Ik ben benieuwd.

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Oh wat spannend zeg! Omdat je waardes zo hoog blijven? Hoop dat de kleine nog even blijft zitten maar als het nodig ze wel meteen ingrijpen! succes met dagelijkse bezoekjes ziekenhuis :)

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Sterkte Ninja! Ik vond die periode best zwaar. Dat is hier standaard Lunap de laatste 2 weken iedere dag moest ik komen. Maar het einde is nu voor jullie in zicht, geniet nog even van je mooie buikje :)

13. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik hoop dat ik even mag inbreken met een vraag.
    Met 10+5 de eerste afspraak bij de vk gehad en die begon erover dat ze mij ook wou laten prikken op glucose(niet nuchter) i.v.m. overgewicht.
    Maar ik lees dat zwangerschapsdiabetes eigenlijk pas naar voren komt met 24 weken zwangerschap.

Ik weet nog niet wat de waarde van de glucose was. Hoor ik over dik 2 weken.
    Maar wat zouden de vervolgstappen kunnen zijn? Ook de suikertest?

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bij overgewicht is het standaard rond 12-13 weken. Als het dan te hoog is krijg je inderdaad waarschijnlijk de suikertest.

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Het is hier tegenwoordig standaard dat je met 35 weken dagelijks een ctg enz krijgt.
    Zie er wel tegenop eigenlijk.
    Ik heb nog wel meer te doen. En moet wat regelen qua kids,vooral voor mn jongste.
    En neemt zoveel tijd in beslag.
    Maar ja het is tijdelijk en voor het goede doel.

16. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Dank je wel voor je snelle antwoord. Weet je ook of die regels strenger zijn geworden sinds 2012? Want ik had ook overgewicht toen ik zwanger was van onze dochter in 2012 en toen ben ik nooit geprikt op suiker.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik weet het niet of dat ook is veranderd, ik moest het in 2012 ook al. Ach denk maar zo liever te veel dan te weinig getest.

18. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Even snel! Vandaag bij de internist en diabetesverpleegkundige geweest. Bleek geen afspraak ingepland te staan voor de diëtist 😳. Nu afgesproken dat ik per week de waardes door mail (3 x per week curve prikken). Ze overleggen dan met de arts of ik aan de insuline moet. Om de 2 weken een groeiecho en ben volledig overgenomen door het ziekenhuis.

Hier hanteren ze een waarde van max 7,5 na het eten (na 1,5 uur).... Hoe zit dat bij jullie ook alweer?

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Waarom maar 3x per week een curve? Wat weinig, ik moest dagelijks. Hier is het 7,8 na 1 uur.

20. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0

Ja liever controles dan straks problemen. Ben benieuwd wat de waarde was laatst.

Deel Deze Pagina