Ja dat kan dus helaas wel... Komt zelfs vrij vaak voor. En daarbij ook soms nog pasta, aardappels en rijst. Als je daar echt enorme problemen mee krijgt is insuline de enige oplossing. Ik heb nu geen zwangerschapsdiabetes. Nog niet. Ik denk dat ik vrij snel insuline krijg als het zover is. Avondeten vlees en vis en groente voornamelijk. Gevulde paprika's met gehakt en ui en champignons met tomatensaus en kaas. Of lekker (doorbakken) biefstuk met mayo en een salade. Of kipfilet op aubergine met saus van tomaten en mozzarella uit de oven: Ovenschotel met aubergine en mozzarella - De pan van Pien
Dankjewel voor je tips! Klinkt allemaal heerlijk!!! Ga dat eens uitproberen. Net gebeld naar de bakker, ze hebben koolhydraat vrij brood, geen idee hoe het heet. Besteld voor morgen, dat maar eens proberen! Hopelijk blijven je waardes nog even mooi, je moet nog een eindje he... Wel fijn dat je dan in ieder geval snel insuline krijgt!
Noa2, hier reageer ik ook op brood maar aangezien met dieet wat ik nu had echt afviel toch insuline en dat valt echt reuze mee! Je voelt er niks van. Let alsjeblieft wel op dat je genoeg binnen krijg een anders aan de bel trekken. Koolhydraat brood...de zit zo weinig calorieën in dat echt naar van werd.
Ik vind dat spul wel lekker eigenlijk dat brood. Vorige keer kon ik brood en aardappels enzo gewoon eten. Wel met mate uiteraard. Maar toen moest ik 7,8 na 2 uur hebben. Nu is dat na 1 uur... en dat red ik dan zeker niet. Ja insuline ik zeg dat wel maar ik denk eigenlijk dat het nog wel eens anders kan lopen en ze mij op een drama dieet zetten omdat ik waarschijnlijk allergisch ben voor insuline en ze dan een nog veel groter probleem hebben. Sprak eergisteren m'n internist en die zei dat ik ook nog kans heb dat ik het niet krijg. Daar hopen we allemaal op! Zo maar eens prikken haha lig nog in m'n bed!!
Toen ik zwangerschapsdiabetes had, kon ik absoluut niks van brood/crackers/beschuit verdragen. Pas toen ik insuline had kon ik weer brood eten. Wat vult: yoghurt of kwark met noten (dus geen muesli, want dat is ook graan, net als brood).
Ben half in paniek ik prik dus weer te hoog zojuist. Had het zo niet verwacht hoe moet het nu verder ik ga pas eind okt naar het VU. Zo meteen bellen naar het spreekuur om 4 uur.
Ik heb meestal 3 crackers met vlees of kaas, of 2 sneetjes koolhydraatarme boterhammen. Van beschuit kan ik er 2 eten. Als ik er 3 eet is hij te hoog. Als tussendoortje neem ik vaker Griekse yoghurt van lidl smorgens Zonder insuline hoefde ik het ook niet te nemen. Sinds ik de insuline spuit kan ik dat zo eten
Lunap, at jij wel brood met het dieet? Ondanks dat je er sterk op reageerde? Afvallen lijkt mij sowieso niet goed! Ik ga het goed in de gaten houden en aankaarten als ik te weinig binnen krijg. Vanmiddag toch salade gegeten met tonijn. Werkt wel, nu geprikt op 5.1! alleen elke dag salade... Weet niet of ik dag ga volhouden Vind het lekker hoor, maar ben het snel zat. Nuage, dat is even schrikken zeg!!! is er geen alternatief voor insuline? Aangezien je daar allergisch voor bent. Tjong, maakt het allemaal nog lastiger zeg..... . Noten ben ik allergisch voor, heel irritant nu!
Nuage, dat is inderdaad schikken! kan zijn dat je handen niet goed gewassen had? Zou wel even bellen! Op mijn dieet mag ik inderdaad wel brood, koolhydraatarm, twee sneetjes ( staat gelijk aan 1 gewone) en in de ochtend nam ik altijd al yoghurt alleen nu neem ik Griekse yoghurt ( gelukkig geen allergie voor nootjes dus lekker de doorheen) Ik vind persoonlijk als je met insuline redelijk normaal kan eten, beter dan op honger dieet en afvallen. Stel dat je met insuline wel brood kan eten zou dat toch erg fijn zijn. Je moet nog Ff en alleen sla lijk mij ook niet de oplossing. Natuurlijk is het anders als je al aan de insuline zit en dan nog te hoog zit.
Heb gebeld met de diabetesverpleegkundige. Ze belt me maandag en tot die tijd alles bijhouden. Alle artsen waren nu al weg. Op mijn vraag van wat als ik insuline nodig heb straks en echt allergisch ben bleek dus dat zij in 15 jaar praktijk dit NOG NOOIT heeft meegemaakt. Je bent erg bijzonder zei ze. Joh... dat heb ik vaker gehoord helaas en nooit iets positiefs... er is nog een kleine kans dat ik allergisch ben voor de naalden dus laten we dat hopen. Anders had zij wel iets gehoord van collega's over een centrum in Zwolle waar ze onderhuidse insulinepompen kunnen plaatsen met een speciale samenstelling en dan komt het direct in je bloed want vaak is het de huid die problematisch reageert voor zover zij wist maar ze was niet zeker. Dat zou fijn zijn als alleen je huid flipt want dat boeit me niet, of nou ja dat kan ik wel hebben. Ik ben doodsbang voor zo'n shock of dat je keel sluit of je hele lijf opzwelt en noem het allemaal maar op dat zijn gevaarlijke dingen en wat is dan de oplossing? Ja er is er maar 1: bevallen. Mijn grootste angst dus dat dit gebeurt en je nog helemaal niet kan bevallen.
Mag je nu met insuline wel normaal brood eten etc? Ik moet zeggen dat ik steeds dacht: als ik maar geen insuline hoef te spuiten.... Maar zo met het eten is echt een heel gedoe! Ben natuurlijk "pas" begonnen, maar ik lijk echt slecht te reageren op koolhydraten. De arts in het ziekenhuis zei wel: het is natuurlijk niet de bedoeling dat je niet aan je normale calorieën komt, die je toch nodig hebt nu. Maandag telefonisch consult met de diëtist! Ben benieuwd wat ze nog meer voor een tips hebben, heb misschien wel meer aan jullie
Nuage, wat een ellende zeg!! Vind het echt zo klote voor je, ook dit nog eens!!! Hopelijk reageer je nu wel goed op de insuline. Maar als het zo lees ben ik bang dat dat niet het geval zal zijn 😔.
Net 7.7 Heb alleen spruiten en vlees op.... Oh ja en een klein beetje volle yoghurt met zoetstof. Om gek van te worden....😔
Dan zijn het de spruiten of de yoghurt. Misschien niet tegelijk eten. Hier patat gegeten met peentjes en doperwtjes en tartaartje zelfs met mini beetje curry en verder mayo en had 7,6 dus net binnen de grens.
Maar spruiten zijn toch wel goed? Wat een gepuzzel zeg.... Wat super zeg, hopelijk was vanochtend een uitschieter! Duim voor je!!
Spruiten zijn gezond, dat is wat anders hihi dat is fruit ook maar in groente zitten wel koolhydraten. Al zou ik die yoghurt meer verdenken. Probeer eens Optimel! Dank je Hilly. Ik ben er best kapot van.
Ik leer er heel wat bij zo 😁. Maandag toch maar eens goed met de diëtiste kortsluiten wat wel en niet mag.... Ga je morgen weer prikken nuage? Goed om te lezen trouwens dat je met insuline weer wat meer kan eten. Merkte vandaag echt dat ik zo enorm slap was, echt nul komma nul energie...