zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen wat jij spuit lorena? Ik vind het zo gek, de ene dag ging het perfect en nu weer heel hoog 😔.
    Spuit nu 2 keer (ontbijt en avondeten) 6-6. Waardes zitten boven de 9 en 10....

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Maar wat eet je dan Noa? Zijn behoorlijk waardes.

Hier nu aan het zoeken naar een goede balans. Maar ik herken de frustratie. Hier sinds gisteren iedere keer te hoog, wat ik ook eet.
    Woensdag bel afspraak en al begonnen met koolhydraten tellen. Als de waardes een beetje hetzelfde blijven kan ik dan preventief tijdens de maaltijd gaan spuiten in plaats van achter.

@Nuage: spuit hier juist wat hoger om dat daar de huid wat strakker staat. Rond/ onder mijn navel ook flink wat vet.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb ook een keizersnede gehad dus bij mij is de lagere huis gevoellozer, dat zal ook meespelen!

4. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaddie, ik eet 2 boterhammen met rookvlees met een glas water en koffie erbij. In de avond vooral vlees en groente, met 2 kleine aardappelen. Diëtiste gesproken en mag niet nog minder gaan eten, krijg al te weinig calorieën binnen.
    Moet nu 8-2-8 gaan spuiten, vanavond was hij gelukkig wel goed.... Benieuwd naar morgen!

Wat een gedoe zeg om de juiste balans te vinden.... Hoop dat jij hem nu snel vind!!

5. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik spuit 14-14-9

Ik eet geen normaal brood want dan blijft hij omhoog schieten. Ik eet koolhydraatarm brood of beschuit of vezelrijk crackers meestal. Tussendoor Griekse yoghurt met beetje fruit. ( is even zoeken hoeveel en welk fruit kan en niet kan. ) avond eten is voornamelijk vlees en groenten en beetje aardappel. Rijst en pasta schiet hij ook weer omhoog. Op fb zit ik ook op een pagina met koolhydraatbeperkt eten voor ideeën op te doen want ikwerd inspiratieloos hihi. Mijn diëtiste was het niet eens met koolhydraatarm brood maar de internist , diabetesverpleegkundige en gynaecoloog vinden dit beter dan telkens te hoge waardes.

6. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet inderdaad ook koolhydraat arm brood, volgens mijn diëtiste zou ik gewoon normaal brood moeten kunnen eten maar dan schieten de waardes echt boven de 10 uit.... Dan maar dit.

Blijf het gek vinden hoor, ieder ziekenhuis heeft een andere manier van handelen...

Welke pagina is dat op fb? Ik ben ook zo inspiratieloos... 😳

Moet jij in de avond ook nog wat eten? Ik 2 crackers met smeerkaas, maar ben zo bang dat de waardes dan weer omhoog gaan. Griekse yoghurt had ik ook al gelezen ja, maar dat krijg ik nier weg 😒.

Moest vandaag 8-2-8 gaan spuiten, gisteravond ook al 8 gedaan en dat ging goed! Zelfs rijst gegeten en was 5.6 :D

Verschilt het bij jou ook per dag hoe je reageert, of blijft het redelijk constant?

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zal ook moeten gaan spuiten. heb er ook wel vrede mee, want dit is niks.
    Vorige zwangerschap at ik ook geen koolhydraten maar toen 16 kilo afgevallen (vanaf week 22) en altijd moe.
    Nu vanaf dag 1 minder koolhydraten (en bijna geen eetlust) en al bijna 10 kilo kwijt. Dieetiste zei meteen dat het afvallen moet stoppen. Anders zou ik aan het einde van de zwangerschap op -30 staan. Voor mij heel goed, voor de baby een stuk minder.
    Dus voelt heel dubbel. Moet mezelf dwingen om toch dat gewone brood te eten en daarna te spuiten.
    Nu eerst even de belafspraak van morgen afwachten.

8. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Die pagina heet koolhydraatarm dieet met weekmenu. Ik volg het menu zelf niet maar doe er wel inspiratie op en dr pagina koolhydraatbeperkt levenstijl/ dieet.

Ik eet rond 20 uur ook nog meestal 2 crackers

9. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Vaddie dat is erg veel waar je bent afgevallen. Ik ben 3 kg afgevallen. Sindsdien sta ik stil. Tot nu toe 2.5 kg bijgekomen deze zwangerschap

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Is een combi. Minder koolhydraten en minder eten. Denk dat ik maar 1/3 eet van mijn 'normale' eetlust.
    Ben benieuwd wat ze morgen zegt. Denk dat ik vrij snel weer langs moet komen

11. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ga ik even inspiratie op doen ☺️.

12. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaddie, wat ben je veel afgevallen zeg! Lijkt mij ook echt niet goed. Hopelijk ga je snel een balans vinden met insuline.

Lunap, hoe is het nu met jou?

Nuage, ook alles goed? Nog een curve geprikt?

Happynienja, ben je inmiddels thuis met roos? Hopelijk gaat alles goed!

Sorry als ik iemand vergeet...

Hier gisteren enorm geschrokken.... Had een afspraak bij de internist en de gyn. Internist was goed, moet nu wel meer spuiten 8-2-10, dat is gisteren goed gegaan, hopelijk vandaag weer!
    Toen de groeiecho, ik verwachte dat de kleine man nog steeds voor lag op groei en hoopte dat ie niet al teveel voor liep. Vorige keer zat ie op de p67 lijn, maar nu ineens p34! 😳 Werd direct aan de ctg gelegd (die was gelukkig goed), professor meteen bijgehaald en weer allemaal echo's (wat ze allemaal gedaan tijdens die echo's hebben is een beetje langs mij heen gegaan). Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de navelstreng goede doorstroming heeft en zijn buikje wel een "goede" groei doormaakt. Wat volgens de professor het belangrijkste is... Dat ie amper is gegroeid (van 1970 naar 2000 gram in ruim 2 weken tijd), kunnen ze geen reden voor geven. Snap er niks van, juist met suiker groeien ze toch extra hard? Dat zeggen zei ook.... Moet nu over 2 weken weer terug komen voor een uitgebreide groeiecho. Ze hebben gezegd dat ik mij geen zorgen hoef te maken, maar het zit toch niet helemaal lekker....

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is zeker schrikken Noa! Ik zou dat ook onwijs eng vinden eigenlijk. Hopelijk gaan ze je wel heel goed in de gaten houden nu.

14. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja he? Het zit mij ook eigenlijk helemaal niet lekker dat ik "pas" over 2 weken weer mag komen.... Misschien dat ik vandaag toch nog even bel...
    Het rijmt ook totaal niet, suiker en dan ineens amper groeien?!?

Hoe gaat het met jou?

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het kan wel, maar dan zou ik eerder denken aan je placenta die in de problemen is gekomen door je suiker. Maar dat is wel iets wat ze direct checken door zo'n ECG te maken en echo. Ik denk dat ze pas over 2 weken echt iets kunnen zeggen, maar ik zou persoonlijk zelf ook vragen om een extra controle over een week waarbij ze weer even kijken en een hartfilmpje maken.

Hier gaat alles nog goed gelukkig!

16. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben niet gekeken naar de placenta, heb ik ook helemaal niet bij stilgestaan! Was zo geschrokken....
    Heb net even gebeld, mag volgende week woensdag komen. Nu hopen dat ie even een groeispurt maakt!!

Fijn dat alles goed gaat, hoop echt dat je nog even "spuit vrij" blijft!

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik denk dat ik helemaal spuitvrij ga blijven want ben toch wel vrij zeker allergisch voor insuline geloof ik. Ik heb mezelf nog een paar keer met die naaldjes geprikt, gewoon zomaar zonder insuline, om te kijken of ik daar mogelijk allergisch voor ben, maar dat gaf geen reactie. Ik moet volgende week donderdag naar het VU ervoor, ben benieuwd wat ze me gaan vertellen daar. Ik wil vragen of metformine gewoon een optie is, dat wil ik graag proberen. Heb er veel over gelezen.

Als de placenta verkalkt en/of minder goed functioneert merken ze dat aan het kindje en daarvoor zijn die hartfilmpjes. Daarom moest ik de laatste 2 weken van mijn zwangerschap iedere dag zo'n filmpje laten maken. Fijn dat je woensdag weer mag komen!

18. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou fijn zijn als je daar aan mag beginnen zodra je waardes te hoog worden! Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Echt waardeloos trouwens dat je allergisch bent voor insuline....

Oke, daar hebben ze niks over gezegd! Ga dat zeker aankaarten volgende week. Is dat een CTG, wat jij dagelijks moest?

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Yup, iedere dag een band om je buik en een hartfilmpje van de baby van een half uur. Ook in het weekend. Is beleid hier. Echt leuk was anders, maar liever veilig.

20. noa2

noa2 Bekend lid

11 jan 2015
    707
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik, maar liever het zekere voor het onzekere! Hier hebben ze daar niet over gesproken... Gisteren wel een ctg gehad en zag er goed uit. Ga er volgende week weer om vragen!

Mer hoeveel weken ben je toen ingeleid?

Deel Deze Pagina