Hoe gaat het met iedereen? Hier m.b.t. suiker eindelijk wel lekker. Ben redelijk stabiel en kan goed inschatten hoeveel novarapid ik voor een maaltijd moet spuiten. De lange insuline nog steeds aan het ophogen. Voor de rest merk ik dat mijn energie echt hard terug loopt. En dat mag nog niet want zijn nog niet eens begonnen aan de kinderkamer.
Hier nog druk aan het uitvogelen. Vooral de nacht en de ochtend daar blijf ik op hogen. Zit nu in een week van 2-2-2-4 op 12-6-2-12. Morgen naar de internist
Hoi meiden, Hoe is het hier? Ik ben vorige week ingeleid omdat de insuline behoefte enorm hard toenam, de gyn wilde geen risico lopen. Met ingeleid met 37+2 weken. Ons mannetje doet het super goed, suiker was perfect na de bevalling en we mochten zelfs iets eerder naar huis toe! Bedankt lieve meiden voor al jullie adviezen en tips!! Heel veel succes met de zwangerschap en de suiker. Liefs noa
Ik heb het nog niet gevraagd omdat ik door de opwinding vergeten was maar hoe lang moesten jullie blijven naar de bevalling?
Noah gefeliciteerd met jullie zoon! Lunap succes morgen! Ik moest bij dochter 24 uur blijven en in die tijd werd er een aantal keer bij dochter suiker geprikt. Dat was steeds prima dus ik mocht ipv om 15 uur om 09 uur smorgens al naar huis nadat ze bekeken was door de kinderarts.
Bedankt meiden!! Lunap, wat spannend zeg!! Wie had dat gedacht zeg, dat je zelfs nog ingeleid gaat worden! Moet je ook in de ochtend bellen of je terecht kan? Wij moesten eigenlijk 24 uur blijven, ze prikken dan 5 keer op suiker bij de kleine. Maar omdat de eerste 4 waardes super netjes waren hebben ze de laatste test vervroegd zodat we in de middag naar huis konden. Succes alvast lunap!!
Ik had een ks dus ik moest 5 dagen blijven maar m'n dochter was de volgende dag officieel al ontslagen. Ze mocht uiteraard wel blijven
Nee ik hoef niet eerst te bellen, we moeten ons om zeven uur melden gelukkig wonen we dichtbij ! Zoonlief is uit logeren. Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. De gyn vertelde dat door de cerclage de beetje littekenen weefsel op de baarmoederhals zit waardoor het vaak nog even duurde voordat de kleine komt.
Gelukkig maar, wij moesten eerst bellen of er plek was. Was er toen niet 😱. Dat is nog eens een domper.... Maar gelukkig was er later op de dag wel plek. Spannend hoor, heb je er zin in? Laat de kleine man nu maar komen he!!
@Noa2: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. @Lunap: succes vandaag! Hier gaat het m.b.t. suiker wel aardig. Eindelijk een beetje stabiel. Voor de rest gaat het een beetje moeizaam. Buik begint echt in de weg te zitten en energielevel loopt hard terug. En ik moet en wil nog zo veel. Wel mezelf ziek gemeld zodat ik binnenkort van de solliciatieplicht af ben. (want solliciteren voelt echt als complete tijdverspilling) Ik, nou ja dochter, moest de vorige keer 3 dagen in het ziekenhuis blijven. Omdat haar suikerwaardes aan de lage kant waren en ze erg rustig was. (maar dat laatste heeft ook niet lang geduurd hahaha)
Iemand tips voor brandend maagzuur? Gisteren wel een rennie op maar voelde daarna net of ik een hyper had. Las ik vanmorgen de beschrijving, zit er een suikervariant in waar je 'op zou kunnen reageren' Maar ja wat dan?
Er bestaat ook suikervrije rennen, liggen naast de normale. Ik heb ze vorige week gekocht maar nog niet gebruikt
Zijn er hier meer dames die hun waardes onder controle hebben met een dieet? Ik zit nu ongeveer 9 weken op een koolhydraatarm dieet en het gaat goed hiermee (is wel zwaar zo met de feest maand en allemaal verjaardagen voor de deur). Enige nadeel van het dieet is dat ik in 5 weken 3 kilo afgevallen ben, de vk vind dit niet ernstig maar ik maak me er wel druk om.
Nu niet. Maar bij mijn eerste zwangerschap inderdaad voor 90% waardes onder controle d.m.v. dieet. Ik heb toen enkel in de maand december insuline gespoten omdat ik anders echt niks extra kon eten in de feestmaand. Toen 16 kilo afgevallen van week 22 toen ik de suikertest had tot week 37 toen ik bevallen ben. Vonden ze (toen, nu wel) ook niet zorgwekkend. Nu opdracht gekregen om redelijk gewoon te eten en het afvallen te beperken. (tot nu toe ongeveer 10 kilo kwijt) Straks meteen die suikervrije rennies halen!
@suiker in rennies: je moet er een boel eten om je suiker ervan te laten stijgen.... Een volwassen mens heeft minimaal 6gram suiker nodig om 1 punt te stijgen. Een Rennie is verwaarloosbaar. Verder raden ze antagel aan tegen maagzuur
Hoi Dames, Ik zou graag met jullie meekletsen. Vorige zwangerschap heb ik zwangerschapsdiabetes gehad vanaf ongeveer week 31. uiteindelijk insulatard voor de nacht moeten spuiten gedurende een week of 2 en ben met 38.5 ingeleid. Deze zwangerschap heb ik vanaf week 29 zwangerschapsdiabetes, een week eerder was de OGTT goed, ik voelde echter weer dat ik meer dorst kreeg en dergelijke en heb een dagcurve bijgehouden en was idd te hoog. Vandaag 33 weken en sinds gister moet ik novorapid spuiten voor het avondeten. Mijn suikers zijn nog erg wisselend en ik voel me er soms niet lekker bij. Gisteren een groeiecho gehad en ons meisje doet het gelukkig goed en buikje is maar een paar dagen groter dan normaal. Ik zal ook deze keer weer worden ingeleid, of de kleine meid moet zich eerder melden. Ik verwacht zelf dat dit ongeveer met 38.4 wordt. (Net na de feestdagen) Vappie als de rennies niet werken bij de huisarts een recept omeprazol vragen. Ik weet nog dat ik dat vorige zwangerschap deed en dacht waarom heb ik dit niet eerder gedaan... Nu eigenlijk ook weer te lang mee gewacht. Heb ze sinds vorige week en totaal geen last meer van maagzuur.