En wat heb je gegeten? Je niet zeker niet minder eten, wel anders. Maar als het te extreem wordt dan krijg je insuline, want je moet wel gewoon kunnen eten.
Niet veel bijzonders, aardappeltjes ( wel gebakken dus misschien was dat geen goed plan, half stukje kip en groeten. Maar wel gaan het zien, misschien dalen mijn waardes nog en kan ik het af met een dieet, wel blijven positief
De aardappels zijn dan de boosdoener. Het bakken niet, vet is namelijk niet erg. Je kunt los gaan op vlees/vis/kaas/boter/ei zonder problemen met je glucose. Aardappels, brood, rijst, pasta en suiker zijn de probleemmakers. Maar te hoog na zo'n simpele maaltijd vind ik al vrij heftig want dan zou je dus de aardappels eruit moeten laten.
Van d diëtiste hoefde ik ze ook niet te schappen en alleen maar groente en vlees te eten.....is zo saai hahaha was geen bord vol ofzo met aardappeltjes ofzo, maar misschien was dit gewoon een uitzondering en is de rest straks gewoon netjes binnen de waardes
Als je waardes alleen te hoog blijven krijg je insuline. Maar ik zeg je eerlijk het stelt weinig voor en dan kun je gewoon weer eten
ik heb vorige week de uitleg voor de pen gehad mocht ik het nodig zijn. naaldje stelt idd niks voor en hoeveel eruit komt al helemaal niet. echt een minidrup per eenheid. maar mijn waardes zijn niet stabiel dus ik krijg em nu nog niet.. vind het trouwens wel vreemd dat ik de ene dag goed prik na ontbijt of lunch en de volgende dag met precies hetzelfde te hoog kan zitten.. ga dat toch eens voorleggen aan de diabetesverpleegkundige. ik moet zelf trouwens 2 uur na de maaltijd prikken en dan mag ie niet hoger dan 6,7 zijn..
Wat irritant zeg zo lang wachten. Ik moest dat in 2012 ook maar ze zeiden dat het beleid was gewijzigd en het nu strenger was. Ben er blij om want steeds 2 uur niks mogen vond ik vervelend. Wel apart, je bent niet stabiel dus geen insuline. Daar is het juist voor. Maar ik moest ook eerst een klein weekje dagcurves maken voor ik het kreeg. Ben er alleen waarschijnlijk allergisch voor, ben benieuwd hoe we dat gaan oplossen.
volgens mij krijg ik het juist niet omdat het niet elke keer te hoog is.. ze schrijven dan eerst de kortdurende insuline voor dus spuiten en eten. en als het niet elke keer te hoog is dan heb ik dus kans dat ie erg laag gaat zijn door insuline denk ik? vind het allemaal maar raar werken zo. hoop dat ze voor jou een oplossing vinden als je er allergisch voor bent..
Ik heb ook kortdurende insuline. Bij mij is het nu soms ook niet te hoog meer, daardoor spuit ik nu niet meer voor mijn eten over het algemeen, alleen erna. Of ik moet weten dat ik echt iets ga eten wat kwaad kan (babi pangang ofzo haha) Maar heb net gehoord dat ik moet stoppen met insuline en kijken wat er gebeurt. Dus ben benieuwd.
Wat gek dat je het niet krijgt cactusje! Mijn waardes waren maar 2 van de 7 avonden te hoog en toch kreeg ik de novorapid. In het begin spoot ik helemaal niet vooraf, maar alleen maar achteraf ter correctie. Ik zag enorm tegen insuline op, maar achteraf bezien was het veeeeel makkelijker. Ik kon weer gewoon eten en hoefde niet meer te stressen als ik toch een keer te hoog was.
Ik zou in jou geval achteraf blijven corrigeren. Te hoog doet schade namelijk. En pas weer vooraf als waardes daar aanleiding voor geven.
Hier ook een update van mij. Gisteren bij de gynaecoloog geweest. De kleine groeit netjes en hartje klopte goed. Ik word vandaag besproken in het overleg van de gynaecologen. En ik krijg vanaf 35 weken dagelijks een ctg en echo. En aan de hand daarvan hoe het gaat word ik ingeleid. Mn waardes zijn nog steeds rond 10/11 en ben nog steeds dagelijks aan het ophogen. Straks weer mn waardes doorgeven.
Het mag komend weekend niet meer van de internist. Ik moet kijken hoe het gaat zonder. Want ik ben zwaar allergisch blijkt dus. Maandag moet ik erheen om te kijken hoe het gaat.
Alle injectieplekken zijn enorme rode, dikke, warme plekken geworden van 2/3cm doorsnede mijn buik ziet er echt niet uit. Ben overgestapt op andere insuline maar die geeft dezelfde reactie, alleen ietsje minder lijkt het.
Nee mag ook wel in mijn benen maar ja ik moet op mijn werk prikken dus in mijn buik kan ik gewoon achter mijn bureau doen. Het is zeker niet mijn priktechniek
Dan kan je toch op de wc gaan prikken. Ik vind het maar eng in mn buik. En heb veel harde buiken dus dat prikt ook beroerd.
Ik moet er niet aan denken op de wc. Vies man. En dan moet ik de hele tijd naar de wc daarvoor, ik word er gek van. Maar goed nu prik ik het helemaal niet dus is het geen probleem Ik heb nogal een dikke buik qua vet dus ik vind mijn buik eigenlijk het fijnste. En ben nog niet zo ver he