zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Na mijn ontbijt had ik 4,8 dus dat gaat prima. Ik heb de zwangerschapsdiabetes gekregen door de prednison en die ben ik aan het afbouwen. Mijn suikerwaardes worden dus steeds beter en er is zelfs een kans dat het straks weg is als ik helemaal geen prednison meer slik. Maar als ontbijt heb ik een bak Optimel yoghurt gegeten dus dat telt niet echt. Nu heb ik net 4 crackers op met kaas en een Optimel drink dus we gaan het zo zien.

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Klinkt niet echt fijn nuage die rode plekken enz :(
    Zou wel erg fijn zijn als je straks niet meer hoeft te prikken als je helemaal gestopt bent met de prednison.

Mijn waardes van vandaag, nuchter 5.3, ontbijt (1.5 naar eten en dan gaat de tijd in naar dat ik klaar ben met eten) 7 en net naar de lunch 7.8.prima toch?
    Over twee weken hoe ik pas weer meer dus tot die tijd is het alleen maar bij houden.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik hoop het ook! Zal waarschijnlijk later in de zwangerschap alsnog weer zwangerschapsdiabetes krijgen hoor. Maar dat zien we dan wel weer.

Nuchter 5,3 is op het randje. Mag niet hoger dan dat worden.
    7,8 1,5 uur na de lunch is te hoog volgens mijn voorschriften van de diabetesverpleegkundige. Ik vind het echt vreemd dat je 2 weken lang niks van je hoeft te laten horen. Ik moet iedere week een foto van mijn waardes mailen op z'n minst.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Fijn dat het goed gaat met je waardes.
    Ik moet twee keer per week mn waardes mailen.

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hebben jullie nog tips met prikken in de vinger? Heb de pen ingesteld op de grootste prik maar nogsteeds krijg ik bijna geen druppel bloed...:(

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Meen je dat nou? Waar in je vinger prik je? Ik prik aan de zijkant. Ik heb 'm maar op 2,5 ingesteld want anders doet het verdomde zeer. Moet wel altijd een beetje duwen om de druppel eruit te krijgen, maar niet onwijs ofzo.

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Heb ik ook met de vinger prik.
    Ik was mn handen met warm water van te voren.
    En wrijf met mn duim flink over de vinger die ik ga prikken.
    Dan gaat het redelijk.

Ik ben bijvoorbeeld ook met een infuus heel slecht te prikken.
    Weet niet of jij dat ook hebt.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik prik ook bloedverdunners dus bedenk me dat ik niet representabel ben eigenlijk

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Goede tip om mijn handen eerst onder warm water te wassen. Met infuus/bloedprikken prikken ook altijd problemen... Heb van mezelf ook stik vingers haha zijn van die dunne stokjes. Prik aan de zijkant maar de laatste keer maar gewoon in het topje omdat anders geen goede drup kreeg.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    duw je de prikpen ook een beetje in je huid?
    ik prik links veel grotere druppels dan rechts ook maf..
    heb ook nog geen insuline gekregen omdat mijn te hoge waardes niet constant zijn.
    nu moet ik weer een dag of wat elke dag een curve bijhouden en doorsturen.
    had nu ook aangegeven dat ik op het tussendoortje het echt niet red tot de volgende maaltijd maar daar werd ook eigenlijk niet op gereageerd.
    ik ontbijt door de week om half 8 en 2 uur later heb ik weer honger maar stel het tussendoortje uit tot 10 uur.
    rond 11 krijg ik weer honger maar dan heb ik mijn tussendoortje al gehad.
    ik eet dan nog een klein dingetje anders red ik het niet tot half 1 als dl thuis is om te eten..
    smiddags lukt het meestal dan wel om het op 1 tussendoortje te redden tot het avondeten.
    maar ja dan die avond... dan zat ik lekker te snacken.. mag niet meer..
    krijg ik nu dus eindelijk honger en kan ik het ook eindelijk naar binnen werken zonder dat ik heel snel vol zit mag je zoveel niet meer..

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn tip van de dag is alles van Optimel. Als ik trek heb neem ik daar een glas van of bak yoghurt. Kan echt niet zonder!

Hier gaat het goed. Net kip met patat op en prikte 5,9. Zonder insuline dus. Maar als ik nou curry had genomen was het foute boel geweest denk ik.

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Cactus, wat vervelend dat ze geen gehoor geven aan dat je voor je gevoel te weinig binnen krijgt:(

Nette waarde nuage!

Hier was ie net 8.1 :) yoghurt...hmm lekker:) zit er in optimel dan geen suiker?

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee in Optimel zit ook geen suiker. Wel zoetstof. Echt ideaal. Er zit geloof ik wel een heel klein beetje in moet je even kijken. Maar hhhmm chocomelk en kokosmelk zo lekker!

14. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ga morgen meteen even kijken! Nu al zin in haha

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zal de optimel dan ook eens gaan onderzoeken..
    een bak yoghurt oid kun je wel even op verder

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik eet soms gewoon die hele 500ml op haha vanochtend had ik nuchter 4,1 en na die hele bak was het 4,8 :D maar mijn suiker doet het heel goed momenteel dus wel even uitproberen natuurlijk. Maar voor mij was het echt een verademing eindelijk weet iets zoets hhhmm

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    krijg er al helemaal zin aan!!
    ik mis de zoetigheid heel erg!
    ben een echte suikerjunk..;)

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Herkenbaar! Ik gooi ook serieus 5 zoetjes in m'n thee :p

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik denk dat ik vlak voor ik ingeleid word heel veel chocola in huis ga halen en ook wat in mijn koffer ga stoppen..
    dat kleine beetje chocola wat als tussendoortje mag schiet niet erg op..

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hahaha kun je dus nagaan mijn man is zondag jarig en ik heb als verrassing een Toblerone ijstaart laten maken bij de ijsboer. En nu precies zegt m'n internist stop met insuline en probeer weer even dieet.....argh!!!!

Deel Deze Pagina