Zou kunnen. Maar heb ik eigenlijk geen tijd voor. En ik weet dat ze er vandaag niet is. Dus effe kijken hoe het gaat komende dagen en anders bel ik maandag even.
Hoe gaat het bij jullie met deze dagen? Toch lastig he! Vaddie je geeft iedereen steeds goede adviezen maar 4 x in de week een hypo in de nacht... daar moet je natuurlijk iets mee doen! Geen tijd om te bellen = tijd maken! Hoe hoog(laag) zit je dan qua blds? Gelukkig voel je het wel zelf snachts..
Hier gaat het aardig. Ik moet binnen nu en zeer kort beginnen met langzaam werkende insuline. Mijn nuchtere waardes zijn ook steeds hoger. Ik wil eigenlijk pas in het nieuwe jaar beginnen. Maar de dvk wil me maandag zien. Ik spuit nu meer als ik weet dat ik meer koolhydraten ga eten. Bv 5 eh vanochtend. Daardoor blijft het nu binnen de grenzen. Maar de diabetes ontwikkelt snel. Hoe gaat het met jou en de andere dames?
Ik had na het kerstontbijt 8,7... oeps! Zat er dik in want dan heb ik nog geen pil genomen dus moet het eigenlijk volledig van m'n dieet komen en ik heb gewoon lekker afbakbroodjes op. Gourmet ging wel goed ondanks de sausjes maar dat is met metformine. Heb netjes alle kerstkoekjes én de Vienetta laten staan. Al met al ging het dus wel, ben ook benieuwd hoe het bij jullie ging! Iedere nacht een hypo lijkt me niet goed inderdaad zou dat wel overleggen!
@mandy: blds? Afgelopen nacht 20 eh gespoten. Ook omdat we pas laat klaar waren met eten en ik in totaal 3x heb moeten spuiten.(aten tapas dus lang aan het eten geweest) Ik weet ondertussen als ik gewone insuline spuit net voor ik ga slapen dat het mis gaat. Maar geen hypo gehad en wakker geworden met een nuchtere waarde van 4,8. Vandaag ook gourmet gegeten. Mijn moeder had netjes bruin stokbrood voor me gehaald en enkel slasaus/ schasliksaus op. 10 eh gespoten en niet hoger geprikt dan 6,6. Dus heel netjes al zeg ik het zelf. Morgen zetten we de pizzarette op tafel dus dan zal ik wel meer moeten spuiten. Trouwens gisteren bananensplit op (met gewoon vanille ijs, slagroom met zoetstof en chocolade) en daarna een suiker van 8,5 (had tijdens de tapas 8 eh gespoten) Ook best netjes vond ik zelf. Morgen dus kliekjes opmaken. Zonder ijs maar met banaan, slagroom en chocolade. Brunch trouwens wel met croissants maar verder bruin (afbak) brood dus 10 eh gespoten. (meestal spuit ik 8 eh voor een lunch)
Klinkt goed dames! Wij doen dit jaar niet aan kerstontbijten ofzo. Ik zat gister zelfs vreemd laag met mn waardes. Na het diner (incl klein stukje ijstaart) 8.5 dus dat viel me niet tegen! Ik blijf de laatste weken een beetje spelen met mn insuline, maar gelukkig nog maar een dag of 9 😀 voelt nog steeds onwerkelijk!
vaddie blds= bloedsuikerspiegel deze afkorting wordt veel in de zorg gebruikt. hier gistern na de kerstmaaltijd met een klein beetje ijs een uitschieter van 8.4 dus klein beetje bij gespoten en verder mooi onder controle. Vandaag gourmetten met zwager en mijn ouders. MIjn ouders zouden eigenlijk andere visite krijgen maar hun visite is ziek geworden dus doen ze lekker met ons mee.
Gaat over het algemeen prima bij iedereen. Hier ook, gisteren kerstbrunch bij schoonouders, had niet veel genomen (ik heb geen kortwerkende insuline), dus prikte keurig. Gisteravond 2 opscheplepels chili con carne en 2 opscheplepels zilvervliesrijst toen wel iets te hoog (maar 6,8 na 2 uur). Had wel net een glaasje alcoholvrije prosecco op, denk dat het daarvan is..? Vanochtend nuchter trouwens ook weer te hoog..? en ben al paar dagen bezig met 9 EH ipv 6 voor het slapen gaan. Nou ja, vanavond gourmetten, dus dat heb ik van de week ook al gedaan en daar prik is goed op (geen stokbroodjes oid). Nu met al het lekkers is het soms wel jammer dat ik niet kan smokkelen, maar ach...
Ik wel. Als ik het gevoel heb te hoog te zitten (en ik voel het al als ik boven de 7 zit) dan spuit ik insuline bij. Ligt er wel aan hoeveel je nog te hoog zit?
Ik zou bij 7,4 niet meer extra corrigeren (even er vanuit gaand dat je na de maaltijd al hebt gespoten). Zou er dan voor zorgen om even een half uurtje actief bezig te zijn om die suiker te verbranden.
Hi meiden even een vraagje. Ik heb gister een glucosetest gedaan en na 2de keer prikken was het 8.1 mmol. Nu heb ik afspraak bij de gyn moet ik me zorgen gaan maken ? Hoop dat jullie me gerust kunnen stellen. Groetjes R