8,1 is te hoog, hoeveel tijd na het drankje was dat? Ik denk dat je rekening moet houden met dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Zorgen maken hoeft niet, maar kan me voorstellen dat je schrikt. Is je dan niks verteld over de uitslag door je vk??
Maar is het echt veeeel te hoog of wat verhoogd dat ik waarschijnlijk op me eten moet letten. Verloskundige heeft wel wat verteld hoor.. Maar toch blijft door je hoofd gaan.
@rihanna: welke waardes precies worden gehanteerd is per ziekenhuis verschillend. Maar is wel aan de hoge kant. ('mijn' ziekenhuis hanteerd 6,7) Er zal eerst worden gekeken of je waardes binnen de normen blijven met een suikervrij en koolhydraatbeperkend dieet. In de loop van de zwangerschap ontstaat er bij de meeste mensen een intolerantie waardoor je waardes zullen verhogen. Dus blijf rekening houden met dat je insuline moet gaan spuiten. Je zal worden overgedragen aan de gyn. Ook zal je naar een diabetesverpleegkundige gaan, een internist en waarschijnlijk een diëtiste. Al met al: je krijgt het er maar druk mee.
Oke! Fijn, zin in ook! Ik hoor het volgende Week woensdag wel. Ben al 27 weken zwanger dus hoef gelukkig niet meer zo lang..
Ik lees hier al lang mee, maar schrijf niet mee omdat t bij mij onder controle is. Ik had na 2uur ook een waarde van 8,1. Ben inderdaad bij alle genoemde mensen langs geweest en moet zelf m'n suikers bij houden. Maar bij mij valt t dus allemaal mee.. Ik kan eigenlijk alles wel eten zonder dat ik boven de 7.8 uitkom (na een uur) Wel merk ik dat m'n suikers wat omhoog gaan nu, maar niet buiten proportie Het kan dus gaan zoals de meiden die hier mee schrijven, maar wilde je ook iets positiefs meegeven !
Komt vast goed rihanna. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. 8.1 is hoog maar ik denk dat je net zo'n waarde de eerste tijd wel af kunt met een dieet. Maar je zult wel beginnen met je waardes prikken. En verder wat Vaddie zegt. Ga er vanuit dat je elke 2 weken wel een keer naar het ziekenhuis moet. Moet je insuline gaan spuiten dan leiden de meeste ziekenhuizen je in met 38 weken. Al met al... niet teveelje zorgen maken en gewoon doen wat ze je voorschrijven. Je bent in het ziekenhuis in goede handen en er is voldoende controle.
Hier ook qua suiker nu echt in het derde trimester beland. Moet echt enorm ophogen. Zit nu met het avondeten (wel nog in feestdagenmodus) tussen de 15 en 20 eh. (ipv 8 tot 12....) Met oud en nieuw lekker thuis geweest. Nieuwjaarsdag huis opgeruimd en vandaag dochter naar vrienden gebracht en met man een middag/ avondje weg geweest. Was erg fijn om even samen op stap te zijn. Morgen waarschijnlijk naar de ikea voor wat dingen voor de babykamer en een nieuwe lamp voor de woonkamer. Vanaf komende week mag dochter wennen op de basisschool (2x per week) en vanaf de 18e mag ze fulltime naar school. Ze kan niet wachten... Mama ook niet, misschien dat ik dan ook echt wat kan rusten af en toe...
Oh he... ja die feestdagen hakken er ook wel in he? Leuk dat je prinsesje nu mag wennen op school. Ik hoop dat ze het naar haar zin gaat krijgen. Hier blijft de zdb ook lekker aan het ontwikkelen. Toch redelijk netjes gegeten met de feestdagen. Maar in de ochtend kan ik echt niet meer zonder insuline, vaak moet ik het achteraf nog flink corrigeren. Morgen naar even een mailtje sturen naar de dvp. Ook voor nachtinsuline. Heerlijk he.. zo soms even met zijn 2tjes zijn! Veel plezier in de ikea!
Hallo dames, Hier helaas ook zwangerschaps suiker, moest prikken ivm overgewicht. De vorige 2 zwangerschappen niet gehad, en alles gaat verder goed, dus dit viel even rauw op mijn dak. Ik moet vrijdag naar de diëtist en diabetesverpleegkundige, en dinsdag naar de internist. Had al gelezen dat de waardes nogal verschillen qua ziekenhuis, maar was benieuwd of jullie mij een beetje konden vertellen wat ik kan verwachten qua mijn waardes. Hier moet je nuchter(voor het drankje) onder de 5.3 zitten, ik zat op 7. En na het drankje(2uur later) is de grens 7.8 ik zat op 12. Groetjes
Met die waardes denk ik dat je direct insuline krijgt. Nuchter kan je namelijk met dieet niks aan doen. Ik moet hier nuchter ook onder de 5,3 en 1 uur na de maaltijd 7,8. Voor de test is het inderdaad 2 uur geloof ik, maar voor straks je normale eten moet je 1 uur aanhouden waarschijnlijk. Soms willen ze na 1,5 uur 6,7.
@mellie: helemaal eens met Nuage. Denk idd ook dat je meteen zal moeten spuiten. Mijn ervaring is dat het enorm meevalt zodra je er wat handigheid in krijgt.
Mellie, ik kan me ook bij de dames aansluiten. Het is even schrikken, maar binnen no time heb je het onder de knie. Je zult denk ik beginnen met een langzaamwerkende insuline genaamd insulatard voor de nachten. Ik weet niet of ze je ook al voor overdag een insuline geven. De diabetesverpleegkundige vertelde mij twee dagen geleden dat als je suiker in de ochtend goed is dit doorwerkt overdag. Als je nuchtere suiker te hoog is zie je dit terug in de dagwaardes. Fijn dat je geen zwangerschapsdiabetes had tijdens je voorgaande zwangerschappen. Hoever ben je nu in je zwangerschap?
Oh echt? Zou het gelijk al insuline worden? Morgen moet ik heen, dus zal het dan gaan horen. Ik ben nu bijna 26 weken. Ik heb verder helemaal geen klachten, dus best even schrikken, hopen dat het allemaal een beetje mee gaat vallen.
Ja ik ben bang van wel Mellle, je nuchtere waarde kan niet op een andere manier omlaag worden gebracht. Maar het valt heel erg mee hoor, het is even omschakelen maar uiteindelijk denk je oké dit is te doen! En hou er rekening mee dat je wellicht eerder moet bevallen. Dat scheelt een beetje per zkh, maar ik zou er alvast naar vragen bij de gyn. Hier heb ik de metformine moeten ophogen naar 2 pillen per dag. Dus weer koppijn om eraan te wennen. Hopelijk red ik het nog even en hoef ik niet over 3 weken ook alweer omhoog te gaan naar 3 pillen. Want meer mag niet. Ik weet ook niet wat ze dan gaan doen. Ik denk eigenlijk dat er dan gewoon een kans is dat ik moet bevallen bedacht ik me gisteren...
Ik heb afgelopen maandag de suikertest gehad en de resultaten waren goed. 5.1 nuchter en 7.3 na 2 uur. Krijg ook nog een groeiecho. Stel dat daaruit blijkt dat hij wel voorloopt op de groei moet ik dan weer die test doen? Iemand ervaringen?
Niet direct, want je hebt nu geen diabetes dat is duidelijk, maar het is wel op het randje. Het zou me niet verbazen als je de test nog een keer moet doen over een week of 3-4. Zeker als je kindje idd aan de grote kant is. Sterker nog, ik zou daar zelf echt naar vragen als ze het niet uit zichzelf voorstellen.
Ik heb morgen een afspraak bij de vk staan, dus ik zal dan wel horen wat het plan wordt. Snap alleen nog niet goed waarom ik nooit op zwangerschapsdiabetes ben gecontroleerd bij onze dochter terwijl de groei van de baarmoeder gelijk liep met deze zwangerschap. Heb toen ook een groeiecho gehad.