zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Ik had gister gemaild, en vanmorgen idd al telefonisch contact gehad.

Ik hoor het maandag wel.

Vervelend nuage. Bellen als je het niet vertrouwd he?
    Ik merk echt niet als mijn suiker te hoog is, prikte s'avonds nogal wel eens in de 9.

Lijkt me ook echt ingewikkeld hoor, die insuline. Als ik er wel aan moet, hoop ik dat ik het snel een beetje door heb

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vond de insuline heel makkelijk. Pas als je suiker instabiel wordt dan is het moeilijker soms te voorspellen.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier echt super laks met prikken. Moet nu iets vaker testen omdat ik zo schommel maar al weken geen dagcurve gemaakt. Zo druk dat ik het steeds vergeet. #schaam

Maar ik voel me al beroerd als ik boven de 7 zit en bij twijfel prik ik altijd even.
    Spuiten doe ik puur op gevoel en zit er dus niet vaak naast.

Hier super veel gedaan en daardoor veel moeten spuiten want had iedere keer flinke trek. Zo 'veel' heb ik in weken niet gegeten.

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    He bah Nuage, daar zou ik ook van schrikken hoor! Wat gaan ze dan precies bekijken in een GUO 2?? Heel veel sterkte!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zijn hoofd, daar gaat het vooral om. Dat zit boven de p97,7 lijn op dit moment. Ik heb al een GUO gehad met 20 weken en die was normaal dus ze zeggen maak je niet te ongerust, maar ja dat doe je toch..

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ja dat snap ik! Wanneer moet je? Gelukkig maakt zkh zich noet ongerust! Las laatst iets heel waars: iemand moet ook de hoogste en de laagste score hebben om een gemiddelde te krijgen...

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    2 feb pas! Maar dat komt doordat ik zelf komende week op vakantie ga. Ik wilde ervoor terug komen, we gaan naar center parcs, maar dat wilden ze niet. Ik moest lekker gaan ontspannen. Dus dat ga ik da maar proberen. Ben ook jarig deze week. Wel een goede uitspraak inderdaad! Alleen balen dat ik altijd zoiets zeldzaam moet hebben keer op keer.

8. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ook ik heb zwangerschapsdiabetes. Ben nu 33 weken zwanger. Heb eerst een week een dieet gevolgd en curves bij gehouden, maar sinds afgelopen donderdag toch aan de insuline.

Ik heb mijn gyn nog niet gesproken. Het is mijn tweede kindje.. Ik zal inderdaad rond (of voor??) 38 weken worden ingeleid.. (fijn dat is dan rond 29 februari :p) Weet iemand wat meer details?

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Spring: wat wil je weten?
    Over inleiden kan je nog niks vertellen. Bij de oudste spontaan bevallen met 37 weken. (en eigenlijk hoop ik daar weer op. haha)

10. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Hoi Spring

Ik kon bij dochter redelijk zelf aangeven op welke dag ik wilde.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    29 februari lijkt me juist een hele leuke dag :)

12. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Nuage, ik kan me een klein beetje voorstellen hoe je je voelt. Iedereen lijkt er doorheen te fluiten en jij hebt pech op pech. Gelukkig wordt je kleintje goed in de gaten gehouden. Gefeliciteerd alvast met je verjaardag en het is inderdaad belangrijk om ook even te ontspannen en genieten.

Ik heb vandaag onverwachts toch weer in het ziekenhuis gelegen. 1,5 uur aan de ctg. Gisteravond voelde ik me heel beroerd, hartkloppingen, hield vocht vast en nouja.. Mijn man was al in slaap gevallen en de kleine was zo druk dat ik dacht.. ik geef het nog even tijd. Volgende ochtend voelde ik me niet veel beter, prikte nuchter 7,2 en dacht ik "oeps". Toch maar even gebeld en ze wilden mij zien. Mijn ijzer is aan de lage kant. Kleine doet het goed en ik heb zo nu en dan lichte weeën. Ik heb geen zwangerschapsvergiftiging, dus misschien een klein virusje. Stom maar ik kreeg meteen een echo, en dan zie je je kleine wondertje vrolijk bewegen en dat doet echt wat met je. Hoofdje is trouwens ingedaald volgens de Gynaecoloog. Dat dat zo snel kan gaan joh, 7 dagen geleden was dat nog niet het geval. Het verklaart wel de spanning op mijn buik, mijn rug en de steken van onder.

Inmiddels weet ik ook hoe lichte weeën voelen, fijn om dat te weten. In de avond is mijn buik aardig aan het oefenen zal ik maar zeggen. Maar het doet geen pijn.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik heb besloten de insulatard niet op te hogen. Ik spoot 2 dagen goed met 15 eenheden en toen kreeg ik dus vanochtend die hoge waarde. Ik hoop dat het komt door dat zieke gevoel. Ik had op zich ook wel over kunnen gaan op 17 eenheden, dan zit ik denk ik net onder de 5, maar ik wil mijn lichaam ook een beetje de ruimte geven om te wennen.

Oh en 29 februari lijkt mij ook een geweldige dag! Ik was uitgerekend op 28 februari en stiekem leek ons een schrikkelkindje wel grappig. Nu wordt het met 38 weken gehaald, dus verwachten we misschien wel een valentijnskind haha. Mocht dat zo zijn dan hoeft onze meid nooit bang te zijn dat ze geen cadeautjes krijgt met valentijn :p

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou inderdaad, ik ben ondertussen echt een wandelend medisch dossier met allerlei rariteiten. Maar goed, als ik dan weer even relativeer denk ik ook ik moet niet klagen. Ik ben zwanger van mijn tweede kindje, wat ik al nooit meer had durven hopen, en hoewel er nu wel van alles "met me is" is dat straks ook allemaal weer voorbij als ik ben bevallen. Ik ben niet ziek, dit gaat allemaal weer voorbij en dan ben ik moeder van 2 kids! Nou... niks klaagwaardigs aan dus. Maar ik kan echt niet ontkennen dat het soms wel zwaar is.

Jeetje dat is schrikken zeg in het ziekenhuis! ik was gisteravond ook zo naar en herken wat je omschrijft, maar bij mij was vanochtend alles weer goed en ik had nuchter 3,9. Maar jeetje jouw waarde is wel echt hoog! Ik heb begrepen dat ziekte wel je waarde kan verhogen, dus begrijp je keuze om het even zo te laten met de insuline, alleen als het morgen weer zo hoog is dan zou ik persoonlijk wel ingrijpen. Want dat is echt wel erg hoog.

14 februari was mijn allereerste uitgerekende datum van mijn eerste zwangerschap. Van de andere keren ben ik het vergeten maar die eerste vergeet ik nooit. Wel een mooie datum om te bevallen! Als ik 29 feb zou bevallen dan is dat in week 36 dus dat betekent dat er iets niet goed gaat denk ik. Dus ideaal is dat niet, maar stiekem blijft het een leuke datum ;)

Die steken in je buik dat herken ik. Heb ook zo'n last van mijn onderbuik, die doet bij elke beweging zeer. En soms echt venijnig pijn. Maar mijn kind ligt helaas echt niet ingedaald, want nog steeds in stuit gggrrr dus waar die pijn nou vandaan komt dat begrijp ik niet. Hopelijk zijn het gewoon mijn banden die pijn beginnen te doen omdat mijn buik belachelijke proporties begint aan te nemen. Hebben jullie dit ook? Mijn buik is nu volgens mij echt al het formaat wat ik vorige keer bij 39 weken had voor mijn gevoel.

14. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Groot gelijk, laat die kleine van jou maar gewoon in maart komen. Lijkt me beter! Ik wacht het ook morgen af. Is het morgen weer zo hoog, of te hoog, dan ga ik weer met 2 eh opbouwen.

Wanneer mocht jij ook alweer voor de moxa? Ik ben zo benieuwd of het gaat helpen. Het is ook wat met een baby met een te groot hoofdje. Ik hoop dat ze weer beter in groei meegaat wanneer ze goed ligt.. Het zouden trouwens inderdaad je banden kunnen zijn. Ik zit inmiddels ook meer in de rolstoel dan dat ik loop. Bekkenklachten enzo. Die banden kunnen je een partij pijn bezorgen! Wauw.

Mijn buik.. Voor een eerste kind is de buik vrij groot. Ik draag hem nog vrij hoog, maar wat een joekel zeg. Maar ja, ik zit nu ook op 35 weken. Ik hoor wel veel dat wanneer je voor een 2e keer zwanger bent je veel sneller een grote buik krijgt. En je draagt de buik dan ook lager. Heb je veel vruchtwater? Draag je een buikband?

Nog 7 weekjes en je hebt je kleine gup in je armen! Bijzonder toch! Ik denk ook inderdaad zo, ik ben niet ziek, het hoort bij de zwangerschap. Niets wat we niet kunnen overkomen. Ook al zijn de tegenslagen soms even lastig. Het belangrijkste is de kleine, als die er maar heel uit komt!

Nog een vraagje, wat gaan jullie aangeven als geboorteplan? In het ziekenhuis is er eigenlijk weinig vraag naar, maar je mag hem wel inleveren. Ik wil gewoon niet dat er straks een groep studenten de vingers naar binnen steken om te voelen hoeveel ontsluiting ik heb. In hoeverre zijn jullie wensen tijdens vorige bevallingen nageleefd?

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vanaf 33 weken mag moxa therapie, vlak daarvoor heb ik de GUO 2 dus dat wacht ik even af. Als een natuurlijke bevalling wordt afgeraden dan hoef ik dat ook niet te proberen.

Vruchtwater was net onder wat nog normaal is: 6,7 cm zei ze. Ik draag geen buikband. Heb ze wel maar dat zijn van die gewone katoenen, geen speciale. Kan dat niet vinden in mijn maat. M'n buik is echt bijna 1,40m in omtrek momenteel... Ieks!

Ik had vorige keer 2 varianten gemaakt voor het geboorteplan en had deze bij me toen ik kwam bevallen. Eentje voor natuurlijke bevalling de andere voor keizersnede. Daar is naar geluisterd toen. Ik had voornamelijk zaken betreft de baby. Geen flesvoeding maar cupvoeding bijvoorbeeld omdat ik bv wilde geven. Zeker diabetes baby's voeden ze vaak bij namelijk om de glucose hoog genoeg te houden na de geboorte. En er stond ook in dat mijn man dan huid op huid contact moest hebben met de baby en dat ik pas bezoek wilde als ik ook weer op de kamer was.

Ik ben altijd vrij makkelijk geweest met studenten. Van mij mogen ze altijd meekijken en of je aan me mag zitten ligt eraan hoe ik me voel hihi. Deze keer ga ik wel heel strikt zijn over het infuus want dat krijgen ze nooit voor elkaar en was vorige keer een drama. Dat wil ik echt niet meer. En voor natuurlijke bevalling zet ik erin dat ik echt zoveel mogelijk wil kunnen bewegen. Dat is onmogelijk met infuus en ctg maar ik wil het toch. Dus daar ga ik het nog over hebben.

16. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik was inderdaad een beetje benieuwd naar het moment van inleiden. Ik lees dat bij sommigen een inleiding 3 dagen duurt, vanwege voorbereiding en bij sommigen 4 uurtjes ;).
    Moet je baby met 38 weken geboren zijn of kan het ook 38,4 worden?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ligt een beetje aan je zkh. Vorige keer moest ik voor 40 wkn bevallen zijn en toen begonnen ze met 39+4. Nu moet ik voor 38 wkn bevallen en zei hij waarschijnlijk dus in week 37 inleiden maar als het goed gaat is in week 38 bespreekbaar. Gewoon vragen dus.

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @hoop: hier ook flink schommelende suikers waardoor ik me soms aardig beroerd voel. Sterkte!

@nuage: jij hebt je duidelijk ingelezen over bv en zw.suiker. Hier idd oudste dochter die zo suf was dat ze niet (nooit) goed heeft gedronken. 'moest toen maar gaan kolven' Terwijl in mijn geboorteplan stond dat ik dat niet wilde. Heb dit voor mijn gevoel doorgedrukt gekregen door het ziekenhuis.
    Is toen bij jou de bv goed op gang gekomen?

Bevalplan: hier goed naar geluisterd. Behalve dus het niet kolf gedeelte. Met de rest is allemaal goed rekening gehouden met mijn wensen voor zover de medische situatie dat toeliet.
    Ook voor deze keer weer wat specifieke wensen.A.s. woensdag gesprek met de verpleegkundige over de haalbaarheid.

Hier echt een zere buik. Gisteren vrij weinig gedaan maar echt zitten huilen omdat mijn buik zo'n zeer doet. Is helaas bij het opstaan ook niet over/ minder. Vannacht ook zeer slecht geslapen.

Buik: mijn is ook gigantisch. Is nu groter dan bij de eerste met 37 weken. Ben ook echt beperkt in mijn doen en laten daardoor. Ook sneller last van rug, heupen en al het andere.

19. Hallo allemaal!
    Ik kom even meelezen. Helaas.. Vorige week is gebleken dat mijn waardes te hoog zijn. Nu dus het hele weekend curves bijhouden en morgen bellen of ik insuline moet gaan spuiten..
    Aan mn waardes te zien zal dat idd gaan gebeuren.
    Dinsdag hoef ik pas naar de dietiste dus tot die tijd ben ik zoekende wat ik wel en niet en vooral wanneer kan eten. Ik eet momenteel vrij weinig want bij alles lijkt de blds omhoog te schieten. En ik heb zon honger!!!

Zal dus ook meelezen hier 😊

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: balen dat je ook suiker hebt. HOnger hebben hoeft zeker niet. Goede opties zijn crackers, optimel yogurt/ drink en groente. En vooral gespreid eten. Dus de grote maaltijden iets kleiner maken en tussendoor wat eten. Komt er op neer dat je ongeveer om de 2,5/ 3 uur wat eet.
    Succes.

Deel Deze Pagina