Dankje! Dat was ik idd al aan het proberen. Ik dronk ook optimel maar daar reageer ik al op.. Net als op crackers.. Denk dat ik maar aan de rauwkost ga hahha
En vlees, vis en ei. Daarvan gaan je waardes als het goed is nauwelijks omhoog. Moet je alleen wel kijken dat je niet iets eet met suiker erin of met een korstje. Want dat zijn wel weer koolhydraten.
Had ik idd gezien ja! Thx voor de tip! Het is even puzzelen maar komt vast goed haha. Spuiten jullie allemaal hier insuline?
Ik wel. Bij mijn oudste wilde ik daar echt niet aan en dus heel lang met het dieet kunnen doen. Maar eigenlijk at ik gewoon bijna niet. Ben toen zo moe geweest dat er dagen waren dat ik maar 4 uurtjes op was. De rest sliep ik. Daarom dit keer bewust gekozen om het anders te doen en meteen insuline te gaan spuiten. Al hoe wel dat het met mijn waardes ook wel nodig was. En dat je reageert op eten met je waardes is logisch. Je wil alleen niet te hoog komen.
@marieke: crackers zitten vaak vol koolhydraten dus geen goede optie. Ik heb van de dietiste meegekregen: Ontbijt, 60 gr koolhydraten = 3 a 4 (bruine) boterhammen met broodbeleg wat geen koolhydraten bevat (kaas, mager vlees) Tussendoor, iets van max 15 gr koolhydraten (1 appeltje, groentes) Lunch, 60 gr koolhydraten (3 a 4 boterhammen weer of maak een lekkere salade) Tussendoor, iets van max 15 gr koolhydraten) Diner, 60 gr koolhydraten (klein beetje rijst, aardappels of pasta, mager vlees en meeste groentes mogen onbeperkt) Drinken: vooral water, thee/koffie zonder suiker, light frisdrank (beperkt). Vooral geen vruchtensappen. Ook in fruit zit veel suiker dus eet geen 2 stuks fruit als 1 tussendoortje. Misschien kun je hier al iets mee? Ik houd het hiermee prima onder controle maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Succes!
Hé marieke dat is balen! Ik spuit ook insuline. Wat toetje doet lijkt me niet een optie. In een cracker zitten 7 gram koolhydraten. Als je nu al te hoog zit, dan redt je het niet met onder de 60 gram blijven. Fruit zitten suikers in, maar vaak reageert een lichaam daar toch beter op. Het zit vol vezels. Neem bv een portie rood fruit, blender het met een lepel crème fraiche en water en je hebt een gezonde smoothie. Eieren zijn top, eet een gebakken eitje met een volkoren boterham en de suikers worden langzamer opgenomen. Dan piek je niet zo. Hier vandaag een flutdag. 12 eenheden gespoten. Ik ging eten. Werd me een partij misselijk! Gooide alles er zo uit. Probeerde er krampachtig toch wat in te krijgen maar lukte bijna niet. Na een uur prikte ik 4,3.
Marieke heb het je al eerder gezegd hier vind je je weg wel in. De meiden hier hebben veel kennis en zijn altijd bereidt je vragen te be antwoorden. En samen rommelen we mooi Door is het niet op fb bij de mama's dan wel hier. X
@Marieke: eens met Hoop. De hoeveelheden die Toet noemt eet ik ongeveer in 3 a 4 dagen. En idd, even goed kijken naar welke je crackers je pakt en er zitten amper koolhydraten in. Hoeveel koolhydraten je kan eten is echt per persoon verschillend. Ik kan fruit eten zonder dat mijn suikers daar van hoger worden. (ik prik 1,5 uur na het eten)
Haha dat vind ik dus zo "grappig" lees over bruine boterhammen. Afgelopen dagen bestond mijn ontbijt uit 2 bruine boterhammen met mager beleg en een kop Thee en toen had ik steeds waardes tussen de 9 en 10. Dus ik reageer blijkbaar heftig op brood. Dus miss idd vervangen voor kwark Ofzo. En idd suprise.. Het is ook uitproberen.. Toastjes met franse kaas kan ik dan weer heel Goed tegen hahahaha. Vreemd allemaal...
Ik krijg wel verschillende reacties op volkoren brood of ander bruin brood. Veel bruin brood is nauwelijks echt bruin. Dus zoek even of je echt volkoren hebt. Ik gebruik metformine ipv insuline en kan hiermee eigenlijk momenteel alles eten.
Oke! Dat ken ik niet! Zal ook wel horen of ik daadwerkelijk al Moet gaan spuiten of dat ze me eerst bepaalde dieet tips meegeven en t aankijken.. Maar dat ik blijkbaar iets fout doe is duidelijk hahaha. Alleen mn nuchtere waarde is ook hoog dus die snap ik dan niet
Jammer te lezen dat jullie nog maar zo weinig kunnen eten joh. Ik dacht dat het dieet wat ik mee heb gekregen je moet kunnen eten danwel zonder, danwel met insuline zodat je wel aan je voedingsstoffen komt? Maar dat kunnen jullie dus ook niet eten met insuline? Heftig! Wist ik niet. Het geeft mij wel beetje hoop omdat ik met bovenstaand dieet tussen de 5,1 en 6 prik (2 uur na het eten) op dit moment dus hopelijk lukt het me, met eventuele aanpassingen van het dieet later in de zwangerschap, om goede waardes te houden zondet insuline. Maar respect voor jullie allemaal hoor, aan soort van dieet houden, spuiten, iedere keer moeten inschatten wat te spuiten.... Succes allemaal dames!
Ik kon met zo'n soort dieet het vorige keer tot het einde volhouden Toet zonder insuline! Alleen waren ze toen minder streng dan nu. Ik ben blij dat ik de metformine heb. Die insuline allergie is toch wel fijn hihi niet prikken en ik kan echt alles eten ook chocola enzo.
@Marieke: klopt, tot nu toe alleen dieet (zoals eerder genoemd) en daar gaat het goed mee. Ook de groeiecho was helemaal goed, kindje was zo groot als mijn zwangerschapsduur, dus ben (voorlopig) ook weer terug bij de vk. Maar als ik de verhalen lees van de meiden hier valt het allemaal wel mee met het spuiten (en ze kunnen je veel advies geven). Volgens mij kun je dan ook weer wat meer/vrijer eten omdat je het kan compenseren met het prikken. Dus ga zeker geen honger hebben, dan lijkt spuiten me echt beter. Maar laat het over je heen komen. Ik werd best overvallen door alle afspraken opeens en info maar het valt snel genoeg op zijn plek. Succes!
Grappig, ik kan beter crackers eten dan bruin brood. Spuit insuline sinds donderdag en het 'lijngevoel' is gelukkig weg. Nu nog een beetje zoeken naar de eh. Gisteren prikte ik na een goed bord pasta 6,0 dat geeft wel een fijn gevoel!
Jeetje nuage, waarom geven ze dat niet standaard dan haha scheelt weer prikken hahaha Dank je toet! Mja ik loop toch al elke week in het zh haha. Dus dit kan er ook nog wel bij! Ik laat t idd maar over me heen komen. Heb weinig keus idd. Ben een erg slechte eter, lust weinig groente enzo. Maar daar ga ik vast mn weg in vinden. Miss krijg ik dinsdag wel DE tips voor mij dat ik het ook zonder insuline kan haha. Maar met mijn nuchtere waarde steeds heb ga ik dr maar een beetje vanuit dat t toch spuiten word.
T stomme is dat de diabetesvp mij idd zei dat pasta uit den boze was.. Toen gingen we net die avond spagetti eten. Mn waarde daarna viel reuze mee! Dus gelukkig reageer ik daar niet heftig op. Ben nogal een pasta freak Haha
In Engeland krijg je dat ook standaard! Mijn internist denkt dat dat in Nederland ook zo gaat zijn, maar voorlopig nog niet helaas. Ik ben er heel tevreden over, ben ook niks meer aangekomen sinds ik het gebruik. Pasta rijst en aardappelen reageer ik ook nauwelijks op. Bij mij was het echt suiker.
Jeetje dat is toch super! Dat nemen en alles kunnen eten haha. Zo zie je maar dat idd iedereen ergens anders op reageerd. Heb afgelopen dagen veel gelezen en de een kan brood verdragen, de ander beter crackers.. Las vanmiddag een die zei dat dadels een goed tussendoortje was.. Maar als ik zie hoeveel daarin zit durf ik T niet haha. Maar heb ze wel in huis. Zooo lekker. Dus miss gewoon proberen, miss valt T bij mij ook mee