zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Toen ik eenmaal m'n meter had ben ik heel veel dingen gaan proberen. Kan ik een glas chocomelk drinken als dat het enige is wat ik neem? En pap? Een banaan? Cruesli? Pizza? Soms was het antwoord ja en soms nee. Al snel kon ik het voorspellen. Spaghetti bolognese was geen probleem, babi ketjap een groot probleem vanwege de suiker. En zo zoek je verder. Roggebrood zou ook geen hoge pieken geven en wel vullen.

Ben trouwens ook fan van smeerkaas geworden en sowieso kaas. Dat gaf nooit problemen.

2. O gelukkig ben dus niet de enige die zoveel uitprobeerd en daarna dus test of t kon haha. Had net veel boodschappen gedaan voor eruit kwam dat ik dit heb. Dus ligt ook
    Chocomelk in mn koelkast en tapas hapjes enzo. Dus ben ook dingen aan t uitproberen. Zo kwam ik er dus ook achter dat ik prima franse kaas kan eten. Sowieso kaas ben ik gek op dus heel blij mee!
    Mijn waarde na het avond eten nu was super goed! Dus ga me vanavond wagen aan wat tapas hapjes en dan voor ik naar bed ga nog even prikken.. even mn weg vinden en dan hoef ik strax niet steeds meer te controleren. iig niet
    Om te kijken of het voor herhaling vatbaar is.

3. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaas is geloof ik volledig koolhydraatvrij dus daar mag je lekker van blijven genieten 😁

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Inderdaad, kaas bevat geen koolhydraten.

En inderdaad, gewoon uitproberen. Ik reageer amper op aardappelen, heel sterk op rijst en matig op pasta.
    Suiker reageer ik, vreemd genoeg, niet heel sterk op. Zo kan ik nog steeds een stukje chocolade eten. (3 van die blokjes) :)

@Toet: klopt ook inderdaad dat je met insuline meer kan eten omdat je kan compenseren. Maar dat is qua soorten. Sinds ik zwanger ben heb ik gewoon geen trek. Dus de porties die opnoemt zou ik normaal wel redden (wel iets meer dan gebruikelijk) Denk dat nu 1/4 eet van normaal.

@Marieke: het is wel zo dat naar mate de zwangerschap vordert je zelf steeds minder insuline aanmaakt en je dus steeds minder kan eten. Je waardes nuchter heb je trouwens vrijwel geen invloed op.

5. Ja ben heel
    Blij met kaas! Had net een kopje latte
    Machiato.. Stond op zakje best wat
    Kh en suiker dus dacht ben benieuwd. Blds erna was 5.7 whahaha. Zo laag is hij savond nog niet geweest. Dus nu toch lekker aan wat hapjes..

Vaddie ooo dus het blijft niet t zelfde de hele zwschap. Hm balen.
    Mja nuchter kan je ook vrij weinig aan doen idd. Gisteravond niks gehad,
    Alleen water gedronken.. En vanmorgen 6.2 snap je toch niks van

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vaak is het in de ochtend zwaarder, bij mij wel. Mijn alvleesklier moet echt op gang komen. Nuchtere waarde kan ook door je lever komen daar doe je niks aan.

7. Hopen dat ze me dinsdag nog
    Wat tips kunnen geven en dat ik niet hoef te spuiten..

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    smorgens kan ik ook weinig tot niets hebben en moet ik strak zijn. Sávonds daar in tegen kan ik bijna alles eten.

Heb van de week een abkuur gekregen. Reageer ik op door wat vaker in een hypo te schieten erg vervelend. Werd gistermorgen zelfs wakker met een suiker van 2.7

9. Oei dat is idd wel erg laag.
    Dat is ook niet alles. Hier gaat t (voor zover ik de afgelopen dagen kan zien) smiddags ook aardig. Tot gistermiddag wat laag.. Ook voornamelijk sochtends tot na de lunch hoog. Savonds is t te overzien. Vind ik zelf.
    Wat zijn jullie waardes nu jullie spuiten savonds bijv? En wat was dat voor t spuiten?

Mijn waardes na het eten waren afgelopen dagen rond de 7/7.5
    Alleen vanavond was hij beter,
    6.5

10. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    mijn schema is op het moment 40 20 20 44. Waar ik gistermorgen dus zo ontzettend laag zat dacht ik gisteren maar even wat minder te spuiten zat ik weer op 6.5 :s

11. 6.5 is toch goed??
    Zolang t tussen de 5 en 7 ligt is t
    Goed toch?

12. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Het ging over de nuchtere waarde marieke. Die moet onder de 5,3 zitten.

Hier spuit ik in de ochtend 6eh en neem ik alleen een stuk fruit. Middag een boterham en 12eh. Avond 12eh.. Voor de nacht inmiddels 17en. Maar alles zit nu in en stijgende lijn. Neem ik iets met koolhydraten, gewoon 6eh erbij. Bv eens een koekje. Insuline werkt iets van 3 uur? Nouja, ik ga gewoon niet los op de koolhydraten. Chocolade kan ik hebben, pasta rijst en aardappels minder. Fruit gaat vaak ook goed. Een snoepje is ook geen probleem.

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: mijn waardes zonder insuline wil ik echt niet weten nu. Denk dat ik dan na een maaltijd zo doorschiet naar 13 of zelfs nog hoger. Daarom heb ik ook insuline. Dat spuit ik al vanaf 15 wkn zwanger.

@surprise: heb ook een periode gehad dat ik regelmatig een hypo had s'nachts. Enigste wat bij mij helpt is s'avonds nog iets eten/ drinken. Dus meestal eet ik nog wat optimelyogurt.

14. Oo sorry dacht dat ze bedoelde dat ze na die lage insuline en eten 6.5 spoot. Ja nee nuchter is dat niet
    Goed dan nee. De mijne was nu nuchter 6.1.. Nu dus gaan bedenken wat ik moet gaan eten. Heb zo'n honger ...

Jeetje vaddie dat is idd wel erg hoog ja. Vorige week maandag was hij bij mij ma mn ontbijt 11. Vond ik al hoog

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: dan moet je eten. Van ieder uur bijvoorbeeld een cracker eten zou je suiker niet te hoog moeten worden. (bij mij ieder geval niet)
    Succes.

16. Nu net boodschappen gedaan. Ben me een partij naar.. Dus zo even prikken en dan wat eten

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Al hoog?! Dat is véél te hoog. Mocht bij mij niet meer dan 7 zijn, hoger dan dat en ik moest insuline bijspuiten.

18. Ja precies haha. Vind t niet zo grappig meer.. Heb vanmorgen (had nog geen boodschappen gehaald toen) maar 1 volkoren boterham op ipv 2. Met pindakaas, wat mag volgens een lijst online. En een mandarijntje wat dan weer mocht van de diabetesvp.. En mn blds was 9.8.. Koekkoek.
    Heb nu wel die coolbear ranja gekocht. Zit geen suiker in! Eindelijk wat anders dan water hahaha. En heb ook cola zero gekocht.. Moet
    Toch wat.. Krijg de spoed vp niet te pakken.. Die moest ik vandaag bellen bij hoge waardes afgelopen weekend. Vanmiddag maar weer bellen..

19. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hier vanmorgen waardes door gemaild, ze zijn wel iets gezakt. Deze week nog door doen met metformine en ophogen naar 3. Ben benieuwd, zou fijn zijn dat ik dit nog even volhoud met de tabletten. Vrijdag weer doormailen.

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: das flink hoog ja. Wat je nog kan doen is de mandarijn niet combineren met een boterham. Fruitsuikers kunnen zorgen voor hoge (maar snelle) pieken. Eet je wel een brinta? Dat gaat bij mij goed s'morgens. (maar ik moet altijd insuline spuiten, kan bijna niks meer eten zonder dat mijn suiker te hoog wordt)

Deel Deze Pagina