zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Sorry meiden dat ik niet echt reageer maar er is echt zo veel te lezen hier ik hou het niet bij hihihi. Maar komt ook omdat ik niet zo lekker ben.

Ben echt strondverkouden pffffff mijn suikerwaarde zijn daardoor van slag. Ik moet nu voor avondeten 2eh en voor slapen 3eh prikken 😔 Maar alles voor de kleine 💙

2. Plankje vervelend!! Bterschap.
    Weten jullie inmiddels zelf hoeveel je bij bepaalde waardes extra moet spuiten of hebben jullie daar dan instructies van een lijst ofzo voor?

Ik ben gek op brinta haha maar dacht dat daar
    Miss teveel in zou zitten. Al moet ik zeggen dat ik het wel altijd at met suiker. Maar goed zonder suiker zal
    Het ook wel eetbaar zijn haha.

3. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet elke week ook bijspuiten. Brinta reageer ik nu opeens op, voordat insuline spoot kon ik dat eten. Ik kan ook echt geen brood eten zonder insuline, ik at altijd volkoren crackers. Als ik erger honget had at ik ik zelf gemaakte tomaten soep. Magere Yochurt zit weinig in dat at ik extra als ik nog honger had. Ik heb mij dieet tot week 30 kunnen volhouden zonder insuline, nu moet ik elke week verhogen. Mijn langsurige insuline voor de nacht heb ik vanafc28 weken, je kan daar zelf niks aan veranderen. Het is zoeken waar je tegen kan.

4. Best heftig .. Hele dag maar puzzelen

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ja marieke je hebt er zeker in het begin echt een dagtaak aan. maar t went wel en je gaat ook voelen wat wel en niet kan

6. Had gister ineens energie. Toen was mn blds 6.5 smiddags. Zou die vermoeidheid en niet vooruit komen dan dus echt van de suiker komen

7. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Ik heb zelf weinig last van de suikers, merk niet of ik hoog zit. Naar dat verschilt ook per persoon dacht ik.

8. Ben denk ik gewoon een lui mens hahaha. Plus het mega slecht slapen door een klein meisje wat de laatste
    Tijd enorm spookt helpt dan ook niet mee natuurlijk

9. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Marieke1610 ik moet elke ochtend mijn waardes door bellen of mailen en dan weet ik of ik anders moet prikken.
    Ik heb geen idee hoe ik het zal moeten uitreken ?

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik kreeg de diagnose toen ik 13w was, maar heb het met verstandige eetkeuzes en veel bewegen zonder insuline kunnen doen tot 26w. Toen kreeg ik novo rapid (snel/kort werkende insuline), daarmee prikte ik 'achteraf'. Dat wil zeggen: als 1.5u na het eten mijn blds hoger dan 7 was, dan spoot ik 1eh, bij 8 2eh, bij 9 3eh en zo verder. Als ik wist dat we een lange maaltijd tegemoet gingen (kerstdiners bijvoorbeeld), dan spoot ik voor het hoofdgerecht alvast 1 of 2 eh en dan spoot ik nog bij als dat nodig was.
    Tegen het einde van mijn zwangerschap gingen mijn suikers heel erg raar doen. Gingen ze opeens 's nachts onverklaarbaar stijgen. Ik heb toen gevraagd om een inleiding, ik kreeg ontzettende stress van het idee dat mijn lijf zo op de hobbel was en dat ik er echt geen touw meer aan vast kon knopen.

11. Ah oke word dus echt per dag bij jou bekeken plankje. Weet van mn clienten (werk in de zorg) dat die vaak lijsten hebben dat als de waarde tussen dat en dat zit dan zoveel bijspuitem. Maar dat is met gewone diabetes.. Dus miss anders..

Hilly dan had je t al mooi lang dus, balen! Ik wou dat ik kon bewegen.. 😒 Maar mn bekkeninstabiliteit laat dat dan weer niet toe en de kortademigheid ook niet. (Val bijna van alle kwalen uit elkaar hahaha)
    Hoorde idd al dat het hoe verder je komt hoe erger t word .. Ook geen leuk vooruitzicht.

Was alles met de kleine daarna wel goed?
    Ik krijg bij "suikerkindjes" altijd en beeld in mn hoofd dat ze mega groot zijn en de eerste dagen best beroerd door hypo's 😐

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn zoontje was (en is) een groot kind, maar niet dik. En zijn suikers waren vanaf de eerste check prima. Maar ik heb mijn suikers dus behoorlijk in toom kunnen houden.

13. Madivi

Madivi Actief lid

27 aug 2015
    120
    1
    0
    Poeh het lukt me niet om dit topic helemaal bij te houden. Ik vind het echt nogal wat wat jullie voor de kiezen krijgen!

Hier heb ik twee weken curves bijgehouden en slechts 1 meting kwam boven de 6,7 uit (pizza en ijsthee, goh). Ik denk zelf dat ik gewoon pech heb gehad met de ogtt, maar nu iig terug naar maar 2 curves per week en extra check bij afwijkende maaltijden. Hopen dat het zo goed blijft gaan!

Ik blijf iig het dieet grotendeels volgen, dat kan sowieso geen kwaad natuurlijk. Ik eet nu als avondeten meestal kip of vis met alleen groenten, dat bevalt me wel goed. En als tussendoortje blokjes kaas met wat mosterd. Laatst chips gehad, dat deed ook niets slechts qua suiker (joepie hihi).

14. Madovi dat is netjes dan die waardes van jou!

Had verwacht dat ie nu ook weer hoog zou zijn bij mij. Heb sla gebakken aardappels met mayo en een worstje op.
    Was hij toch maar mooi 5.3 hahaha. Dus gebakken aardappels
    Kan ik goed hebben.

Mn vader is diabetes2 en snapte de paniek niet. Zijn waardes liggen tussen de 8 en 15 (nuchter 8 en na eten 15) en dat was fantastisch. 😳😳 zei al dat dat toch heel anders is als type 1 en zwangerschapssuiker..

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij zwangerschapsdiabetes kan je alvleesklier het niet meer aan en wordt het suikergehalte in je bloed veel hoger dan normaal. Met ditzelfde bloed voed je de baby. Die baby kan al die suikers ook niet verwerken, maar die kan geen kant op. Uiteindelijk wordt het vruchtwater een soort limo-bad waar hij of zij in rondzwemt. Dat is schadelijk voor de kleine orgaantjes.

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: idd, zwangerschapsdiabetes is heel anders dan gewone diabetes. De waardes die wij hebben zijn ook niet schadelijk voor ons, wel voor onze ukkies. Daarom werken de 'normale' schema's ook niet voor ons. Onder invloed van hormonen reageert ons lichaam niet meer goed. Daarom moet je ook gewoon blijven proberen wat wel en niet kan. Ik ben nog altijd blij dat ik wat chocolade kan eten. :)
    Hier trouwens juist een kleine baby. Oudste inderdaad wel bij de geboorte hele lage suiker waardoor ze niet goed wilde drinken.

De rest: sorry weet het even niet meer.

17. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hier ook geen dikke kinderen.
    bij zoon geen suiker en die was 3110
    bij dochter wel suiker en zij was 3240 en haar suiker was gelijk goed.

morgen naar de gyn en de internist

18. Fijn te lezen dat de kinderen dus toch met gewoon geboorte gewicht enzo geboren worden. Zie t al
    Helemaal voor me.

Idd zwschapssuiker is zo anders als diabetes 1 of 2.. Maar ja probeer ze dat maar eens uit te leggen

19. Suc6 morgen surprise

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hoi meiden, ff ego (sorry), maar reageren jullie ook zo sterk op stress of emoties met je suiker?

Deel Deze Pagina