zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: ik bij te hoog en laag ook dezelfde klachten. Zweten, hartkloppingen en misselijk. Alleen bij de hoog ga ik stuiteren, bij te laag wordt ik sloom.

Hier inderdaad ook maar een maximaal aantal strips vergoed. O.a. daarom test ik ook geen 6x per dag meer.

2. Mja ik moest nog even doortesten maar ga straks wel
    Minderen.. Bedoel ze jagen je zo op kosten..

3. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    oeps dat had ik me nog niet eens gerealiseerd dat je ook nog voor die stripjes moet betalen...nog geen rekening gehad, alhoewel,...laatst wel iets van 45 euro, stond nog op mijn lijstje om na te zoeken :$:(

Shoppen heeft wel wat afleiding gegeven. Heb spullen ingeslagen om zelf een kraambezoekboek te maken en ben vanavond al begonnen. Maar het blijft echt een nare situatie allemaal, bah. Voel me er echt rot door en mijn vriend ook en die heeft het al helemaal niet verdiend. zo verdrietig allemaal.

Hoop hoe is het nu met je moeder? Wat naar joh, je zal wel enorm geschrokken zijn!

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    o en weet iemand hoe het zit met van die kleine suikervrije dropjes van Kleine? Ze hebben ongeveer 1 KH per stuk, maar "mag" zoiets wel?

5. Hoe bestellen jullie de spullen dan? Zelf? Of via de diabetesvp ofzo?

Drop mocht ik sowieso niet ivm bloeddruk.. Jaja ook daar heb ik last van. T valt nu nog mee, bij mn dochtertje heb ik med en uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging gehad..
    Dus vandaar..

Moest wel lachen, zat net te kijken wat ik aan snacks van +- 15 kh zou kunnen eten! En dat is dus gewoon serieus een frikandel speciaal hahah. Of een vietnamse loempia.. Kroket ook maar 11 kh..
    Maar dat zal allemaal wel weer niet
    Mogen om een andere reden

6. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    hi meiden, sorry! Ik ben ook aan het shoppen geslagen. Is toch wel de leukste bezigheid wanneer alles tegenzit.

Met mijn moeder gaat het weer goed. GELUKKIG! Dus hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Ik heb ook het eerste pakje gekocht vandaag. En ik ben verliefd! Wat een schattig setje is het geworden zeg.

Verder.. Ik krijg ook 400 strips vergoed. En het klote is dat er soms echt een paar niet het goed doen. Verder betaal je per doosje van 50 ook 50 euro. Dus dat is 1 euro per strip. Belachelijk! Maar ik ben gelukkig over 3 weken klaar.

Volgens mij mag ik nog 100 strips bestellen. Oh uhhh dames let wel op. Bij elke verzekering worden 400 strips per zwangerschap vergoed. Niet per jaar. Dus het maakt niet uit of je het in december of januari bestelt. Ik heb juist gewacht met bestellen tot januari ivm mijn eigen risico. Die komt dit jaar wel op.

7. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    En ik bestel het bij mediq Marieke.

Verder wordt het nu niet leuk meer, 15 eh gespoten voor een beetje patat, salade en een stukje vlees. Normaal scoorde ik netjes met 9 eenheden. Nu met 15 zit ik nog op 10

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Joh eet gewoon die frikandel speciaal aks je daar trek in hebt. Zolang het niet je dagelijkse lunch is who cares?

Ik heb een doorlopende machtiging gekregen van de dvp en kan mijn strips en naalden onbeperkt halen bij de apotheek zonder recept. Volledig vergoed zonder max.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Volgens mijn verzekeraar worden diabeteshulpmiddelen trouwens 100% vergoed vanuit de basisverzekering dus ik vind het een erg vreemd verhaal dat sommige mensen een max te horen krijgen.

10. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hmmm nuage, op de site van zilverenkruis staat duidelijk: "bij zwangerschapsdiabetes: 400 teststrips tijdens de zwangerschap"

11. Ik kan geen prijzen zien bij mediq.. Welke stripjes heb jij? Ik
    Zag de mijne ergens bij google voor 25€..

Fijn dat t weer
    Goed gaat met je ma joh! Wel balen dat je blds
    Zo de bocht uit vliegt 😒😒 miss moet je mijn dieet proberen hahaha sorry flauw! Was geintje.

Nuage meen je? Waar ben jij verzekerd dan?? Wat raar! Maar ze
    Moest aanklikken diabetes of zwangerschapsdiabetes. Miss dat je bij gewone t wel vergoed krijgt maar bij de zwschapversie niet?
    Wel raar dan als t bij jou in de basis zit. Ik
    Zit bij zilveren kruis en heb de gezinspolis.
    Dus aardig goed verzekerd

12. Verrek.. Heb even gekeken en staat idd bij mij ook bii basisverz 100% vergoed bij diabetes hulpmiddelen.. Wat raar joh! Morgen even navragen bij de verpleegkundige

13. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zit bij cz en alles word vergoed. Heb het net ff opgezocht 😄

14. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    ok, ja vaak is het echt belangrijk om even aan te geven dat het zwangerschapsdiabetes betreft. En Marieke.. Ik denk dat ik je het niet wil aandoen dat je je houdt aan mijn eetschema. Ik zal het even voor je neerzetten:

Ochtend 1 volkoren cracker, of 1 stuk fruit. Na 2 uur weer een cracker of 1 stuk fruit. Middag salade, of een volkoren boterham met ei. Dan tussendoor een klein handje krentjes. Een ander tussendoortje, een koolhydraatarme smoothie (rood fruit), en avondeten probeer ik te beperken. In de avond een gekookte eitje of een stukje kaas. Ik spuit 9 tot 12 eenheden insuline per maaltijd, nu 15 voor het avondeten. Het probleem is dat ik gewoon niet meer naar binnen krijg. Ik zit bomvol na een stukje fruit of een cracker. Maar mijn suikerwaarde blijft stijgen. Zo fijn dit.

Aan de andere kant, de kleine groeit prima en ik val niet af. Hou ook steeds meer vocht vast. Zodra die placenta eruit is ga ik los!!!! Ik denk dat er een reep chocolade in mijn vluchttas belandt, samen met een lekkere fles vruchtensap en een bak mona bananenkwark. Ik moet toch een nachtje in het ziekenhuis blijven, die tijd moet goed benut worden!

Oh ik krijg 14 februari een ballonnetje.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou nooit iets van gemerkt haha en ik zit daar ook! Hoe vind jij dat dan? Als ik zwangerschapsdiabetes zoek dan vind ik niks dus heb gekeken bij gewone diabeteshulpmiddelen.

16. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Haha, ja het staat bij diabetes. Alleen dan staat er bij "wat krijgt u vergoed?" expliciet "Bij zwangerschapsdiabetes: 400 teststrips tijdens de zwangerschap" Ik vond het hier: https://vergoedingen.zilverenkruis.nl/diabeteshulpmiddelen

De prijs van de teststrips heb ik via een apotheek van een ziekenhuis. De telefoniste wist niet of ik het zo mee zou krijgen of ik het moest voorschieten. Mediq was gewoon een paar dagen te laat met leveren, wegens gladheid op de weg wilden ze mijn dorp niet in. Vandaar dat ik het ergens anders moest halen.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh zie het nu had verder moeten klikken. Lekker onduidelijk. 400 strips per zwangerschap daar zit ik allang overheen.

18. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ja, ik vind het ook een belachelijke regel. Veiligheid van het kind voor alles toch? Ik begrijp ook niet hoe ze een euro kunnen vragen per teststrip

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn strips staan gedeclareerd voor net geen 25 euro zie ik per 50.

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Vergoeding strips: de standaard is idd 400 strips per zwangerschap. De dvp kan echter een aanvullende machtiging aanvragen en dan krijg je er nog xx aantal meer. Moest hier ook omdat ik al vroeg moest spuiten.
    En hou rekening met eigen risico!! Want dat is dus wel per jaar. Dus zowel van vorig jaar als dit jaar zullen we dat moeten betalen.

Hier echt drie hypo's gehad vannacht. Dus vanavond toch effe net wat minder spuiten.
    Hier ook flink aan het ophogen maar gaat nog steeds goed. Gisteren toevallig 1 eh achteraf bij moeten spuiten.

Alleen zo jammer dat mijn buik echt zeer blijft doen en ik zo slecht heb geslapen vanwege een zere rug.
    Straks controle bij de gyn. Eens kijken of die nog tips heeft.

Deel Deze Pagina