zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: hier geen werk dus zit vanaf 1 oktober thuis. Wel sinds 13 nov. ziekgemeld i.v.m. de gecombineerde klachten.

2. Heb je goed.. Ziekmelden lijkt
    Me het beste dan stress te hebben voor werk of uwv ofzo
    Ik heb nog wel 2 keer in de week de bereikbaarheids dienst.. Maar deze week heb ik die afgezegd ivm vele zh bezoeken

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik werk nog. Na deze week nog 2 weken werken en dan verlof. Ik werk maar 3 dagen per week.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    @ vaddie, ik kom amper aan dus daarom mag ik gewoon wat ik lekker vind en niet persee de magere kant, misschien dat daar het verschil in zit. Nog geen 3 kg aangekomen.

Enne zijn de afspraken normaal wel waardevol dan? bij ons loopt het ook altijd uit en dan zit je daar en voor je gevoel word je bijna naar buiten gekeken. Met oud en nieuw 1.5 uur gewacht en was toen haast haast want ja was bijna 5 uur en iedereen wilde wel eens naar huis. Ik had ook veel harde buiken, met verlof is dit stukken minder geworden maar wel logisch eigenlijk gezien meer rust. Sterkte!

@ marieke, Ik ben inmiddels bijna 2 weken met verlof, heerlijk :D Maar werkte in de zorg en was al niet meer te doen. Werkte al 50 % vanaf december. En patatjes eet ik ook lekker gewoon nog, doe er niks op net als met aardappelen. Prik ik altijd achterlijk laag op, terwijl laatst nog een onderzoek was over zetmeel uit aardappelen dat dat wel eens een van de boosdoeners van zwangerschapssuiker kan zijn.. Nou niet bij mij dus :p

Wat doe jij eigenlijk voor werk? ook in de zorg toch :) ?

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Ben trouwens zo benieuwd naar vrijdag. Dan krijgen we weer een groei-echo en horen we hoe ver ze nu voor ligt. En dan hopelijk horen wanneer ik word ingeleid :D hoop stiekem op week 38 dat is vanaf 15 febr ben overal wel klaar mee zeg maar.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik eet ook gewoon mayo, zolang je geen light mayo neemt zitten daar nauwelijks kh in

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik werk al vanaf week 7 niet meer. doordat ik zo schommelde met mijn suikers en vaak hypo's had bij te veel energie verbruik leek het ons niet veilig voor mijzelf en de zorgvragers. niet fijn om onderuit te gaan terwijl je een zorgvrager in de lift hebt hangen of op de douchestoel hebt zitten. Nu zou het qua suikers weer kunnen maar heb helaas ook weer bi dus ja

pata doe ik het ook heel goed op suikers zitten dan in de 5 :D

8. Zoooo heerlijk patatjes op met mayo en een frikandel
    Speciaal haha dus als ik reageer zal t vast aan de curry liggen hahahah de zaanse mayo was de beste die ik kon vinden.. Qua kh dan haha.

Ik werk inderdaad ook in de zorg. Verzorgende ig in de thuiszorg. Was door de bi al snel niet meer te doen.

Spannend die groeiecho's he. Ik net bij de vk gehad maar de meeting klopt helaas niet omdat de kleine er erg beroerd bij lag om te meten. Zn koppie loopt op termijn. Hij heeft lange beentjes, wisten we al,
    Heeft ie van papa haha. Maar zn buikje liep bijna 3 wk voor (die kon hij dus erg slecht meten en deze klopt dus ook niet) dus kwam het uit op 1430 gr nu. Wel zwaar voor dit termijn maar het klopt niet dus wachten de volgende maar af. Die gaat de gyn over 2 wk maken. Mn dochtertje was dysmatuur dus houden ze goed in de gaten.

Surprise nee dat is idd gevaarlijk dan om te werken met hypo's. Grappig hoeveel er toch in de zorg werken.

9. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    spannend al die groei echo's. Met 32 weken was ons mopje helemaal gemiddeld, alhoewel ze het boven beentje niet kon opmeten omdat ze in stuit ligt en haar beentjes dus ergens in mijn bekken geparkeerd had.

Morgen weer controle bij de medische vk... vorige keer heeft ze een snelle echo gemaakt en hopelijk doet ze dat nu weer, want dit stuitligging gaat me nu heel langzaam wel zorgen baren. Doe elke dag moxa, maar ze is volgens mij nog niet gedraaid. Ze probeert het wel maar het varieert tussen stuit en dwarsligging...

Ik hoor verschillende verhalen over versies en ook over de termijn wanneer je dat moet doen... hoop er morgen meer over te horen.. Ook over het inleiden. Ik weet dat ik niet langer dan 38 weken zal doorlopen, maar wanneer krijg je een datum?? Pas met de 36 weken ligging/ groei echo, of eerder???

Suikers zijn weer wat normalen nu de ergste emoties weer weg zijn, gelukkig. Daar reageer ik wel heel erg op. Ik las ook dat iemand erg goed prikt op aardappelen: dat heb ik ook!!! Kan makkelijk aardappelen, friet of boerenkool eten!

10. Ik ben ook wel benieuwd naar wanneer je hoort wanneer ze gaan inleiden/halen. Ik
    Krijg 98% zeker een geplande keizersnee maar vroeg me ook af wanneer je bespreekt wanneer dat gaat gebeuren.

Wanneer zou een kleine goed moeten liggen eigelijk? Ik heb nog even de tijd natuurlijk hoor,
    Bij mij lag hij vandaag ook met koppie omhoog. Maar ja ben nog maar 27.4.

Fijn dat je waardes weer beter zijn! Ik heb net 7 geprikt na de friet oorlog en frikandel speciaal. Volgende keer de speciaal en pindasaus maar laten zitten en dan zit ik vast onder de 7. En dat zonder spuiten nog he 😊 Ben dus wel happy hahaha

11. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh Marieke dat is ook spannend een geplande keizersnee! Mag ik vragen waarom?

Als ik morgen weet wanneer ik het te horen krijg, laat ik je het weten, maar volgens mij is ook het beleid omtrent inleiden in elk ziekenhuis anders, net als insuline/ diabetes.

Vwb het goed liggen: ze doen vaak nog wel versie rond de 36 weken, maar laatst zei een vp tegen mij dat je het ook beter iets eerder kan doen. Maar 36 weken wordt toch wel vaak aangehouden, we hebben dus nog eventjes! Ik zie alleen wel erg op tegen een versie... maar ja ook tegen een keizersnee...lastig!

12. Mja soms zou je willen dat alles achter de rug was. Ik zit ook echt niet op een roze wolk ofzo.

Ooo met 36 wk pas, dan kan de kleine hier nog wel 10 keer in de rondte gaan haha.

Bij mn dochtertje ging t mis. Ik voelde haar ineens weinig tot niet meer. Twijfelde of ik naar t zh zou bellen. (38 wk). Toch gedaan en toen aan de ctg gelegd. Voor ik t wist kwam t halve zh binnen gerend werd mn vriend aan de kant geduwd en kreeg ik zuurstof
    Een infuus en moest ik op mn zij liggen. Bleek
    Dat haar hartje steeds weg viel. Uiteindelijk kwam deze weer goed op gang . En kreeg ik een katheter en werd mn vriend al in zon pakkie gehesen . Toen werden mn vliezen gebroken en kreeg ik wee opwekkers. Binnen no time viel haar hartslag weg en is ze met een spoedkeizersnee gehaald. Heb haar 2 min gezien en toen is ze goed onderzocht. Gelukkig alles goed hoor. Wel dysmatuur. Maar verder goed. Op dat
    Moment dan haha. Dus dat was een behoorlijk traumatische ervaring. Dus als ik t nu soms niet voel raak ik al half in paniek. Droom nu soms ook weer van: wat als ik toen toch niet naar t zh was gegaan...
    Moet je niet meer aan denken maar toch.. Dus daarom door mijn trauma een ks. En tuurlijk weet ik dat geen een kind, zwschap, bevalling t zelfde is hoor.. Maar toch

13. Mijn vk maakte me eigelijk wel een beetje ongerust...
    Voor we weg gingen (ga niet meer terug maar hem omdat ik nu te vaak naar t zh moet dus geheel
    Overgenomen ben door gyn) zei hij: als er wat is, of je het niet meer veel voelt moet je wel meteen bellen, zeker nu je aan de insuline gaat. Dus ik vroeg hoezo dan? En toen zei die alleen dat er complicaties kunnen optreden door insuline.. Heel fijn! Nu weet ik nog niks haha

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Aparte uitspraak. Er is mij ook op het hard gedrukt direct te bellen bij minder beweging, daar hameren ze erg op bij diabetes. Maar volgens mij heeft dat te maken met risico op slechter werkende placenta ivm diabetes en niet zo zeer insuline.

15. Echt? Getsie.. Zie mn verhaal erboven haha kan ik me dus nog meer
    Zorgen gaan maken ..

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dit komt eigenlijk alleen voor als je bloedsuiker stelselmatig boven de 10 komt. Dan zit je echt in de gevarenzone dat je placenta verkalkt.

Ik had bij mijn vorige zwangerschap een prachtige placenta was niets aan te zien. Als je je waardes onder controle houdt dan moet het gewoon goed gaan.

Maar het is wel de reden dat ik vanaf week 36 dagelijks naar het zkh moet voor een CTG. Hier willen ze iedere dag zeker weten dat het nog goed gaat, tot aan de bevalling.

17. Ah oke. Thx. Dat scheelt alweer.
    Mijn placenta was namelijk ook niet
    Goed bij mn dochtertje, moest worden opgestuurd enzo. Vandaar ook dat ze dysmatuur was. Alleen weten we nog de reden niet.. Had toen geen suiker enzo.
    Of iig
    Niet dat ik wist.

18. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Zo daar was ik ook weer. Ik reageerde goed op aardappels tot voor kort, nu reageer ik overal sterk op. Maar een paar patatjes neem ik gewoon nog zo nu en dan hoor. Pizza laat ik maar beter staan. Van 2 crackers heb ik al een hoge suiker.

Verder heb ik dus afgelopen bezoekje aan de gynaecoloog het plaatsen van een ballonnetje ingepland. Ik zou bij 35 weken dat gewoon vragen, hoe of wat. Een beetje duidelijkheid is wel zo fijn.

Schrikken Marieke van je zwangerschap. Ik heb begrepen dat hoe verder je bent in de zwangerschap hoe gevaarlijker suikerschommelingen zijn. Als ik nu boven de 12 uitkom of opeens heel veel hypo's krijg, moet ik direct aan de bel trekken. Omdat dit aan het einde een teken kan zijn van een slecht werkende placenta bijvoorbeeld. Ik hoop dat dit enigszins een geruststelling is.

Het is hier trouwens een drukte in de buik. Ik hoor van iedereen dat een baby tegen het einde lekker rustig wordt, omdat ze minder ruimte krijgen om te bewegen. Nou die van mij luistert daar niet naar hoor. Hoe is dat bij jullie?

19. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    o bah Marieke dat is wel een heel eng verhaal! Arme jij, snap dat je heel zenuwachtig bent. Ik heb niets gehoord over extra complicaties bij insuline :(:( zal het morgen eens navragen. Ze vertellen het wel bij minder beweging bellen, maar dat is volgens mij altijd zo, bij iedereen toch? Maak je maar niet te druk, anders zouden ze geen insuline geven hoor, das sowieso beter dan te hoog suiker en daar let je nu toch op? Komt goed!!!!

20. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Jeetje elke dag? Daar heb ik bij ons niets van gehoord...?

Deel Deze Pagina