zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja elke dag 2 weken lang. Moest ik vorige keer ook. Is standaard beleid hier. Maar heb in al die tijd maar 1x gehoord van nog een zkh dat dit deed.

Ik geloof dat in mijn zkh ooit een kindje is overleden in de buik bij een moeder met diabetes en dat daarna dit beleid is ingevoerd. Het is behoorlijk zwaar, in de weekenden lig je op de afdeling waar vrouwen bevallen want dan is de poli dicht. Elke dag 2/3 uur in het zkh zitten ik was het helemaal zat aan het einde.

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Dat kan ik me goed voorstellen Nuage. Ik zou bijna zoiets krijgen van leidt me nu dan maar in. Toch is het fijn dat ze extra toezicht houden op het kindje, maar elke dag... Poeh!

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @marieke
    Je VK heeft t niet helemaal goed overgebracht... 1 van de mogelijke complicaties bij zwangerschapsdiabetes is placentainsufficientie. De placenta verouderd door de suikerschommelingen.

Ik wil je niet ongerust maken, maar gezien wat je verteld over de vorige keer en het feit dat je behoorlijk hoge waardes had zou ik dit nog wel een keer benadrukken in het zkh. Liever te vaak gecontroleerd dan te weinig...

4. Thx voor de uitleg dames! Ga dit idd zeker aankaarten in t zh vrijdag!

Nuage klinkt idd heftig foei.. Kunnen ze je haast beter helemaal opnemen

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Deedee: ik persoonlijk heb het advies gekregen om te eten waar ik me fijn bij voel. Hier nu ruim 9 kilo afgevallen. Deze controle voor het eerst aangekomen. :)
    Maar omdat ik van te voren al veel light en magere producten at ben ik dat gewoon blijven doen.

Lag gisteren om half 9 in bed. Wel een hypo gehad vannacht, maar dat had ik al verwacht omdat ik normaal later in bed lig en dan wat eet. Vandaag voor het eerst sinds weken geen zere buik. Wel hard maar doet eens niet zeer. (nou ja, nog niet waarschijnlijk)
    Nu zorgen dat ik niet te veel doe vandaag.

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Weet niet meer wie het vroeg maar mijn baby is ook super druk in mijn buik. Is ook echt helemaal niks minder geworden ondanks dat ze nu groter is.
    Zat gisteren ook in de wachtkamer in het ziekenhuis en je zag mijn buik hele buik heen en weer golven. Paar dames die minder ver zijn (en van de eerste zwanger zijn) zaten echt met open mond te kijken. "is dat normaal' Ehm, nee niet echt. Niet zo vaak en veel in ieder geval. :)

Iemand ervaring met bv opstarten zonder kolven bij suiker kindjes?

Facebook: mocht iemand het leuk vinden om ook op facebook te kletsen, stuur een pb met je naam. :)

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Hier is de nieuwe regel in het ziekenhuis dat zodra je 28 weken ben je boven de 8 of onder de 4 zit je moet bellen en je aan de ctg om te kijken hoe het met de kleine gaat. Dit zal dan idd ook wel te maken hebben met de placentainsufficientie. Probeer me er maar bij neer te leggen hoe de vaak ik heen moet enz. Leuk is anders maar goed tis gelukkig maar een beperkte tijd

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vind ik heel netjes Surprise! Ik heb ook liever teveel dan te weinig controle.

Vaddie nee heb me rot gekolfd hihi maar het lukte wel!

9. Lekker rustig aan doen dus vaddie!

Ik heb mn dochtertje fv gegeven ga ik nu weer
    Doen, dus geen ervaring met bv en al helemaal niet
    Met suiker

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Marieke wist je dat bv de kans dat jij diabetes 2 ontwikkeld halveert?

11. Geen idee wat t beleid hier
    Is, maar zal dat vast gaan horen..

Vanmorgen uitgeslapen en was mn nuchtere waarde (zo'n 2u later dan normaal) 5.4 heel goed
    Dus! En dan vraag ik me af of ik wel insuline nodig heb

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    5,4 nuchter is nog steeds te hoog helaas..

13. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hier nuchter ook nog niet lager dan 5.3 gezeten. Valt bij ons binnen de streefwaarden. Het verschilt echt per ziekenhuis zie ik.

14. Is dat te hoog?? De dietiste (jeweet wel
    Dat rare mens hahaha) zei dat rond de 6 een prima waarde is.. Dus dacht dat dit dan mooi laag was.

De diabetesvp vond mijn normale 6.0/6.2 ook te hoog hoor.

En nu weet ik
    Toevallig van mezelf dat ik normaal, niet zwanger of iets, zon 4.3 heb nuchter.. Maar dacht miss is
    Dit nu wel goed.. Maar niet dus

15. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook Mellle, grenswaarde voor mij is heel de dag door hetzelfde, 6,7. Prik vaak 5,4 of 5,6 nuchter 's ochtends, eet 3 of 4 boterhammen en zit daarna nog steeds op 5,4..... Heel constant ben ik vooral ;)

16. Na mijn ontbijt schiet ie vaak omhoog. Gister na dat kansloze dure kh arme brood, 2 sneetjes, prikte ik 7.2 haha maakt dus geen reet uit.

Nu zo even prikken. Zal ook wel weer hoog zijn.

17. Zijn jullie soms ook
    Zo vreselijk snibbig? T zweet breekt me geregeld uit en dan ben ik echt een vreselijke moeder voor mn dochtertje .. Zo sneu.. Maar kan echt niks hebben momenteel heb ik t idee.

18. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hormonen zijn ook een leuk iets he ;) ik ben vaker emo dan snibbig.

Hier ook toet85, onder de 6.7 is nog goed, ik zit er ook nog onder, af en toe een uitschieter door verkeerde tussendoortje. Ik hoog de tabletten ook nog niet, als ik zo blijf, is het eerst nog goed.

19. De dietiste (maar ja of ik die nog
    Moet geloven) zei dat onder de 7 blijven het streven is.
    En nuchter onder de 6. Wat raar dat ze dan overal wat anders zeggenz
    Dit is wel zonder insuline he

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Nuchter mag ik niet boven de 5.3. 1 uur na het eten max 7.8

Hier nergens last van. Sowiso weinig last van mijn hormonen.

Deel Deze Pagina