Verrek! Is nu nog in de bonus ook bij de ah hahahaha. Thx voor de Tip. Kan ik toch een keer een glaasje sap drinken
Oh lekker sapjes! Ik doe het volgende. Ik haal ingevroren bosvruchten, doe en pakje in de blender. Daar doe ik verse sinaasappelsap bij en water. Rijk aan vezels, vitamines en ik neem het als tussendoortje. Ik spuit er wel wat bij, maar niet veel. Blijven we lekker gezond. Verder drink ik dus wel water en thee. Ik heb ook kleine koffieglaasjes. Wil ik eens wat anders, dan neem ik iets in zo'n glaasje. Bv chocolademelk, melk of zoiets. Maar eigenlijk drink ik de hele dag water en thee en dan 2 keer iets anders
Ik drink altijd al cola light, fanta zero etc dus was voor mij geen omschakeling gelukkig. Je hebt ook spa en fruit in een pak, bosvruchten light. Die is ook erg lekker. Of spa en fruit of crystal clear dat drink ik ook graag.
Hoop ik durf dat dus niet met fruit. Dat werd me streng ontraden.. Fruit en vruchtensappen. En ben er juist zo gek op. Ja heb ook wel Sapjes light die ik lekker vind maar durf nog niet zo goed haha. Volgende week maar eens kijken..
@marieke 8 is echt veel te hoog. Als je dat al hebt met kh-arm brood, dan kun je je dit weekend echt niet permitteren om niet aangepast te eten. Pas alsjeblieft op en zorg dat je zsm die insuline krijgt.
Ja ik doe ook niet zo veel met fruit, werd ook afgeraden zit heel veen in terwijl je denkt dat het super gezond is. Eet het 1 keer per dag en verder vul ik het aan met tabletten vitamine c. Ben sowiso geen fruit eter en hoop het hierna wel bij te houden met min 1 keer per dag.
O maar ik eet echt wel aangepast hoor! Dat doe ik de hele week al haha. Net na het eten 6.5 geprikt dus dat is al weer beter. Snap ook niet waarom die vanmorgen Hoog was want had t zelfde op als gister morgen en toen was t 5,7 ofzo. Ze had net wel gebeld voor t prikken. Dus miss de stress van haar ofzo hahhaa. Mja had vandaag wel Telefoon verwacht over t prikken maar ja ook niet Dus.. Snap dat niet helemaal. Maandag ga ik dus zelf Maar bellen
Waarom heb je niet gebeld Marieke? Het gaat om je eigen gezondheid en je baby. Zeker met het weekend voor de deur.... Je moet het uiteraard zelf weten maar vind dit wel beetje je kop in het zand steken en niet slim....je hebt het al vanaf woe erover dat je moet gaan spuiten....
Hier van de diëtist gehoord dat in de pakken dubbelfris light enzo ook veel suikers in zit. Dus hier aan de crystal clear, zero, thee en water, en max 2 kopjes koffie. Ik moest die pakken laten staan. Verbaas me er eigenlijk over hoe veel verschil er in alles zit, per ziekenhuis. Qua hoogte waardes, eten enz.
Omdat ze niet te bereiken zijn. Maar 1u per dag. En dat was vanmorgen. Na dat dietiste had gebeld. Zij zouden mij bellen voor eem afspraak maar Moest rekening houden dat die afspraak volgende week Zou plaats vinden. Dus blijkbaar vinden zij t zelf niet Zo boeiend ofzo? Ik weet t ook niet. Weet ook niet wie ik dan had Moeten bellen erover
Tis echt niet dat ik mn kop in t zand steek.. Ik neem t juist heel Serieus. Alleen ze zouden mij bellen. Daarbij zei ze dat de afspraak dan volgende week zou zijn maar dat ze me daarvoor nog terug zou bellen over wanneer. Ik vond t ook al apart waarom Dit dan een week moest duren aangezien ze woensdag vonden dat t wel nodig was. Maar miss heeft de internist wel gezegd dat die me volgende week vrijdag toch zou zien dus dat we t dan zouden doen? Ik heb echt geen idee. Heb de post vandaag afgewacht. Kreeg 6 afspraken van t zh maar daar zat hierover niks van bij. En toen ik dacht zal ik bellen, kon dat volgens de sticker op t boekje niet meer.. En dan denk ik: als het echt zo erg was geweest hadden ze wel gebeld toch?? Of zouden ze t zo lomp vergeten zijn??
Wanneer je vruchtensappen in pak koopt is de concentratie erg hoog. Dus af te raden. Maar haal je een bakje aardbeien en neem je daar wat van, dan zit je niet zo hoog. Ik maak vruchtendranken van vers fruit. Daar gaat niets bij dan alleen water. Fruit zijn snelle koolhydraten waar je lichaam precies van weet wat het er mee aan moet. Mocht je nu twijfelen, neem dan bijvoorbeeld een appeltje en kijk wat het met je suikerwaarde doet na een uur. Verder bij elke maaltijd een halve liter water drinken, door water stabiliseer je je suikerwaarde. Sorry, ik ben echt van het pure eten. Het gaat niet alleen om het over controle krijgen van je suikers, het gaat erom welke voeding je je gup geeft. Ik probeer mijn voeding gevarieerd te laten zijn en dat zet ik door na de bevalling. En blijkbaar gaat het goed. Marieke, hup achter die insuline aan. En eet veel eiwitten bij je koolhydraten en drink veel water. Dan kom je mooier uit met je waardes. Is je nuchtere waarde netjes, dan kun je net iets meer eten dan wanneer je nuchter al hoog zit.
Ja snap dit zelf Ook niet zo goed. En miss heb ik dan zelf ook te makkelijk gedacht in de zin van: zij zouden bellen, doen ze t niet zal T meevallen. Maandag ga ik dus zelf Wel bellen. heb momenteel zoveel afspraken staan dat ze t Miss idd wel vergeten zijn
Uhmmm en ik denk dat ze het vergeten zijn. Zwangerschapsdiabetes is niet iets waar ze laks mee om zullen gaan
Ik drink al veel water. Helaas doet dit niks met mijn waardes. Weet Idd van de diabetes dat je met water je waardes omlaag krijgt.. Bij mij werkt dat helaas niet tot amper. Hoe moet ik nu achter die insuline aan gaan dan? Wie zou ik nu moeten bellen ervoor? Op vrijdagavond of op zaterdag morgen? Die diabetes vp gaf boekje mee met sticker erop met telnr maar die zijn dus maar uur per dag alleen van ma t/m vrijdag te bereiken. Dus weet zo gauw niet nu hoe ik aan insuline kom en bij wie ik de instructies dan moet vrage Voor hoe vaak en hoeveel. Zal dus toch tot maandag moeten wachten lijkt me dan toch
Dat denk ik ook. En ik heb wel vaker gehoord van lakse ziekenhuizen. Heb jij al een internist gezien vraag ik me af?
Mja heb normaal Geen problemen met het ziekenhuis. En loop er toch al elke week. Maar miss daardoor dat Ze zelf ook door de bomen t bos niet meer zien. Neemt niet weg dat t slecht is dan. Nee geen internist gezien. Ik ben vorige week gebeld dat mn suiker te hoog was. Toen ben ik vrijdags weer wezen bloedprikken en bij de diabetesvp geweest. Afgelopen dinsdag bij dietiste geweest en afgelopen woensdag belde de diabetes vp me voor de waardes en zei toen dus dat we dan idd maar moesten starten met insuline maar dat ik nog gebeld zou worden voor afspraak voor prikinstructies. Volgende week vrijdag moet ik naar de gyn en naar de diabetesvp en 19 feb pas voor t eerst naar de internist.. 😐😐 kreeg dit vandaag dus allemaal per brief door...
Mijn opmerking kwam omdat ik in een van de reacties las dat je jezelf in het weekend wel wat lekkers wilde gunnen. En daarnaast merk ik ook aan je dat je zoiets had van 'als het echt spannend zou zijn, dan bellen ze me wel'. Nou, neem alsjeblieft van me aan: zwangerschapsdiabetes is echt geen kattepis. En zeker met wat je vertelde over een slechter werkende placenta zou ik gewoon geen risicos nemen.