En dat we bevallen zijn wil niet zeggen dat we niet meer kletsen hier. Zo net 30 min. staan kletsen met iemand. Heupen doen nu zeer. Gisteren 30 eh insulatart gespoten en suiker was vanmorgen 5,6. Vanavond maar weer verder ophogen. In 1,5 week tijd al 10 eh erbij. En terwijl ik na een maaltijd vaak vrij laag zit. Schiet mij maar leg. Wat dat betreft is het laatste trimester geen feestje.
Mijn nuchtere suiker gaat langzaam omhoog. Gisteren 4,7 en vandaag 4,6. Hopelijk blijft het nog even onder die 5,3 de komende weken.
En dan loop ik nu al te zeuren haha t ergste moet nog komen! Vanmorgen voor t eerst 4.7 geprikt nuchter. Net poging gedaan tot zh bellen. Maar kreeg zon chagrijnige doos aan de telefoon. En ze gaan me terug bellen.. Ja die kennen we hahaha. Benieuwd wat mn waarde zo doet na mn ontbijt. Miss valt t allemaal wel mee.
Wat vaddie zegt. We blijven nog wel even beppen hoor. Ik prikte nuchter.. 5,6. Morgen toch weer meer insulatard? Dagwaardes dalen in ieder geval. Vol glas sap gedronken en een grote appel. Weinig gespoten en zat op 6,8. Normaal had ik op 10 gezeten. Schiet mij ook maar lek. Misschien is het wel positief dat ik weer wat meer kan eten. Even energie tanken voor de grote dag.
@ Hoop, Nouja weetje ik vind het niet meer prettig lichamelijk omm zwanger te zijn. Maar zit niet zo hoog dat ik niet meer wil. Vind het stiekem nog wel erg fijn zwanger zijn en vind het ook een beetje spannend! Al slaap ik zeer knudde en doet alles zeer dan maar heb het nog niet gehad. Maar stress nee dat heb ik gelukkig niet. Anders zou ik net als jou inderdaad meer duidelijkheid willen! Wij zijn wel van het plannen maar dit kan gewoon bijna niet dus dat heb ik maar weggezet En dat lijken mij lastige zaken dat je man niet zomaar meteen thuis is, waar is hij dan als ik vragen mag? Mijn vriend kan veel thuis werken, scheelt een hoop. Maar moet elke donderdag wel half 12 tot 20.00 naar A'dam en gaat dan met de trein. En de NS is nou niet echt betrouwbaar ofzo?? @ marieke weet je al meer?? @ Nuage, netjes toch hopelijk blijft dat inderdaad zo! zit je wel eens hoger dan? heb zelf nog nooit een hoge te nuchtere gehad. @ vaddie, het is toch maar een gekke kwaal he. Denk je alles goed te doen prik je te hoog, denk je slecht te doen prik je goed Zoals ik laatst na een high thea haha, schiet mij dan ook maar lek. Hebben jullie ook zo dorst tijdens de zwangerschap? Mijn suikers zijn bijna altijd goed met de insuline natuurlijk maar heb het al van dag 1. Drink van mijzelf altijd wel goed maar drink denk ik wel 4 flesjes koud water op een dag uit de koelkast ( steeds vullen hoor, geen nieuwe haha) En daarnaast nog zuive en thee en lekker drinken in de avond.
Nee ik zit altijd lager juist nuchter, zo rond de 4,0 of zelfs nog lager dan dat. En nu dus opeens 4,6/4,7. Dus dan gebeurt er wel iets. Ik moet nog een week of 5 dus hopelijk red ik het tot die tijd nog even. Nee ik heb niet zoveel dorst, dat heb ik alleen als m'n suiker te hoog is.
Deedee ik drink wel meer als voor dr zwangerschap. Maar ben een slechte drinker. Altijd al geweest.. Ze hebben nog altijd niet terug gebeld.. Word er onderhand gek van.. Had ook gehoopt dat de honger na 1,5 week minder zou zijn zoals er word gezegd (je went er wel aan aan minder Eten) nou, mooi niet dus. Ik zou een moord doen voor een krentenbol met kaas ofzo.. Na 2 kh arme boterhammen prik ik nog 7.0. Brood is bijna op en had gezegd dat ik t niet meer zou kopen m omdat t me veel te duur is. Maar ja .. Gewoon brood is nu not Done. En op een bak yoghurt of een cracker kan ik niet Leven. Dus ben aardig gefrustreerd. Baal ervan dat ik nu al voor de 2e keer terug gebeld zou worden en ik gewoon niks hoor..
Ik kan met de lunch ook slecht boterhammen hebben maar ik eet nu heel graag tussen de middag salade..... en dat vult enorm goed! Ik doe dan ijsbergsla en rauwe spinazie, 2 gekookte eitjes, (bos)ui, zalm uit een blikje. Je kan dit nog aanvullen met wat je lekker vind of hebt liggen zoals gebakken champignons, pijnboompitjes, kaasvlokken en dan altijd nog wel iets van tagliatelle of gebakken krieltjes. Op de een of andere manier kan ik deze koolhydraten wel goed verteren en dit zijn dan ook de enige koolhydraten in mijn lunch. Het is niet een light lunch qua calorien maar zoals ik eerder heb gezegd, daar maar ik me pas weer zorgen over als ik bevallen ben. Het is wel heeeel koolhydraatarm. Maargoed, gezien jouw waardes en wat je dan amper hebt gegeten zal insuline de enige goede optie zijn mijn inziens. Dan kun je weer (redelijk) normaal eten, voel je je weer fitter etc. Hoop voor je dat ze snel bellen en je morgen al terecht kunt voor instructie!
@marieke: met die waardes zou ik ze echt helemaal plat bellen. Vind het echt vreemd dat ze zo laks zijn. Dorst: ja ik drink ook veel. Maar 'normaal' haal ik de 1,5/ 2 l ook makkelijk. Dus nu ook geen moeite mee.
Ik geloof dat ik mijn huisarts had gebeld en gevraagd om een doorverwijzing naar een ander ziekenhuis. Dit slaat nergens op.
Toet klinkt opzich wel Lekker maar dat eet ik vaak savonds.. En als ik dat smiddags eet wat moet ik dan savonds weer eten hahahahaha Het word nog mooier!!! Werd net eindelijk terug gebeld.. Had ook gebeld om een afspraak van 16 feb te verzetten.. Want dit red ik niet. Daar belde ze me nu voor terug. Ja maar mw eigelijk kan dat niet. Ik, je doet je best maar want ik kan dan gewoon niet. Heb 8 afspraken gekregen zonder overleg. Logisch dat er dan afspraken niet goed uitkomen toch? Zegt ze: ja maar de 19e moet u naar de internist, ik: ja wat heeft dat mee te maken dan? Nou zegt ze. Die afspraak van de 16e, zijn de insuline prikinstrukties.. Sorry????? 16 feb???? Dat Is over fucking 2 weken!!! 3 wk nadat jullie mij gebeld hebben dat ik moest gaan spuiten! Ja maar ja mw we moeten hier wel de tijd ook hebben.. Oooo dus mijn rond vliegende waardes doen er niet toe?? Heb geeist dat de afspraak vervroegd werd en nu kan ik 9 feb terecht.. Maar a.s vrijdag moet ik ook naar de diabetes vp en de gyn dus dan ga ik denk ik even flink spuien. Ander zh is geen optie.. Dat is allemaal nog verder weg en aangezien ik soms 2 keer in de week heen moet..
9 feb?????????? Je hoort gewoon MORGEN terecht te kunnen. Wat een aanfluiting! Nee dit is echt niet acceptabel. En waarom kan ze het vrijdag dan niet meteen meegeven en uitleggen? Zo moeilijk is dat niet.
Belachelijk Marieke. Ik hoorde op een donderdagochtend dat ik moest gaan spuiten en kon diezelfde middag nog terecht voor instructies en het recept.
Precies! Ik begrijp dit ook niet en voel me ook alles behalve serieus genomen.. Kan echt wel janken. Vrijdag ga ik dus ook vragen wat ik eventueel moet gaan spuiten. Bedoel.. Werk in de zorg.. Heb puregon gespoten in t verleden bij mezelf dus weet echt wel hoe zon pen werkt. Dus ze hoeft me alleen maar te zeggen hoeveel en wanneer.. Maar ja...
Nouja zeg, dit kan toch niet?! Lekker serieus bezig daar met zwangerschapssuiker :-S Poeh, weet ook even niet wat je moet doen als er geen ander ziekenhuis in de buurt is....je loopt niet meer bij een VK buiten het ziekenhuis? Anders die inschakelen.... Ben gewoon plaatsvervangend boos dat dit zo kan.... Oja, ik eet 's avonds vooral veel vlees en groentes..... Lekker varkenshaas met eventueel een sausje (wel koolhydraten maar voor mij acceptabel) en dan lekker wat breekboontjes of snijboontjes erbij.....