zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Dat vraag ik mij ook af, of de behoefte naar insuline blijft stijgen...

Bij mijn vorige zwangerschappen had ik geen zwangerschapsdiabetes dus voor mij is ook alles nieuw

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik weet het ook niet..
    Waarschijnlijk zal ik woensdag zelf en definitieve ja of nee op insuline..

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Meestal wordt je glucoseniveau instabieler ja naar mate de zwangerschap vordert. Het is vrij normaal dat je steeds meer insuline nodig hebt. Je alvleesklier krijgt het steeds zwaarder en dat merk je. Ik ken iemand die begon met 2 eenheden en eindigde met 72 eenheden. Het is vervelend maar gelukkig ben je er direct van af na de bevalling.

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Grrrrrr sorry maar ik heb de hele dag door honger, met zoveel hormonen door mijn lijf en weinig eten wordt ik er niet gezelliger op! Honger. Honger honger en stomme groenten vult totaal niet :(

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Van insuline krijg je helaas ook honger :(

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Soms heb je gewoon van die baal moment :( vriendin van mij is ook zwanger en die gaat fluiten door haar zwangerschap en ik kan dat nu niet uitstaan ;)

Wil ook liever geen insuline hoor, maar baal gewoon beetje :)

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoi dames, even kort. Vandaag weer op moeten hogen.. Zit nu op 20, 16 en 6.
    Ik reageer een andere keer uitgebreider. Ben te moe en emotioneel..

8. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    :( digitale Hug! Klote meid!

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    je hebt nu wel even andere dingen aan je hoofd happy..
    hoop dat het een beetje beter gaat met je

en helaas is er maar erg weinig waar je goed vol van blijft zitten..
    als je wat meer eet om het wat langer uit te kunnen houden schiet je suiker ook meteen omhoog.
    vandaag pas laat kunnen eten en ook nog eens ongezond dus zal het afwachten wat het vandaag word..
    vanmorgen en vanmiddag zat ik iig wel goed.
    vind het nu ook wel handig om op te schrijven wat ik gegeten heb zodat ik wat meer kan zien waar die uitschieters nou vandaag kunnen komen..

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat bij mij altijd heel goed vult is een dikke omelet of spiegelei als ontbijt van 3 eieren met kaas en mayo :D dan heb ik tot dik in de middag geen trek meer. En er zit geen enkele koolhydraat in.

Optimel nog uitgeprobeerd?

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ja heb ik!!
    ml eet ook graag kwark dus al gezegd dat ie van de optimel af moest blijven.
    gelukkig staat er ook met grote letters 0% vet op dus sowieso al minder kans dat ie het even stiekem proberen wil.
    vanmorgen als tussendoortje genomen alleen een beetje te weinig dus snel weer honger..
    morgen ga ik meer proberen.
    van mayo krijg ikzelf helaas maagzuur dus dat eet ik liever niet.
    ik hou me voorlopig maar even bij de brinta met honing voor ontbijt en dan niet meteen als ik wakker word.
    dan heb ik toch niet echt zin aan wat dus gewoon eerst even 30/45 minuten wakker worden dan ontbijten

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Brinta kun je wel eten? Dat kon ik dus echt niet haha had ik meteen 11 ofzo. Ipv mayo is boter ook goed hoor als je er brood bij neemt ;)

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    brinta lijkt goed te gaan ja.
    met brood heb ik juist de meeste schommeling in het wel/niet goed.
    mijn ongezonde avondeten was maar iets hoger dan wat ie mag dus dat viel me ook weer erg mee.
    morgen nog even goed bijhouden en dan savonds weer doorsturen.
    heb het vermoeden dat ze zegt dat het nog steeds teveel schommelt en er dus niks aan gedaan gaat worden..
    ben iig al aan het dromen van de reepjes chocola in mijn ziekenhuiskoffer.. (die maak ik pas klaar als ik een datum heb maar in mijn hoofd zit het er al in)

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vind dat echt gek want juist schommelingen zijn slecht. Als jij normaal gaat eten schommel je niet meer hoor, zo simpel is het ook. Dan ga je gewoon te hoog, klaar.

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ja ik vind het zelf ook raar..
    helemaal omdat ik hier al een paar keer gelezen heb dat ze juist voor de schommeling de insuline hebben gekregen en juist niet altijd goed zaten.
    ik eet volgens het dieet hoe moeilijk ik het ook vind anders had ik vanavond patat meegegeten met mijn man en dochter..
    maar daar had ik vorige week een hoge waarde van dus dat kleine beetje wat volgens de regels mag eet ik niet meer.
    ze vroeg me de laatste keer nog of ik mijn handen wel goed waste met water en zeep en niet alleen met een babydoekje ofzo want het moet echt met water en zeep.
    heb tot nu toe maar 1x niet mijn handen kunnen wassen voor het prikken en toen heb ik het netjes gedaan zoals ze me verteld had..
    even afdrogen met een zakdoekje en de eerste 2 druppels bloed weg vegen en dan de 3e pas gebruiken voor de test..
    vraag me af waar ik dan eigenlijk mezelf voor loop te prikken als er toch niks mee gedaan wordt..

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zo streng doe ik het echt niet hoor! Jeetje mina ik prik gewoon. Maar is dit de diabetesverpleegkundige?

Het idee van een dieet is dat je binnen de lijntjes blijft. Dat lukt dus niet. Zij hoopt waarschijnlijk dat het je nog wel lukt, maar ik zou aangeven dat dit je max is en dat als je normaal zou eten je er bij alle maaltijden overheen zou gaan waarschijnlijk. Vraag ook waarom ze het zo doet. Als je insuline krijgt is het beleid dan anders? In mijn zkh betekent dit met 38 wkn bevallen en misschien probeert ze dit te voorkomen omdat je nog zo op het randje zit?

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    denk idd dat ze de insuline probeert te voorkomen.
    het vreemde is wel dat ik met warm eten er bijna niet overheen kom terwijl ik dat wel normaal eet.
    de gyn zei vorige week dat ze sowieso gaan inleiden.
    met insuline met 38 weken en anders voor 40 weken.
    en ze zei ook dat ik regelmatig er ook maar net overheen zit en daar wil ze ook geen insuline voor geven als het maar een beetje is maar heb er toch ook waardes die er wel flink overheen gaan.
    zal het afwachten met haar en als het alleen met brood eten echt zo schommelt weet ik niet of ik me er nog wel aan wil houden eigenlijk..

18. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik schommel met brood heel erg. Kan insuline spuiten wat ik wil als ik volkorenbrood eet is hij veel te hoog. Eet ik wasa vezelrijk crackers dan blijft hij wel goed.

Als tussendoor neem ik meestal beetje Griekse yoghurt. Ook erg lekker .

Ik moet vanmiddag naar de gyn ga eens vragen wat de bedoeling is, las in de folder ook met insuline inleiden met 38 weken. Dus wil wel even weten waar ik aan toe ben.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dan moet je dat ook gewoon aangeven meis. Ik ben wel blij om te horen dat jouw zkh dit beleid dus ook heeft, zeker omdat je schommelende waardes hebt. Het is geen kattenpis en het is wel degelijk gevaarlijk, dus fijn dat ze het serieus nemen. Maar als jij je zo voelt dan zou ik echt aangeven bij haar dat je het niet meer ziet zitten, dat eten een groot probleem wordt zo en dat je liever wat insuline zou spuiten ook als dat als gevolg heeft dat je dan eerder moet bevallen. Speel vooral de kaart dat je hier nu veel stress van hebt. Want steeds iets te hoog dan maak je je toch ook zorgen dat is logisch.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik denk dat de diabetesverpleegkundige zich verder ook niet zoveel zorgen maakt omdat het kindje wel gemiddeld door blijft groeien.
    het is dus niet te groot..
    maar ja idd net wat jij zegt dat gedoe om maar binnen je waardes proberen te blijven met dingen te eten die ik normaal nooit eet..
    en dan lukt het nog net niet zoals de bedoeling is.
    misschien gaat de muts nu vragen of mijn zeepje dan wel suikervrij is?? :D:D:D

Deel Deze Pagina