zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben nu 13 kg aangekomen en mijn gyn zei vandaag dat dat heel netjes was. Dit met een start bmi van 35!

Het klinkt allemaal erg als verouderd beleid. Vroeger zetten ze vrouwen met zwangerschapsdiabetes op een 1200 kcal dieet en dat was het.

2. Vaddie dat klinkt lekker! Thx voor de tip.

Als het kon had ik naar een ander zh gekeken. Maar dat kan gewoon niet. Kan daar niet komen is te ver weg. Dus dan word het probleem alleen maar groter.

Nuage dat meen je? Waarom zitten ze bij mij dan zo te mekkeren. Ik ben gestart met een bmi van 34, dus was al wel te zwaar.. Maar om daar nou steeds over te beginnen zoals de dietiste doet. Ik was bij mn eerste zwaarder dan nu, en toen had ik ook geen suiker.. Maar ja vertel ze dat maar.

3. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    dat gezeur over je gewicht snap ik totaal niet. Bij mij wordt er echt helemaal niets over gezegd en ik heb ook een BMI van 32. Ik heb een tijdje mijn eten bij moeten houden en de diëtiste gaf zelf aan dat ik NIET minder moest gaan eten omdat ik zwanger ben en genoeg moet binnen krijgen en dat het NIET de bedoeling is om af te vallen (was toen ook iets van 2 kilo kwijt). Hoef niet als een malle aan te komen, maar zeker ook niet af te vallen.
    Mijn dieet zag er goed en gezond uit en als ik hiermee te hoog ging prikken zou ze me insuline geven ipv minder te moeten eten.

Dat afvallen en een gezond gewicht komt zeker WEL ter sprake na de bevalling om echte diabetes in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen.

Zoals iemand anders al zei: misschien kent je huisarts een diabetes verpleegkundige waar je bij terecht kan, via de praktijk.

4. Sjonge wat fijn te lezen dat t dus idd ook anders kan.
    Ik wacht even af wat ze vrijdag doen. De dietiste die over mn gewicht begon daar doe ik toch niks op uit. De diabetesvp zei juist dat t door dr hormonen kwam en niet door gewicht. Maar ja die heb ik dus maar 1 keer gezien, en dat was toen ik het meetapparaatje kreeg. Dus hoop vrijdag meer info te krijgen. Heb een hele vragenlijst

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marieke: je kan altijd contact opnemen met een ander ziekenhuis. Veel dingen kan je ook telefonisch regelen. Alleen internist moet je echt een aantal keer zien. Daar moet een oplossing voor te bedenken zijn. Je moet er van op aan kunnen dat je in het ziekenhuis de beste zorg krijgt! Misschien dat je zorgverzekeraar hierbij kan helpen? (maar dan zou ik idd eerst vrijdag afwachten)

6. Ja maar loopt niet alleen daarvoor in t zh he. Ik liep al
    In t zh voor andere zaken.. Vanwege vorige zwangerschap. Dus erheen moet ik sowieso.
    Dus is gewoon echt geen optie. Ook niet als ik moet bevallen, t is te ver weg voor mn vriend om erheen te komen steeds. Kost ook klauwe vol met geld aan benzine en parkeerkosten dan.. Plus dat ik denk dat er in elk zh wel
    Gezeik is. Ken mensen in doetinchem met
    Ellende en mn zus loopt in nijmegen ( wat dus te ver weg is) maar die heeft ook alleen ellende.
    Dus ben bang dat ik er niks mee op schiet.. Dus wacht t vrijdag af en dan eens goed duidelijk maken dat ik dit alles behalve normaal vind.

7. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, je hebt je best gedaan iig... Maar zou morgen zeker nog wel de huisarts proberen! Niet geschoten, altijd mis.... En anders wordt het idd vrijdag maar echt, probeer de huisarts! Die heeft echt wel anders contact met het ziekenhuis dan jij als patient! En wellicht kan de assistente van de huisarts iets betekenen mbt de prikinstructies. Succes!

8. Ja kan morgen wel eens bellen. Dan
    Schrijft die de rotzooi maar voor ofzo.

Zou hoop dr kindje al in dr armen hebben

9. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi meiden, sorry voor de late reactie. Ik ben bevallen van een gezonde dochter, ze weegt 2660 gram. Dat is geen grote baby. Suiker is wel een beetje laag. Madame slaapt lekker, drinkt nog moeilijk, dus we proberen haar aan te leggen en voeden vervolgens met een bekertje. Ik heb nu een keer afgekolfd, dat ga ik gewoon doen totdat de borst het goed doet en madame goed drinkt. ik reageer morgen even uitgebreid over de rest

10. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Wauw!!! Jippie! Hoop van harte gefeliciteerd meid!!! Alles goed met jou ook? Wat spannend allemaal! Wel fijn dat ze het goed doet al! 👍👍👍

11. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Edit: dubbel

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Gefeliciteeerd met jullie dochter Hoop!

na een bagger nacht zit ik in de kamer om zo de kinderen wakker te maken en ons gereed te gaan maken. Vandaag de GUO en ben erg zenuwachtig

13. Hoop wat fijn dat ze er is meid! Alles goed gegaan! Idd een kleintje. Maar voor t termijn goed toch? Mijn dochter kwam met 38 week met 2242 gr ter wereld hihi.
    Nu lekker genieten en hopen dat jullie waardes goed blijven

14. Suprise heel veel suc6 vandaag! Spannend!

15. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Sterkte surprise, waarom had jij ook alweer extra guo?

16. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Hoop! Klaar met dr ellendr van suiker ;) weer lekker alles eten zonder na te denken :) en natuurlijk genieten van jullie kleine meid!!

Surprise, succes vandaag!!!

17. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Hoop!

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Hoop: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Met ruim 2200 gram inderdaad een ukkie. Hopelijk krijgt ze gauw haar suiker op pijl zodat ze goed gaat drinken.

19. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Is niet extra ben 20 weken nu en ivm de diabetes gelijk guo ipv 20 weken. Zijn nu onderweg

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.676
    5.710
    113
    Van harte hoop! veel geluk samen :)

Suprise succes!

Deel Deze Pagina