zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik ben net teruggebeld, en ze vinden het niet nodig om mij door te sturen naar de gynaecoloog, het enige wat ze nog kunnen is Suikertest herhalen. Dat dan maar doen, blijkbaar geloven ze mij niet ofzo.
    Ik heb vanochtend twee sneetje volkoren bruid met smeerkaas en glas koffie, waarde was goed 6.7.
    Ik blijf het zelf in de gaten houden voorlopig.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ze doen in ieder geval iets... hopelijk komt er iets uit. Goed dat je het zelf blijft bijhouden. Is toch wat he.

3. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ja, het zit in ons familie ook. Ouders allebei suiker.

4. Gelukkig dat ze iig iets doen.

Hier heeft mn vader type 2. Dus ook grotere kans.
    Ze hebben bij mn eerste nooit op suiker geprikt. Terwijl ik toen zwaarder was voor zwschap als nu en mn pa ook al suiker had.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier ook een vader met diabetes 2

6. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook....die vaders toch ook, haha!

7. Hahahah nou idd!
    Zijn jullie vaders er strikt in?
    De mijne dus alles behalve.. Hij slikt dan metformine maar verder prikt ie geen curves.. Doet geen dieet want vind ie maar onzin "hij wil wel kunnen leven" en heeft dus ook altijd ruzie met zn dietiste haha van wie zou ik t hebben, dat laatste dan. Maar kan t me enigzins wel indenken, als je bijna 70 bent dat je geen zin in zon strak dieet hebt..

8. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vader slikt zijn pillen, is zoutloos gaan eten en gezonder (veel vis en groentes). Daardoor zijn zijn waardes ook flink verbetert en voelt zich beter. Voordeel is, hij is altijd al wel van de groentes en gezond eten geweest maar mijn moeder niet zo. Zij is 5 jaar geleden overleden en rond die tijd is ook de suiker geconstateerd en is hij gezonder gaan eten. Maar dat had hij ook wel gedaan zonder suiker verwacht ik.
    Hij prikt geen dagcurves oid maar dat hoeft volgens mij ook niet zolang je niet aan de insuline zit.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn vader rookt als een ketter en zegt dat als hij "alles moet laten dat hij liever dood gaat". Hij moest wel insuline gaan spuiten omdat zijn suiker veel te hoog was. Zat nuchter doodleuk op 22 toen ze het bij hem ontdekten! Maar hij neemt ook nog pillen. Die neemt hij dan enigszins regelmatig omdat hij die naast zijn pc heeft gezet. Maar als hij een keer niet thuis eet dan vergeet hij het. Hij spuit 1x per dag insuline. Dagcurves maakt hij 1x in de zoveel weken een keer. Vorige keer was de batterij van zijn meetapparaat op en heeft hij 2 maanden niks gedaan. Ook hij heeft vaak wat discussie met de dvp haha hij is ook mega eigenwijs. Hij moest nu steunkousen omdat zijn aderen in zijn benen begonnen te "roesten" (letterijk bloed lekken wat gaat roesten). Nou dan zegt hij laat mij maar dood gaan hoor ik wil geen hulp nodig hebben. Dramaqueen.

10. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    HAHAHA! Beetje gelijk hebben ze ook wel....suiker tast je organen aan en dat is als je jong bent natuurlijk niet goed maar als je op een bepaalde leeftijd bent snap ik dat je gaat afwegen wat het waard is ..... Mijn vader is 65 jaar en nog erg vitaal en zou ook zonder suiker zo gezond zijn gaan leven. Maar snap jullei vaders zeker ook.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn vader is 62 :D

12. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hier een moeder met diabetes, uiteindelijk door gezonder leven en eten van de insuline af en alleen nog tabletten, zit echt aan mijn moeders kant. Mijn moeder is 55.

13. Ja oke denk als hij insuline had moeten spuiten hij wat secuurder zou zijn. Maar nu.. Haha hij vond mijn waardes ook prachtig hahaha zei al is niet te vergelijken.. Hij prikt nuchter altijd 8+ en na een maaltijd 11 hahahhahaha

14. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Vraagje:
    Ik moet van de dbvp 1.5 uur na de maaltijd prikken. Sinds de constatering zwsdiabetes heb ik geen koek, snoep etc. meer gegeten. Nu ben ik benieuwd, hoe wanneer ik bijvoorbeeld 's avonds een stukje chocola wil eten, ik daarop reageer. Zouden jullie dan voor het stukje chocola ook insuline spuiten (ik spuit nu 3 keer per dag) en zouden jullie dan 1.5 uur na de chocolade prikken?
    Het is geen must, ik kan nog wel wat weken zonder, maar ben toch ook wel benieuwd ;)

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou het denk ik de eerste keer uitproberen en dan zeker erna prikken. Is het dan erg hoog dan zou ik bijspuiten en dan weet je meteen wat je volgende keer vooruit kunt spuiten als je eens iets lekker wilt pakken.

16. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe hoog je zit normaal na een maaltijd maar als je wil zien hoe je reageert zou ik zeggen, prik 1,5 uur na je avondeten, pak je stukje chocolade en prik weer 1,5 uur later. En dan zonder insuline, anders weet je nog niet wat het doet. Maar als je nu altijd al heeel hoog zit, tja, dan misschien kijken hoe je het met insuline kan verdragen.

17. Zou ik wel
    Doen. Ik ga t weekend ook cake proberen. Is t te hoog weet ik dat ik t moet laten. (Wel ervan uit gaande dat ik t weekend insuline heb)

18. Pfff zit in de wachtkamer in t zh. Mn vriend zit bij de kaakchirurg. Maar tis hier zoooo warm. Heb dr al koppijn van.
    Krijg spontaan trek in een dame blanch met heel veel
    Chocolade en slagroom 🙄🙄🙄

19. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik spuit inmiddels 14 eenheden insuline om 2 boterhammen met kaas te kunnen eten.. Misschien moet ik de chocolade gewoon nog een paar weekjes uitstellen!

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @spring: ik zou de chocolade overdag proberen. En dan idd niet spuiten van te voren.
    En ik spuit ook 15 eh voor 3 boterhammen maar 3 stukjes (van die blokjes) chocolade kan ik eten zonder te hoeven spuiten. (moet daarna wel een beetje actief zijn)

Deel Deze Pagina