Jeetje wat spuiten jullie al veel voor boterhammen.. Maar wat heerlijk dat jullie toch ondanks t spuiten dan brood kunnen eten. En wat prikken jullie dan?
ik spuit voor de ochtendboterhammen 40eh :S maar voor iets met melk zou ik nog veel meer moeten spuiten. voor de luch 20eh en ook voor het avond eten. chocola kan ik s'avonds eten zonder verhoging
Jeetje wat veel. En dat zal alleen maar meer worden? Spuit je dan savonds voor t slapen gaan ook nog?
Ik ontbijt met een bord brinta. Ik spuit daar 12 eh voor. Voor de lunch, gemiddeld 3 boterhammen (waarvan 1 met zoek) spuit ik 15 eh voor. Avondeten is nogal verschillend. Voor aardappelen spuit ik maar 10 eh, voor al het andere minimaal 15. Voor s'nachts spuit ik 33 eh. En ja, dit kan nog meer worden. Is vrij gebruikelijk in de laatste weken. Maar voor brood moet ik dus echt wel het meeste spuiten. Dingen als optimel, chocolade (heel klein beetje), cracker kan ik nog tussendoor eten/ drinken zonder te spuiten en zonder te hoog te meten.
Jeetje. Maar je bedenkt dus zelf per keer hoeveel je moet gaan spuiten? Of heb je dat wel meegekregen vanuit t zh. Ik ben zo benieuwd morgen! Wat ze zegt! Net een halve omelet op en 200 gr kwark. En toen was die 6.6. Aan de ene kant netjes, maar als ik zie wat je dan eigelijk eet..
ik spuit voor de nacht nog 44 eh langewerkende inusline Marieke. Maar dat ik zoveel spuit komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik al zo vroeg moest spuiten en ook in het 1e trimester schommel je heel erg waar door je sterk stijgt in het insuline gebruik
Jeetje. Oke. Heftig hoor al zo vroeg in de zwschap. Zal best heel ego klinken nu maar ik Ben blij als t voorbij is. Heb echt momenten dat ik er zo klaar mee ben.. Nu ook, vanmiddag 1,5 u op een houten stoeltje gezeten dus barst nu van de bekkenpijn.. Door de suikerschommelingen of gewoon nog altijd t afkicken barstende koppijn.. Vind er dan echt even niks leuks meer aan. Weet wel Waar ik t voor doe en dat ik niet zo moet zeiken maar toch hahaha ben ik nou de enige of hebben meer hier last van?
ken het hoor Marieke. Zwanger zijn is een noodzakelijk kwaad om het doel van een baby krijgen te bereiken, IK tel ook al heel lang af naar begin juni
Ik moet echt weer even strenger gaan prikken! Net na m'n avondeten te hoog geprikt, dat is lang geleden. Baal echt. Was een beetje laat met m'n pil innemen dus hopelijk was dat de reden. Had 8,5 maar had ook rijst op met rode curry en stoofvlees van de wok en een uur daarvoor op m'n werk nog snel een boterham kaas want had zo'n honger opeens. Heb gewoon geen zin om het op te schrijven want dan moeten me medicijnen meteen weer omhoog ze zijn hier echt te streng soms
Ik ben 2 weken geleden begonnen met insuline. Gestart met 2 eh en moet ongeveer om de dag verhogen op dezelfde maaltijd, schijnt heel normaal te zijn bij zwangerschapsdiabetes en vooral in dit stadium van de zwangerschap. Ingewikkeld is het wel.. Gisteren kon ik nog ontbijten met 12 eh en vandaag nam ik hetzelfde ontbijt en prikte ik te hoog. Zo gaat het ongeveer om de dag. In 2 weken dus van 2 naar 14 eh gegaan en zal alleen nog maar meer worden...
Jeetje dat gaat dan wel heel snel ja. Hoever ben je eigelijk spring? Maar gaan jullie dan zelf meer spuiten of is dit in overleg met diabetes vp?
ik ga met 2 omhoog als ik 2 dagen achter elkaar voor die maaltijd te hoog zit. Dit is de instructie die ik nu heb. In het begin was het elke dag dat ik te hoog zat met 2 omhoog tot ik stabiel was
Ah oke.. Ben benieuwd wat ze hier zeggen. Eten jullie trouwens wel eens gerookte zalm gewoon uit de supermarkt? Lees altijd dat t niet mag.. Maar ja je mag ook geen franse kaas en salami zeggen ze. Terwijl je die hier in nederland goed uit de supermakt kan halen. Bij mn dochtertje nooit zalm gegeten (mn vriend lust geen vis dus eten t sowieso vrij weinig tot niet) maar nu wel een goed idee.. Maar ja. Ook uit de supermarkt?
Nee absoluut nooit. Dat is vacuüm verpakt en is echt gevaarlijk. Kaas is een ander verhaal dat is hier altijd gepasteuriseerd wat je in de winkel kunt kopen. Salami is ook iets anders. In vacuüm verpakte vis kan een ander soort bacterie zitten die echt miskramen kan veroorzaken.
Ik mag ook gewoon zelf verhogen. Te hoog prikken, is 2 eh omhoog. Zalm eet ik niet, kaasjes van gepasteuriseerde melk wel. Ik ben 35 weken zwanger
Oke geen zalm dus.. Helaas pindakaas! Haha ja zat al naar je banner te kijken maar stond er niet bij vandaar spring 😊