Whahahaha maar weet je het is niet alleen het gewicht van je kindje en dat weet zij ook wel. De placenta kan het ook moeilijk krijgen en de doorbloeding kan minder worden. Om die reden moest ik de laatste 2 weken iedere dag een CTG van de baby laten maken.
tot nu toe werkt de placenta gelukkig nog prima. moet eind van de week weer op controle bij de gyn dus dan kan ik weer even zwaaien.. blijf het wel raar vinden dat de een veel sneller insuline meegeeft dan de ander.. vanmiddag een verjaardag.... dat wordt een inimini stukje taart of helemaal niet..
Hier is brood ook een boosdoener blijkt. Vanmorgen prima met yoghurt muesli maar net met brood te hoog. Jammer maar toch iets anders gaan bedenken. Vandaag extra controle gehad en besproken hoe nu verder, merk dat mij dat wel rust geef. Dinsdag dag curve prikken en woensdag gaan we het verder bespreken.
Bah kan wel janken. Mijn bloeddruk net was te hoog en moet donderdag terug komen voor bloeddruk meting zaterdag ctg en bloeddruk meting gehad was het prima en nu te hoog.... heb het echt gehad nu.... sorry moest even klagen
haha!! ja hersenen zitten hier steeds vaker in de knoop.. ik heb ze iig doorgestuurd. waar ik brood of brood bij heb gegeten zijn op 1x na allemaal te hoog..
Lorena, pf dat is wel erg balen was hij veel te hoog en hebben ze twee keer gemeten ? Hopelijk is het niks.( heb je door suiker trouwens een verhoogde kans op suiker) Vandaag pasta en had verwacht heel hoog te zitten maar viel reuze mee, wel iets te hoog maar lang niet zo erg als brood.
ik durf juist geen pasta te eten omdat het de snelle koolhydraten zijn.. misschien dan maar gewoon een keertje proberen dan.. ik verwacht eigenlijk zelf van de diabetesverpleegkundige morgen dat er vrij weinig mee gedaan wordt en ik het in principe zelf maar uit moet zoeken hoe ik binnen de waardes blijf.. heb er dus totaal geen vertrouwen in momenteel
Meiden meer op je strepen staan en je gevoel volgen!! Dit is jouw lijf en jouw kindje. Als je het niet lekker zit vraag dan om een afspraak bij de internist op korte termijn omdat je je zorgen maakt.
daar was ik al geweest en die vertrouwd naar mijn idee helemaal op de verpleegkundige haar oordeel over wel of niet nodig. internist heeft me verder alleen b12 mee gegeven en die zie ik pas na de bevalling weer. misschien dat ze ook denken, och ze is al zo ver heen en het kindje groeit normaal en verder is ook alles wel ok dan rekken we het nog wel even tot de bevalling.. had het vorige week al tegen haar gezegd dat ik veel om me heen hoor dat ze ook voor de onstabiele suiker een pen meekregen om na het eten/meten te kunnen spuiten als ze toch te hoog zaten en waarom ik dat dan niet mocht.. tja je zit ook niet echt op een vast moment steeds te hoog en tja het schommelt bij jou gewoon heen en weer en tja we moeten toch meer inzicht krijgen eerst waar nou jouw slechte momenten zitten... was haar antwoord. dus vandaar dat ik er al niet heel veel vertrouwen in heb met haar.. misschien als ze nee blijft zeggen mijn ha maar eens bellen of hij het voor wil schrijven die doet niet zo moeilijk.. (ook weer niet te makkelijk hoor)
Ik denk dat je meer succes hebt bij je gyn misschien. Die is verantwoordelijk voor jouw zwangerschap. Die pieken zijn niet goed voor je kindje.
ben druk met wachten op antwoord van de verpleegkundige.. vandaag een laat ontbijt met optimel kwark en nu ruim een uur verder alweer honger..
nou bericht gehad. ze wil het nu morgen aan de internisten voor leggen wat ze nou willen gaan doen met mijn waardes. is iig al meer dan dat ik zelf verwacht had. ik ging er al helemaal van uit dat ik het zelf maar een beetje uit moest zoeken met mijn waardes
Dat is wel fijn cactus! Ben benieuwd wat ze gaan doen Hier blij want heb mijn ontbijt goed ondercontrole, net naar naar 1.5 6.6. Dus prima Nu is kijken wat ik nog kan veranderen aan mijn middag/avond. Ik weet dat pasta snelle koolhydraten zijn maar heb ook precies afgewogen en aan de lijst gehouden van diëtiste . Wat eten jullie dan als warm eten? Nog lunch tips, lekkere recepten?
warm eten heb ik gewoon aardappels groente en vlees.. daar schep ik de laatste tijd meer van op en vreemd genoeg gaat het goed. lunch eet ik altijd heel saai een broodje. ik heb eigenlijk ook geen zin om voor die laatste kleine tijd creatief te zijn dus voor receptjes heb je aan mij niks..
Maar 1 broodje? 1 sneetje in de middag? .... Das toch veel te weinig. Hier net als lunch, avocado, tonijn,wortel,uit salade en een sneetje brood. Was erg lekker en zit nog goed gevuld dus ben benieuwd wat de waarde zo is
Oh my 6.2 naar uur! Happy happy was erg lekker en vullend. Dit gaat op mijn recepten lijstje! Lang leven pinterest ( daar vandaan heb ik dit recept)
Nee niet 1 sneetje maar hoor.. Meestal 2 of 3.. De laatste tijd vaker 3 omdat het langer vult.. Jouw lunch klinkt ook wel erg lekker!!
Mijne was dus weer te hoog... Ben heel benieuwd naar het antwoord morgen. Heb morgen ook weer een afspraak bij de gyn dus als ik het wel krijg misschien ook de bevalling gaan bespreken?😊