zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Dames,
    Ik had vanmiddag bakje rauwkost en paar mini vega loempia en prikte anderhalf uur later 8.6 en had nog een half uur gelopen.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat is veel te hoog. Je hebt zonder twijfel diabetes als je het mij vraagt.

3. Nou dat is idd wel erg hoog ja voor zon beetje eten..

4. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Avondeten, durfde ik geen khd te eten, heb amper wat op.
    Bij mij vorige zwangerschap durfde ik soms niet meer te eten.

5. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Mijn man is best boos. Hij ziet mij niet echt eten. Hij wilt morgen zelf bellen met de verloskundige om te zeggen dat hij dit niet normaal vind.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat lijkt me een goed plan, laat hem maar bellen. Ben het met hem eens!

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ben het ook met je man eens. En als de vk geen gehoor geeft dan de huisarts

8. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hier beetje overdonderd! Vanochtend controle gehad en ze lag nog in stuit. de gyn werd erbij geroepen en hij wilde niet langer wachten. vanmiddag dus de versie gehad. Die is niet gelukt. Ze wilde echt niet draaien... Dus het wordt een keizersnee! Omdat ik al ingeleid moet worden wegens mijn insuline gebruik, is een stuitbevalling geen optie. en... Ik krijg al met 37,3 de keizersnee!! Super vroeg vind ik maar dat komt omdat ik insuline gebruik zegt de gynaecoloog. Dus met 37,1 word ik opgenomen en krijg is longrijping. Met 37,3 ee keizersnee.
    aaaaaaaaahhhh!! Moet ff heel erg schakelen!!! Is dat echt een normale termijn???

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Daar sta ik van te kijken. Ik heb deze week diezelfde vraag gesteld en mij werd duidelijk gezegd dat een kzs absoluut niet voor week 38 zou plaatsvinden ivm longrijping. Is er door je gyn ook uitgelegd waarom hij zo vroeg al wil ingrijpen? Kan hij dit ook echt verantwoorden en uitleggen wat het risico dan is van een week langer wachten? Ik zou hier niet zomaar in meegaan, dat hoeft ook helemaal niet he dit is iets wat in overleg gaat met jullie je hebt zelf ook iets te zeggen!!

10. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje wat snel al KleineM. Ik weet dat het bij ons ook protocol is om voor 38 weken in te leiden bij gebruik van insuline. Heb vandaag een afspraak met de gyn en een echo, hoop eigenlijk een datum te krijgen, zodat ik weet waar ik aan toe ben..

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @kleineM: ik zou niet akkoord met zo'n vroege termijn voor een ks. Inderdaad is aangetoond dat vanaf week 38 de baby een betere start heeft. Dit weet ik ook uit ervaring, mijn oudste dochter is met precies 37 weken (spontaan) geboren en heeft aardig wat opstart problemen gehad.

@ovie: ik zou idd je man laten bellen!

@Marieke: heb je gewone kwark? Daar zitten namelijk best aardig wat kh in.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier is inleiden in week 37 nog normaal maar een kzs zeker niet.

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hoe ze over een kzs denken weet ik niet omdat het in principe bij mij niet aan de orde is. Maar ook inleiden doen ze het liefst zo laat mogelijk.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Lijkt me ook heel erg goed. Ik ga het de 17e bespreken. Heb nogal een wensenlijst. Ik wil graag zo laat mogelijk ingeleid worden en ik wil niet aan de CTG liggen de hele tijd en kunnen bewegen. Dat zijn 2 dingen die nogal controversieel zijn met zwangerschapsdiabetes en een keizersnede in het verleden. Als we er niet uitkomen dan ga ik naar de pom poli in het AMC voor een second opinion denk ik.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    Oe jeetje kleine M dat komt vast rauw op je dak!
    @ovie waarom moet het altijd zo moeilijk, het is bij jou over duidelijk dat het niet klopt met je suikers! succes

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Nuage heb dan geen kz gehad maar bij de inleiding van heb ik het grootste deel zonder ctg gedaan. De buik ctg werkte niet omdat het in mijn rug zat. En de hoofd ctg van dochter mocht er uit omdat zij het prima deed. T kan dus wel. Ik zat het grootste deel onder de douche.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dan moet je ziekenhuis wel mee willen werken, en ik vraag me af of ze dat hier willen. Vorige keer moest ik wel continu aan de CTG. Ik had zo'n rugpijn/weeën en wilde echt op mijn zij draaien maar dan waren ze meteen de hartslag kwijt van mijn dochter. Uiteindelijk ben ik toch gedraaid want het ging niet meer en toen kwam die vrouw boos aan. Moest ik weer recht gaan liggen en begon het half uur CTG opnieuw! Ben het niet vergeten... en dat gaat nu echt niet nog een keer gebeuren.

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.682
    5.712
    113
    oh wat vervelend nuage, ik heb daar helemaal niet over nagedacht. Goed dat je het bespreekbaar gaat maken. Ik heb natuurlijk geen idee wat ik wil dus laat het maar over mij heen komen.

19. Morgen!

Kleine m wow dat
    Is best schrikken dan ja. Maar 37 kan best heel goed hoor! Kleine van vriendin is met 37 ook gehaald door inleiding en dat ging ook direct goed. Bedoel je mag met 37 wk thuis bevallen en dat is ook niet zomaar!

Vaddie nee heb magere kwark die van optimel..

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar je mag met 37 niet thuis bevallen met diabetes en dat is ook niet zonder reden, want de longen ontwikkelen regelmatig pas later echt goed in dat geval. Natuurlijk kan het gewoon goed gaan, maar ik zou wel willen weten welke risicoafweging de dokter dan maakt. Zegt hij luister je suiker is zo instabiel ik vind een week wachten schadelijker dan nu geboren worden, dan is dat een redelijk argument. Maar zegt hij nou in mijn protocol staat week 37 en toevallig heb ik die dag dienst dan zou ik zeggen dikke vinger.

Deel Deze Pagina