zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat is niet volgens de richtlijn. Geen idee waarom zij daarvan afwijken. Zou dat wel vragen, gewoon uit nieuwsgierigheid.

2. Zal mn boekje er eens bijpakken, kijken wat daar nou instaat dan.. Neem aan dat die boekies allemaal t zelfde zijn

3. Staat bij mij niks over in.

4. Idd eens zitten google
    En heb even wat info screenshots van gemaakt en die ga ik eens navragen dinsdag. Want dan belt ze

5. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hier nuchter ook 5.3 of lager. Ze vond deze waarde wel het belangrijkste, omdat je snachts een lange ruk maakt. Dus als ik niet door de metformine nu nuchter lager kom te zitten, moet ik dus voor de nacht de langwerkende insuline.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijne heeft er een sticker ingeplakt met de waardes die ik moet hebben nuchter, voor eten en 1 uur na maaltijd.

7. Bij mij heeft ze t in mn boekje nu geschreven vandaag. Maar dachts miss staat er iets anders in de teksten in t boekje .. Maar ga dit even navragen. Want wel raar dat het bij jullie onder de 5.3 moet liggen en bij mij tot 6 mag. Want heb nu afgelopen week maar 2 keer onder die 5.3 gezeten. Verder dus rond de 5.5 5.7 zon beetje

8. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook onder de zes blijven, onder 5.3 is landelijk gesteld zegt mijn diabetesverpleegkundige. Het is pas schadelijk boven de zes. Verwarrend al die veranderingen.

9. Nou idd. Laten ze lekker 1 lijn aanhouden!!

Hoe zou t met hoop zijn en de kleine

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    In het Antonius tilden ze zeer zwaar aan de nuchtere grens van 5.3 en zagen ze die liever nog wat lager.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja hier ook. Aan beide grenzen trouwens, maar 1x nuchter te hoog is direct ingrijpen zo'n beetje.

12. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    ik ook!

13. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hier al een hele goede week qua waardes na de maaltijden. Vandaag naar de diabetes vp geweest en hoef toch niet met snelle insuline te beginnen! Joepie! Wel is de insulatard die ik nuchter spuit 2 eh weer verhoogd, maar daarmee moet ik nu in principe de dag kunnen overbruggen (ik spuit 's avonds en nuchter langwerkende insuline).

Heb al een hele vragenlijst voor de gynaecoloog. Heb nog wel eventjes een medisch verloskundige gesproken en zij gaf aan dat het beleid in ons ziekenhuis juist heel terughoudend is t.o.v. eerder inleiden en dat de gyn die wij hebben uitermate ervaren is en dit zeker niet zomaar voorstelt. Hij schrijft blijkbaar ook boeken en doet onderzoek, dus het gaat niet zomaar eventjes...dat stelt me wel gerust...desalniettemin gaan de vragen mee naar de laatste groei echo met 36 weken as donderdag. Mijn ukje woog nog maar 1,8 kilo met 32 weken, dus valt mij reuze mee. Hoop eerder dat ze niet heel klein is als ze geboren wordt. Maar daar hoor ik met de 36 weken echo meer over.

14. Jeetje. Snap echt niet waarom er zoveel verschil in zh zit.

Wat fijn kleine m!! Hopen dat t zo blijft

15. Hoelaat staan jullie eigelijk op sochtends?
    De laatste tijd ik dus vrij laat. Omdat ik snachts zooo slecht slaap en dus sochtends pas goed in slaap val. Ben ik er
    Meestal rond 9.30u pas uit..

16. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Sorry voor de lange stilte. Nou.. Ik lig nog steeds in het ziekenhuis met madame. Veel gedoe maar mijn gevoel zegt dat ze er nu rustig bovenop krabbelt. Ze heeft net flink wat voeding gehad en ligt nu voldaan te slapen op mijn borst. Wat is dit bijzonder zeg!

Ik moet eigenlijk dagcurves maken. Maar vergeet het steeds.. Mijn waardes zijn op zich wel netjes. Soms een uitschieter, maar dat is voor een niet zwangere niet alarmerend.

Dames ik probeer het nog bij te lezen. Maar sorry de dagen zijn zo intensief.

17. Ow jee hoop, was er iets niet
    Goed met de kleine meid? Wat heeft ze? Of kwam
    Dat door de suiker?
    Hoop dat jullie snel naar huis mogen..

18. Zo.. Net voor het eerst insuline gespoten. Ben nu wel
    Benieuwd wat waarde is straks.

19. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Mag je de eh zelf reguleren?

20. moet beginnen met 2 bij ontbijt en 2 bij lunch. Mocht t te hoog zijn dan mag ik er met 1 omhoog. Dus stel
    Dat hij straks te hoog is, ga ik er met
    De lunch 1 omhoog.

Zou de kleine t merken? Die insuline?? Normaal
    Slaapt de kleine sochtends altijd. Maar sinds de spuit is hij me toch aktief

Deel Deze Pagina