zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou 2 boterhammen met 4eh proberen. Wat voor vleeswaren doe je erop?

2. Kipfilet ham. Dat soort dingen. Soms smeerworst enzo. Maar daar zit hooguit 1 kh in haha. Dus daar ligt t niet aan.

Morgen idd maar 2 boterhammen met 4 proberen. Hoop dat het dan beter is incl melk.

Drinken jullie gewoon melk?

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @marieke
    Spuit je novo rapid?

Zo ja, dat spoot ik ook en ik móest bijspuiten als de waarde bij controle boven de 7 was. Dus bij een 8.2 had ik op dat moment meteen bij moeten spuiten om te corrigeren. Als je dat niet doet, zit je baby dus alsnog in een suikerbadje ...

Ik zou dus als ik jou was toch echt gaan overleggen over het bijspuiten als waardes toch tegenvallen. Hier was 7+ 1eh, 8 of hoger 2eh en meer dan 9 was 3eh bijspuiten. (Eerlijk gezegd, ik ben zo eigenwijs ik zou het ws gewoon doen)

Edit: meet je ook voor je gaat eten? Want misschien zit je al wel hoog voor de maaltijd. Stel dat je dan al op 6 zit, dan kan je dus ook nietzoveel erbij hebben..

4. Spuit idd novorapid. Maar ze heeft niks over bijspuiten gehad. Dus dat ga ik ook niet zomaar doen denk ik..
    Dinsdag belt ze, dus dan ga ik dat even navragen. Net als die waardes..
    Ik heb curves gedaan ook voor t eten prikken en die waren altijd wel netjes. Tussen de 4.7 en 5.5 zon beetje. Nu niet gedaan dus nu geen idee.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Probeer het eens zonder melk.

6. Heb t ook al die tijd zonder de melk
    Gedaan haha. Maar dacht dat t nu wel kon. Was zo melk verslaafd 😭
    Morgen dus maar 2 boterhammen doen zonder melk..

Wacht het ook maar even af tot dinsdag over t achteraf spuiten dan, want had graag een cakeje willen proberen. Kijken wat ik daarop
    Doe,
    Maar ja als het zo hoog word en ik nu nog niet weet wat extra te spuiten.. Dus doen we nog maar niet

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier drink ik inderdaad thee bij mijn eten omdat als ik ook nog melk drink ik wel heel veel moet spuiten. Ook een melkjunk dus drink al snel 500/700 ml per maaltijd.

@marieke: ik zou trouwens zeker niet minder gaan eten. Ik zou dus de melk als tussendoortje (met bv een appel) nemen en bij het ontbijt het aantal eh ophogen.

Hier een mega off dag. Gisteren ging zo lekker (misschien te lekker) en doen mijn bekken zo'n pijn dat het om te huilen is.

8. Ja deed de melk al
    Als tussendoortje idd, maar dacht dat t nu kon haha maar niet dus!

Balen van je off day! Hopen dat ie snel voorbij is.

Eten jullie wel eens pannenkoeken?? Ondanks t uit den boze is?? En nemen jullie t dan voor lief om
    Extra te spuiten of eten jullie gewoon geen pannenkoeken?

Vriendin vroeg of we binnenkort mee willen naar pannenkoekenhuis.. Maar zei dat t volgens mij niet best was hahaa

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Speltpannenkoek! :)
    Laatst met dochter haar verjaardag geweest. Heb toen 15 eh gespoten. (wat voor mij heel normaal is)

10. Oke en speltpannenkoeken mogen dan wel?? 😊 Is t een beetje te eten??
    Of eet je er dan maar 1? 😇
    Ga eens recept zoeken! Mn dochtertje is er namelijk
    Zo gek op..

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Marieke ik zou de melk laten staan. Dat is bij mij echt eentje die zorgt voor een piek. Optimel daarin tegen kan ik wel hebben

Fenne welkom.
    Ik ben bijna 21 weken zwanger en spuit nu 13 weken ik was er dus heel vroeg bij. Ik werd ook snel door de vk gebeld na de ogtt. Ik had binnen een paar dagen een afspraak met de gyn en de dvpk. De dvpk heeft mij het spuiten uitgelegd. ( was niet nog had in de vorige zwangerschap ook diabetes) Ze heeft me toen de nieuwe protocollen uitgelegd. IN 2.5 jaar tijd is het een stukje strenger geworden.

Marieke zou haar een mailtje terug sturen dat het Diabetes Gravidarum is en geen Mellitus maakt een grooooot verschil

12. Mja laat de melk al
    Zoveel mogelijk staan maar is moeilijk als
    Je er zo verslaafd aan bent hahaahha. En in feite heb je t ook nodig toch? Maar neem t iig niet meer bij mn eten.

Ja heb haar al gemaild dat ze een grote fout heeft gemaakt door mij een dieet te geven voor diabetes melitus.
    Ga maandag ook geen wekker zetten voor haar. Ik weet nu per toeval
    Over die belafspraak. Weet ik officieel niks van. En val
    Sochtends pas in slaap. Dus heb dr al gezegd dat als ik niet opneem ze smiddags maar terug moet bellen of terug moet mailen.

Hoe is het met jou suprise? Met je blaasontsteking? Al
    Iets gevonden wat je mag ertegen?

13. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb ook Novo Rapid, maar spuit niet bij...
    Volgens mijn dbvp hoefde dat niet, omdat ik, als ik te hoog zit, niet schokkend hoog zit. Meestal in de 7...

14. Hoe doen jullie dat eigelijk
    Als je ergens anders eet
    Met spuiten? Gewoon aan je tafeltje of ga je dan even naar t toilet ofzo? Werd me duidelijk gezegd na t spuiten echt meteen te eten dus niet een kwartier wachten ofzo

15. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik drink liters om maar door te spoelen vannacht 5x naar de wc pffff

Lang slapen. Ik zou wel willen maar heb die luxe niet. Door de week is mijn lieverd van huis dus komt alles op mij neer en in het weekend willen we tijd met elkaar door brengen dus sta ik gewoon met hem op. Al is dat wel later al doordeweeks dus kan een beetje bij tanken. En ik probeer smiddags als dochter nog een poosje slaapt ook nog even te gaan liggen

16. Ik zat zonder insuline ook in de 7 als ik te hoog zat. Maar dan at ik ook bijna niks hahaha

17. Ja die
    Mazzel heb ik dan wel dat sochtends mn vriend thuis is.. En t is een ochtend mens haha dus wat wil ik nog meer!

Mooi vervelend dan zovaak te plassen .. Hopen dat je er snel vanaf bent

18. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik spuit met vrienden en familie gewoon aan tafel. In een restaurant wacht ik tot het eten er is en dan doe ik het op het toilet.

19. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    als we weg gaan en we eten ergens ga ik even naar toilet. IK wacht geen half uur tussen spuiten en eten maar minuut of 10 is geen probleem

20. Oke thx haha ja je weet nooit hoelang je op t eten moet wachten natuurlijk. Strax spuit je en duurt t een half uur. Zit je strax in een dikke hypo hahahah

Deel Deze Pagina