zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Cola gewoon drink ik dus echt niet. Eet dam gewoon bij de mac dat is minder erg.

Ik heb net big mac menu op met dubbel mayo prik ik 4,8 op. Heb altijd laag met de mac haha

2. Ja denk dat je dat op den duur ook wel snel doorhebt wanneer
    Je iets kan eten en wanneer niet. Ik kan savonds vaak wel wat eten. Aan borrelnootjes ofzo. Dan zit ik nog altijd onder de 7. Toastjes met franse kaas doe ik ook weinig op. Heb gister cakjes gekocht maar toch durf ik het niet aan.. Stel
    Dat ik er ineens heel hoog op prik.. Dus daar wacht ik maar mee tot dinsdag als ik weet of ik kan/mag bijspuiten.

Had wel
    Zitten uitrekenen dat ik best een keer ipv brood smiddags een saucijzenbroodje kan eten. Daar zit minder in dan 2 boterhammen. Dus dat zou dan goed moeten gaan.

3. Nuage oo
    Echt?? Terwijl dat in feite juist veel kh zijn (had ik al opgezocht hahaha me love mac) maf
    Toch dat je daar laag op prikt!

Hm miss als ik even aan de insuline zit ook gewoon maar eens naar de mac,
    Kijken wat t doet bij mij! Lijkt me zoooo lekker weer hahaha

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.685
    5.714
    113
    #1744 Deedee91, 6 feb 2016
    Laatst bewerkt: 6 feb 2016
    Een sauzijzen broodje doe ik ook niks op. Wel fijn want vind ook lekker in het weekend wat anders te eten :) op kan ik veel snacks hebben, chips, chocolade, koekje. Ik meet vaak wel nog even uur daarna en is het te hoog spuit ik bij. Maar dat is echt amper.

Wat ik ook graag drink is fanta pomelo, lekker :) of sprite light ook lekker. En inderdaad crystal clear uit pak. Ben Super gek op ijsthee groen maar dat drink ik nu af en toe een klein blikje. Wel van lipton de andere lust ik weer niet. En na mijn bevalling ga ik lekker een blikje cola vanille drinken mmmmhh

Ik had trouwens wel iets van de mac hoor. Maar zit nog een verhaal achter want mijn schoonmoeder kwam thuis met het eten en zat mijn burger er niet bij:x is nu al de 3de keer dat iets mist. Dan bel ik op en mochten we een nieuwe ophalen. Maar het is 10 min rijden dus echt niet. Nu sturen ze een tegoed bon op. En de gozer die inpakte word aangesproken. Hoe moeilijk kan dat werk zijn?? Ik had dus niks :( maar wilde niet dat mijn vriend ging delen hij heeft heeel veel gesjouwd vandaag hij was bekaf. Ik doe er trouwens niks op op de mac.

5. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ice tea zero is gewoon ice tea met koolzuur maar dan de light variant zonder koolhydraten 😊 Vind cola light nl niet te zuipen en vind een glaasje fris iedere dag wel lekker.

6. Oo wat heerlijk dat jullie niks op mac doen.. Dat geeft me hoop.
    En saucijzenbroodjes was ik verslaafd aan voor ze me belde hahaha niet dat ik t elke dag at ofzo hoor. Maar hmmmm. Dus dat mis ik. Dus volgende week ga ik dat gewoon halen en dan zie ik t wel!

Maar fanta pomelo zit toch ook veel suiker in??

Toet ga ik ook eens zoeken dan.
    Ik drink cola zero omdat ik light ook niet lekker vind

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Geloof dat de minste suiker in de McChicken zit. Maar ik reageer sowieso nooit super op koolhydraten zoals aardappelen pasta en brood enzo. Op suiker des te meer. Maar nu met de pillen kan ik dat ook eten eigenlijk.

Echt stom opeens waren m'n pillen bijna op. Overal strips liggen en het overzicht kwijt. Moest dus helemaal naar het ziekenhuis naar de apotheek want hier alles dicht gggrr

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.685
    5.714
    113
    Neem natuurlijk de light versie.

Handig nuage :p kan een actie van mij zijn.

9. T stomme is dat ik op brood dus hoog prik maar op pasta dus totaal niet hahaa. Is toch apart.

Dat is balen dat je med op waren.. Nu heb je ze gelukkig weer?

Ooo haha ik begreep
    De gewone versie van pomelo. Volgens mij hebben ze die hier niet eens

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @nuage: das wel balen ja. Effe op stap om pillen te scoren. :)

Mac: oh, heerlijk. Maar op de witte broodjes reageer ik dus echt heel heftig. Voor 1 gewone hamburger moest ik enkele weken geleden nog zeker 15 eh spuiten. Denk dus dat het nu ongeveer 22 eh voor 1 hamburger zou zijn. Lekker eten bij de mac stel ik dus even uit. hahaha

Pff vandaag hapjes gegeten. Had bewust niet te veel gespoten (12 eh) en moest idd na 1,5 uur 3 eh bijspuiten. Maar voelde me niet lekker en opgejaagd is het nu alweer/ nog steeds 8.8. Dus maar weer gespoten.

11. Jeetje wat voor hapjes heb je op dan??

En moest je bij mac 15 eh bijspuiten naderhand???

Ik spuit nu savonds nog helemaal niet. Alleen sochtends en smiddags

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Stokbrood met diverse salades/ kaasjes.

Nee, voor de mac spoot ik (net als met alles) 15 eh van te voren.

13. Ooow haha schrok al haha dacht 15 bijspuiten.

Jeetje balen dat je op stokbrood ook hoog prikt. Dat vind ik ook raar. Op toastjes reageer ik niet maar brood wel. Dus heb express geen stokbroodjes met kaasjes gedaan gisteravond

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Balen als dat wit brood zoveel doet! Ik eet wel alles volkoren, ook pasta, maar dat deed ik toch altijd al.

Ja gelukkig kon ik de pillen daar halen, anders had ik nooit bij de mac gaan eten. Voelt sowieso wel dom hoor als je je medicijnen inneemt met je cola zero en er daarna een big mac achteraan knalt... Dat is het natuurlijk ook gewoon.

Dinsdag weer naar de dvp. Denk niet dat ze iets gaan aanpassen.

15. Hahaha ja eigelijk best
    Lomp om eerst lekker te eten en te weten dat je miss moet bijspuiten ofzo. Maar ja..

Ik had nu ook volkoren pasta, normaal gewone. Maar wel lager geprikt. Terwijl het qua brood bij mij niet uitmaakt. Prik t zelfde op volkoren brood als op witbrood

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb je wel echt volkoren en niet van dat brood met volkorenmeel erin? Kan nog uitmaken.

17. Nee echt volkoren brood. Heb verschillende broden zelfs geprobeerd. T goedkope, t dure, dacht miss is dat t verschil..
    Maar qua brood maakt t bij mij dus niet uit. Net als crackers. Of t nou de gewone of volkoren zijn. Prik er precies t zelfde op. Merkte met de pasta vanavond dan weer wel verschil.. Hahaha vage bedoeling allemaal dat zwschapssuiker

18. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    jeetje meiden lekker gesnoept allemaal. Ik heb geen kortwerkende insuline dus ik neem het ook niet echt. Geen snickers in ieder geval!! :$:D Ik eet wel die scholiertjes van Cereal of hun chocola daar kan ik af ent oe wel wat koekjes of blokjes van nemen.

Af en toe probeer ik wel eens wat natuurlijk, maar een mac prik ik net iets te hoog op (net boven de 6,7 na 2 uur), dus beperk het zo veel mogelijk. Ik kan ook niet tegen wit brood of pistolets behalve tegen waldkorn pistolets. volkoren brood gaat super!

Omdat ik over 2 weken al mijn keizersnede krijg ben ik nu superstreng en wil ik mijn suikers zo goed mogelijk reguleren zodat er zo min mogelijk kans is dat mijn ukje een hypo krijgt en opgenomen moet worden op de kinderafdeling (ze wordt wel opgenomen natuurlijk maar kan hopelijk *duimduim* bij mij blijven). Met de eindstreep in zicht, kan ik wel streng zijn (en ik heb geen novarapid natuurlijk). Maar vl heeft al de opdracht gekregen in onze heerlijke DE-koffieshop in het ziekenhuis een grote carrotcake te gaan halen zodra ik weer wat kan eten :D:D:D Oh ja en zon super cappuccino met slagroom en een donut.... en dan nog een carrotcake....misschien niet allemaal tegelijk ;)

19. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik heb type 1 dus al suiker voor zwangerschap en brood is bij de meeste mensen een zeer langzame koolhydraat met afbreken, dus blijft lang in je bloed hangen. Ik eet weinig brood trouwens, maar ik gebruik hem soms voor de nacht. Ik heb een zeer sterkte daling in mijn nachtspiegel (soms wel 6 punten dan gebruik relatief weinig insuline voor nacht en eet ik altijd iets bij) en als ik onder een bepaalde grens zit eet ik een boterham extra om de daling niet zo abrupt te laten zijn. Anders zit ik rond 2 uur met een giga hypo. Ik heb met pasta en rijst ook lagere prikwaarden uur na eten (maar prik ik paar uur later zie ik weinig verschil)

20. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik zit trouwens wel wat vreemd in elkaar met mijn stofwisseling. Bij inspanning gaat mijn lijf 'op slot' en verbruikt weinig. Mijn bloedsuikers blijven dan veel hoger dan met rust.

Deel Deze Pagina