Miss een domme vraag, maak was je je handen ook voordat je prikt? Ik prikte vanmorgen zonder handen te wassen 8.2 ik dacht huh, na 10 min nog een keer met gewassen handen 6.3. Ik weet niet of het daar aan ligt, geen idee of je suiker binnen 10 min zo snel zakt
Was 9 van de 10 keer idd wel mn handen. Maar dat het zo snel Schommelt kan idd. Om half 3 vanmiddag 9.6 geprikt 3 glazen water gedronken en om 3 u 7.2 Om half 5 prikte ik 4.0 Het eten had ik toen opstaan. Ik werd na 10 min zoooo beroerd ineens. Zweette trillen.. Dus kwartier later nog eens geprikt was die al 3.4. Gelukkig was t eten toen klaar. Dus net op, meteen erna even geprikt was die gelukkig weer 4.2. Dus ja.. Zo snel kan het blijkbaar gaan. En snappen we er iets van? Hahaha ik niet meer.
Normaal eet ik om de 2 u ongeveer iets.. Maar na die 9.6 van vanmiddag durfde ik niet te nemen. Maar zie mn vorige bericht hoe snel Die 4 al zakte. Dus had idd miss wat moeten eten. Maar van 9.6 naar 3.4 in tijdsbestek van 2 u en 15 min vind ik wel veel ..
Zou het kunnen dat de insuline laat werkt bij jou? Zou dat bespreken. Wellicht is een ander merk beter of langer voor het eten prikken.
Daar zat ik dus ook al aan te denken nuage. Ik Reageer altijd op Dingen anders dan andere dus zou me niks verbazen als deze insuline idd niet goed werkt voor mij. Ga dus morgen wel bellen idd.
@Marieke, ik had dat ook bij mijn eerste zwangerschap, toen ik begon met insuline, had ik hogere waardes dan zonder. Ik moest echt 24/25 eenh spuiten en nog.
Jeetje zoveel ovie? Foei. Maar had je 2U daarna ook ineens dan van die lage waardes? Had nu 6 gespoten en na 2 uur leek het er niks op Te doen. Maar na 2,5u was die redelijk en na 4u weer te laag.
Ja, had vrij hoge waardes. Ik had heel vaak hypos voornamelijk in de middag, dan prikte ik 3, ik was dan zo ziek ervan, rillen enzo.
Dat had ik vanmiddag al met 3,4. Dacht wat voel ik me raar, trillen en zweten.. Dus hier t zelfde.. Zal dus hoog moeten spuiten voor ontbijt en lunch en daarna juist gaan eten door de hypo ..
Wel lastig zeg Marieke dat geschommel. Hopelijk ben je snel ingesteld want juist al dat geschommel is niet goed Morgen gelijk weer aan de tel hangen hoor!
Ja ga morgenvroeg meteen om 8u bellen om te vragen wat ik nou moet gaan spuiten.. 6 of nog verder ophogen.. En of deze insuline dan wel geschikt is voor mij ofzo. Ga niet wachten tot dinsdag. Want door t geschommel ben ik echt lamlendig. Nu gaat t overigens weer goed net als elke avond. Net van na het eten 5.0
Dat geschommel is niet fijn. Misschien toch weer om de twee uur wat kleins eten, makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk, toen ik ook hoge waardes had, durfde ik amper te eten. Ik was elke keer weer zenuwachtig als ik moest prikken, doe je zo je best met eten prik je nog hoog. Erg frustrerend. Morgen ochtend weer de Suikertest doen, ben benieuwd war er dit keer uit komt. Eerste keer was ik 15 weken zwanger en nu 17 weken.
Als ik hoge waardes had, moest ik trouwen die spoed lijn bellen van het ziekenhuis waar ik onder controle zat. Wkz is een fijn ziekenhuis.
Spannend ovie ben benieuwd wat er morgen uit komt! Mja die stomme spoedlijn hier is alleen sochtends een uurtje en smiddags een uurtje bereikbaar hier. Dus ga morgen meteen vragen wie ik moet bellen in dit soort gevallen.. Hopen dat ze me nu wel willen helpen want vorige keer dat ik belde werd ik afgescheept..
@Marieke. Het kan ook schelen waar je prikplaatsen zijn. Soms, bij mij heel vaak dus, hoopt insuline op onder je huid en houd dit even vast en laat het opeens los en dan raak je snel in een hypo, terwijl je denkt dat het niks gedaan heeft. Uur later klapt hij erin. Daarom kan ik niet meer in mijn bovenbenen spuiten en mijn onderbuik is vorige zwangerschap gekenmerkt met enorme striae en dus heel veel littekenweefsel en als ik daar spuit pakt hij slecht. Volgens mij heb jij gewoon een langwerkende nodig of een mix om je pieken af te stompen! En als het heel extreem blijft, vraag dan een 24/7 test met sensor voor weekje. Dan weet je precies wat je lijf doet op medicatie! Ik heb tijd pomp gehad en dat werkt ook zo
Ah oke dus dat kan ook aan de plek liggen waar ik spuit.. Ik moest in de zijkanten van mn buik spuiten, dus niet voorop de buik. Nu heb ik ook van vorige keer nog striae maar daar let ik opzich wel op dat ik daar niet in spuit. Van de apotheek moest ik in mn been spuiten, die vonden t maar raar dat ik in mn buik moest spuiten. (Dus weer 2 Tegenstrijdige verhalen haha) ik zou het morgen in mn been kunnen proberen.. Maar ga toch eerst bellen voor ik uberhoupt wat spuit
@marieke: het grootste verschil of je spuit in de buik of been is dat het wanneer je in de buik spuit sneller op de plaats van bestemming is en dus sneller werkt. Hier spuit ik de novarapid in mijn buik. En voor zover ik weet maakt de plaats niet uit. (ik spuit rond mijn navel) De langdurige insuline spuit ik in mijn been (of bil maar daar kan ik niet meer zelf bij) Hier weer hapjes op en weer hoge suiker. Had dit keer 20 eh gespoten en heb nog 2x 5 bij moeten spuiten. Na 1,5 uur zat ik op 8,6 (voor mijn doen flink hoog) Weer een uur later zat ik nog steeds op 7.3 en dus weer bijgespoten. Nu (weer een uur later) was hij 6,1. Geen idee waarom ik zo hoog prik. Dit al eerder gegeten en toen niet zo extreem. Nou ja, voorlopig maar even niet meer doen.
Wij spuiten bij clienten ook rond de navel maar dat mocht ik niet vanwege zwschap zeiden ze in t zh en ook bij apotheek. Maar ik heb meer vet aan zijkant zeg maar dan voor, daar is het heel strak dus miss daarom. Balen dat je nu zo reageerd. Kan je zien hoe t per keer kan verschillen. Ik zit ook aan de hapjes. Toastjes met franse kaas. Kon ik vorige week goed hebben.. Ga straks wel keer prikken
Ik spoot niet voor het eten, maar alleen erna. Pas de laatste 2 weken was het bij mij zo dat ik ook voor het eten al moest spuiten. Of bij hele lange diners, zoals met Kerst. Voor alles boven de 7 spoot ik 1eh novo rapid. Alles boven de 8 2eh, boven de 9 3 etc.
Ik spoot ook voorop mn buik. Heb (helaas ) voldoende vet om daar makkelijk te kunnen spuiten. En die naaldjes zijn zo klein, wat moet je daarvan merken bij een zwangerschap?