Lieve schat! Blijf normaal eten brood aardappelen je hebt juist die kh nodig. Ga het nu niet vermeiden je dieet moet gebalanceerd blijven. Dus gewoon aardappelen brood en/of pasta.Die pizza mag je gewoon eten ga niet toe kijken maar gewoon eten. Je bent niet op dieet ja op een ander soort dieet maar blij gewoon eten. Wat ik daar straks al schreef je lichaam heeft die kh nodig die zijn gewoon gezond anders neem je volkoren producten niet zo onzeker zijn. Heb je een voedingsdeskundige gesproken?. Wat ik mij kan herinneren mocht ik echt heel veel eten moest zelfs. Dat aanmodderen met insuline ik geef je gelijk dat doe je ook zeker niet in het begin dat doe je als je weet hoe het werkt. Hoe je lichaam reageert dus je mag van mij ei eten maar neem of brood of wat anders met kh erbij.
Nou ik heb net de folder van Rijnstate gelezen over zwangerschapsdiabetes en je mag van hen geen ene drol eten. Zelfs eieren hebben ze iets over te zeuren, max 3 per week. Echt onzin en middeleeuws. Maar ik begrijp dus wat ze Marieke vertellen. Dit is het beleid van zwangerschapsdiabetes uit de jaren 80-90. Maar pizza is nou net het enige wat ik niet eet, want daar prik ik echt hoog op.
Hallo Dames, vanmorgen Suikertest gehad, nog geen uitslag. Maar had besloten om het ziekenhuis te bellen waar ik vorig jaar onder behandeling stond met mijn Zwangerschapsdiabetes, toen ik vertelde dat mijn waardes zo schommelen en ik erge droge mond heb en veel herkende van mijn vorige zwangerschap, vertelde ze mij dat het niet goed is, ik mag mij volgende week dinsdag melden bij de medische verloskundige. Eindelijk word ik serieus genomen, want dat het nu al zo schommelt is niet goed. Goed dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd, ipv mijn huidige verloskundige die er geen kwaad in ziet.
@ovie: goed dat je het ziekenhuis zelf hebt gebeld! Pizza: met 29 weken kon ik ook nog pizza eten. Natuurlijk wel met insuline (ongeveer 10 eh) Denk dat ik er nu zeker 25 eh voor zou moeten spuiten. Dus maar effe niet.
Elmo ja doe m ook lekker op brood haha. Ben 1 keer bij dietiste geweest. Die zei me dat ik kh arm moest gaan eten en niet Mocht aankomen. Kreeg toen een dieet van 15!! Kh als ontbijt en 15 kh per lunch. Als je ziet dat 1 boterham al Zon 15 kh is zonder beleg.. Dus daar had ik al gezegd dat Ik dat niet ging doen. Nu mocht ik Incl insuline 30kh. Maar ik kijk daar niet naar. Ik kijk naar wat mn waardes doen op bepaalde dingen. Alles met een P zou slecht zijn (pizza, pasta, patat, pannenkoeken) maar op patat en pasta doe ik al niet veel. Het is bij mij vooral op brood. Had zelf ook eerlijk verwacht dat Als ik insuline had, ik meteen "normaal" weer kon eten.. Maar dat valt dus nog best tegen. Nuage haha snap je nu dat ik zo in 2strijd zit? Had dat ook gelezen van die eieren.. Maar daar heb ik me sowieso niet aan gehouden.. Tis echt niet dat ik t verzin ofzo haha rijnstate heeft gewoon een raar beleid als ik t zo moet geloven haha. Ovie top dat je naar jezelf hebt geluisterd! Was ook wel Overduidelijk dat het niet Goed is! Ben benieuwd wat er nu uitkomt. Maar je word iig al geholpen! Dat is fijn! Hopen dat ze je weer snel opweg helpen met dieet of miss meteen al met insuline.
Ja, je hebt (vnml regio) zkh en die lopen echt ernstig achter de feiten aan. Bizar he. Over inleiden: Ik heb daar zelf op aangedrongen. Je zag op de echo witte plekjes ontstaan in de placenta én mijn waardes werden volstrekt onvoorspelbaar. Werd ik 's nachts wakker met een 8 of 9, terwijl ik rond 18u voor t laatst had gegeten. Nuchter zat ik steeds wel goed, maar dit beviel me niks. Ik werd daar ontzettend gestresst van en toen hebben ze besloten in te leiden met 39+3. Uiteindelijk is hij geboren met 39+5.
Ik denk ook niet dat je het verzint hoor! Alleen ik was er gewoon echt weggegaan of een second opinion gevraagd. Maar dat ben ik Zoals Ovie eigenlijk dus Heel goed gedaan meis!
Durf de pizza niet aan omdat ik savonds niet spuit (nog) dus dan zou ik nu zonder insuline pizza eten.. En dan zit ik miss vanavond wel weer met een mega waarde.. Oke, als je t niet probeerd weet je t niet.. Maar toch wacht ik wel even tot ik meer duidelijkheid heb over mn insuline enzo
Snap ik helemaal, dan zou ik hetzelfde hebben gedaan. Al had dat niet gehoeven want met insuline mag je hier helemaal niet voorbij week 38.
Nuage daarom ga ik het Morgen ook aankaarten. Ander ziekenhuis wat niet onder rijnstate valt Is niet te doen. Dan zouden ze me er nu moeten houden ofzo haha. Moet te vaak heen en weer en dat is qua afstand en een peuter gewoonweg niet te doen. Zal eens gaan zoeken wat trouwens daar de richtlijnen zijn..
Je bent altijd nog baas over je eigen behandeling. Je kunt aangeven dat je een second opinion wilt hebben, die dan gaan halen en met die second opinion terug naar je eigen zkh en vragen om dat andere beleid te mogen volgen. En aangezien jij juist een strenger beleid zou vragen ipv minder streng lijkt me er ook weinig strijd over te voeren. Meestal is het juist andersom en dan kan een zkh moeilijk doen. Zo doe ik het ook met mijn inleiding. Als mijn gyn niet wil meewerken dan ga ik voor een second opinion naar het AMC. Met die second opinion ga ik dan weer terug naar hem. Want ik wil dus minder medisch ingrijpen dan hij wilt. Echter als het AMC het ook met hem eens is ja dan ga ik me daarbij neerleggen. Hilly hier maakt het niks uit hoeveel je ervan gebruikt. Ik gebruik het nu niet eens en nog komen ze met week 38. Vandaar dus ook bovenstaande.
Mijn tissendoortjes mogen 15 kh zijn 😬 En ontbijt, lunch, diner 60 kh. En volgens mij kun je alleen dan volwaardig en gezond eten.... 15 of 30 kh per hoofdmaaltijd is niet te doen! Dan maar wat meer insuline gebruiken lijkt mij. Succes morgen, hoop dat je iemand begripvols treft!
Thx, degene waar ik vrijdag was belt Me morgen. Dus wel fijn dat t dezelfde is. Was wel aardig vrouwtje. Zij had ook dr excusses aangeboden voor t feit dat haar collega's mij niet terug hadden gebeld en niet serieus hadden genomen. Kan je nagaan haha 15 kh voor tussendoortje of als hoofdmaaltijd! Maar denk dat de dietiste m begrepen heeft na mijn mail, had haar gemaild dat ze een fout had gemaakt door me een dieet te geven waar boven stond: diabetes melitus. En dat ik me dus niet aan die aantallen kh kan en ga houden. En dat ze me vandaag zou bellen waar ik niks van wist maar dat ze me smiddags kon bellen of anders terug kon mailen. Heb niks meer gehoord hahahahaha Laat r ook maar weg blijven, daar heb ik dus echt niks mee met dat mens
Prikken jullie op bepaalde producten altijd hetzelfde? Of rond hetZelfde? Reden dat ik het vraag is omdat ik zowel sochtends als smiddags met insuline nog hoog prik op brood. (2 boterhammen) en vanavond dus geen pizza genomen maar 2 boterhammen met een gebakken ei, en toen prikte ik zowaar onder de 7. Hahhaa Dus vond dat wat apart..
Tijdstip van de dag kan een groot verschil maken. Hier kan ik s'morgens meer hebben dan s'avonds. (maar heeft ook te maken met de langdurige insuline)
Ik kan 's ochtends goed boterhammen hebben maar als lunch minder goed... Aardappeltjes juist goed 's middags maar 's avonds minder goed 😏
Ah oke! Dus ligt niet eens zo zeer aan de producten. Ik kan dus savonds ook veel meer hebben dan sochtends. Hahaha toet raar toch! Opzich vind ik t wel Fijn dat ik iig savonds wat meer kan verdragen. Heb net bij de koffie een heel klein cakje op. Kon t niet laten.. Dacht heb de pizza al laten staan dus probeer dit eens. Dus strax eens kijken of ik dat kan hebben of dat ik dat beter kan laten.
Hahaha heb een kh arm Recept gevonden. Een fruitige kip salade.. Maar vind het maar een wazig recept haha. Staat namelijk 1/8e theelepel peper hahaha dus een kwart van een kwart van een theelepel.. En 25 gr rode druiven .. Staat in mn fruitlijst van mn dietiste dat 100 gr ongeveer 10 druiven zijn.. Dat wil zeggen dat 25 gr 2,5e druif is hahaha. Naja vond m wel komisch hahha