Hallo dames, Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoog/laag jullie waarden zijn als jullie gaan slapen en wakker worden? Ik weet dat het tussen mijn oren zit, en dat je door de metformine, zonder andere medicatie, haast geen hypo kan krijgen, maar nu zat ik op 5.6 en moest nog een tablet nemen, wel gedaan natuurlijk, maar toch een beetje huiverig. Dus hoop op een goede nacht, dan gaat dat misschien tussen mijn oren weg
Je krijgt er geen hypo van gelukkig. Ik ga soms met 4,3 slapen en geeft geen probleem. Maar ik slik de laatste pil voor het avondeten. Ik zit nuchter tussen 3,8 en 4,8
Melle weet niet hoe dat met pillen zit qua hypo's enzo en of t langwerkend is of niet. Dus daar durf ik niks over te zeggen. Heb toevallig net mijn waarde geprikt en deze was 5.4. Sochtends zit ik nuchter tegenwoordig tussen de 5 en 6. (Dit ga ik dus morgen voorleggen wat we hiermee gaan doen) Hoop dat je de nacht goed doorkomt. Miss anders voor de zekerheid iets zoets mee naar bed nemen? Voor het geval Dat?
Metformine maakt je alleen gevoeliger voor insuline, maar heeft geen hypo's. Behalve als je ook nog insuline gebruikt dan moet je extra opletten.
Hier nu toevallig met een hypo op de bank. Voelde me echt super beroerd dus effe naar beneden gegaan.(ik sliep dus al) 2,9 wow. Echt laagste was ik ooit heb gehad. Suiker voor ik ga slapen meet ik niet. Vandaag toevallig wel omdat ik had zitten snoepen. was 8,7 maar dus insuline gespoten. (en ik weet dat het vaker verkeerd gaat als ik kort en lang zo dicht op elkaar spuit) Snoepen dus maar voor overdag bewaren. Ik spuit langwerkende insuline dus mijn waardes nuchter zijn netjes. Al hoe wel ik nu echt alle kanten op ga met mijn waardes. En heel veel achteraf moet corrigeren.
Ja verrassend genoeg heb ik goed geslapen. Ondanks de hypo. Maar weinig wakker geweest en voor het eerst in een bijna week opgestaan zonder pijn in mijn heupen/rug.
Vaddie bah dat is ook niks zo snachts! Ik had gisteravond dat Cakekje op. Na 1,5 u zat ik ook op 8.7. Dus maar wat glazen water achterover geslagen en toen na 1,5 u was hij 5.3.. Gaat bij Mij vrij snel dat zakken, weet niet Of dat normaal is.. Melle gelukkig dat je waarde goed was! Ik kom net mn bedje uit.. Dus ga zo prikken spuiten en eten
Oh wat heerlijk! Ik word zo langzamerhand gék van de pijn in mijn heupen, rug, liezen en onderkant...
Doen jullie er ook een kwartier over om Je uberhoupt om te draaien in bed! Mn vriend heeft me van de week voor gedaan hoe ik dat deed met een hoop gekreun en "ge-au".. Moest toen wel lachen zoals hij me nadeed.. Maar het is heus niet grappig
Hier hele wisselende nachten. Laatst kon ik niet meer liggen in bed moest er echt uit. Dus ben ik maar gaan kleuren ( volwassen kleurboek haha) @ melle, ik weet het eigenlijk niet. Zal eens voor de grap in de avond meten. Ik word meestal met een nuchtere van 4.2 gemiddeld wakker. Dat was wel laag Vaddie! zou het eng vinden in de nacht. Gelukkig zelf nog nooit een hypo gehad ( atans wat ik weet) Morgen bel afspraak met de diabvpk, normaal alleen via mail contact gehad. Eigenlijk langskomen maar ik heb geen vervoer en met de auto kun je niet parkeren op dat tijdstip. Dus gevraagd om een bel afspraak. Gaat toch allemaal netjes en heb niet zo veel te melden.
goedemorgen dames. Voor het eerst in weken weer eens te hoog geprikt. Ontbijt was twee boterhamen met hageslag wat ik wel vaker eet maar zat voor het eerst in weken op 8.3 en voelde het gelijk dus toch maar even bijspuiten. hier ook veel pijn aan de heupen en stuit bij het draaien op bed. IK slaap nog wel redelijk maar ik ben zo ontzettend onrustig en aan het dromen niet normaal
Balen suprise dat ze nu al gaan schommelen.. Deedee dat is idd wel fijn dat je dan kan bellen. Ik ben net ook gebeld geweest. Aan mn nuchtere waardes gaan ze voorlopig niks doen. Toen ik vroeg waarom t beleid zo anders is had ze er niet direct een antwoord op. Zij moet zich ook maar aan dit beleid houden. Denk dus als het echt zo erg was geweest ze dit beleid niet zouden voeren. Gisteren allerlei ziekenhuizen bekeken en zijn er meer met dit beleid, dus leg me daar maar bij neer. Voorlopig mag ik iig niet bijspuiten omdat mijn waarde na zon hoge piek toch aardig snel weer zakt en met bijspuiten zou ik dus regelrecht in een hypo komen. En daar hameren ze hier dan weer op dat die slechter zijn dan de hyper. Ik moet nu ipv 4-4, 5 gaan spuiten. En mocht dat nog te weinig zijn dan naar 6. Omdat ik net start mag ik echt maar met 1 omhoog. Omdat het anders teveel in 1 keer kan zijn. Al met al komende dagen gewoon aankijken wat mn lichaam met de insuline doet.. Maar ga er ook zeker mn eigen weg beetje in vinden en maken hoor, want ze zei ook dat ik me aan de voedingsrichtlijnen dan van de dietiste moest houden, die me overigens nog altijd niet gebeld of gemaild heeft haha. En daar doe ik dus niet aan mee.
Ik moet, zoals ik had verwacht, een eh per maaltijd afhalen. Mijn meter bepaald aan de hand van mijn gegevens de hoeveelheid insuline, maar dus nu overal -1 doen en dan kijken hoe dat gaat. Heb nu gewoon teveel hypo's. Ik voel ze pas met 2.5 dus als je die 2 a 3 keer per dag hebt gaat het niet helemaal lekker met de energie
Jeetje caat dat is idd niet fijn nee.. Dat je ze zo laat pas voelt Is ook balen. Ik begon al te zweten en trillen bij 3.4 Hopen dat je hypo's snel minder worden nu