zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Net zoals bij het consultatiebureau. Ik ben er aan gewend dat onze zoon van bijna 4 tussen de bovenste 2 zweeft want die is gewoon groot en dat kan ook niet anders want dat zijn we bij ons allemaal en ik vindt het ook niet geheel gek dat dit kindje ook tussen die lijnen zweeft maar incombi met het weinige vruchtwater en onze ervaring bij de tweede zwangerschap maak ik mij gewoon heel snel zorgen

2. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik spuit geen insuline kan ik dan ook echt hypo's krijgen of gewoon meer geschommel? Thanks voor de tip!! Ik zal wat snelle suikers in mn tas stoppen voor de zekerheid.

Schommelde je glucose in die periode ook omhoog of vooral alleen omlaag?

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @bali: hier 'pas' in het tweede trimester dus kan je helaas niet helpen. Maar in principe kunnen schommelingen beide kanten op gaan.

Verpleegkundige: ehm verkeerd gekeken, morgen belt ze.

Eten is weer drama hier. En net een woede uitbarsting van man dus heb alweer gegeten en gedronken.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Deze lijn dus? :D
    Nou je ziet het, hier zitten we eroverheen. Met het hoofd dan.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,6 KB
      Weergaven:
      3
  5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Mijn zoon is een krielkipje zijn vader is een italiaan en naast het temperament heeft hij ook de lengte geerfd van opa.
    Onze dochter daar integen was in de buik altijd al groot en nu nog ze is 2.5 en heeft de lengte van een meisje van 4. Deze beeb zal ook wel groot zijn. IK ben 180cm en papa 208cm dus tis niet vreemd

Bali ik weet niet of je hypo's kunt krijgen als je geen insuline spuit maar je kunt je natuurlijk wel slecht voelen door dat je bloedsuiker laag is denk maar eens aan misselijk worden omdat je niet gegeten hebt in het normale leven.
    En het schommelen ja dat gaat beide kanten op

6. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde

Ja die idd haha bij ons is het hoofd dus redelijk middelmatig aar zijn buik vrij groot en zijn benen ver over de lijn maar jah dat onze oudste zoon ook en die heeft idd gewoon lange benen.

7. Nuage dat klinkt idd goed! Dat
    Zou mooi zijn als t zo blijft idd!

Jennifer jeetje wat een verhaal. Heftig hoor! Gek toch dat je op suikerbrood lager prikt dan gewoon brood! Denk dat ze wel gaan inleiden als ze te bang zijn dat de kleine te groot word. Maar dat weet ik verder ook nig niet hoe dat precies gaat.

Bali vind jou waardes netjes,
    Maar hier is het beleid dan ook anders. Jou verhoogde nuchtere waarde is hier goed. Ik zit ook meestal
    Tussen de 5,5 en 6. En dat vinden ze hier goed. Maar dat is dus gebleken dat het beleid tussen verschillende ziekenhuizen erg verschilt.

Als je geen insuline spuit zou je geen hypo's moeten kunnen krijgen zei mn diabetes vp.

Vaddie flinke baaldag dus.. hopen morgen beter

8. Qua groei ligt zn koppie paar dagen achter.. Zn buikje ruim een week voor en hij heeft lange benen net als zn vader.. Gemiddeld genomen loopt hij nu goed op
    Termijn en zit tussen de middelste en bovenste lijn in

9. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Het schommelen is vandaag iig aanwezig. In tegenstelling tot wat ik vanmiddag stuurde was mn waarde na het avondeten te hoog (7.4 na 1,5 uur en 6,8 na 2 uur). Normaal prik ik veel lager bij deze maaltijd. 2 weken geleden had ik ook 2 gekke dagen (toen diabetesverpleegkundige gebeld en die zei dat ik pas hoef te bellen als ik een paar dagen nuchter boven de 6 EN na maaltijd boven de 7 zit..). Even aankijken dus. Dinsdag weer controle in het ziekenhuis.. Ben benieuwd of ik toch moet gaan spuiten of dat het weer stabiliseert..

Ik vind het maar niks maargoed, misschien is het morgen alweer beter

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier liggen de benen iets onder het gemiddelde juist. Hoofd bijna 4 weken voor en buik 3 weken. Maar met 40 wkn zeggen ze 4200 gram en dat vind ik op zich niet heel bizar. Alleen de hoofdomvang vind ik wel een beetje spannend of dat wel past dan...

11. Bali dan hebben ze daar dus het zelfde beleid als hier. Nuchter tussen de 4 en 6 en na maaltijd onder de 7.
    Mag ik vragen waar je (ongeveer) vandaan komt?

Ben benieuwd of die
    Meetingen allemaal kloppen straks bij iedereen.

12. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hier ook wel dezelfde waarden als bij jullie Marieke.
    Zit vandaag 1a2 punten hoger als afgelopen dagen, morgen maar eens bellen.

Volgens mij is het hier zo, zolang alles goed lijkt te gaan, gaan ze ook niet eerder inleiden. Ik wil namelijk ook niet ingeleid worden.

Wij hebben een ukkie, onder de gemiddelde lijn, ben benieuwd met de volgende echo.

13. Over inleiden heb ik nog geen idee, ik heb over 2 weken de afspraak
    Om te praten over de bevalling. Maar ivm vorige bevalling zal dit hoogstwaarschijnlijk sowieso weer een ks worden. Toen een spoedkeizersnee gehad. Dus dan nu liever een geplande.. Maar goed over dat hoe en wanneer enzo weet ik
    Het nog niet. Weet wel hoe dichter ik bij het einde kom, hoe enger ik het vind en hoe meer de angst van toen terug komt

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Waarom was het vorige keer een kzs Marieke?

15. Heb trouwens hier t idee dat mn lichaam nu aan de insuline begint te wennen. Waar hij van de week nog na 2 boterhammen 9 en hoger was, was hij gister en vandaag rond de 7.0.. Nog wel wat te hoog maar t gaat iig de goede kant op.

16. Nuage ik voelde haar een dag niet. Dus ging voor de zekerheid even naar t zh. Dacht ben zo weer thuis. En toen bleek dat haar hartslag steeds wegviel. Was net zo'n E.R scene.. Mn vriend werd aan de kant geduwd kwamen wel 6/7 artsen en verpleegsters aangerend. Werd plat gelegd op mn zij kreeg meteen zuurstof en een infuus enz enz. Voor je ook maar kon denken wat gebeurd er kwam dr hartslag gelukkig weer wat terug.
    Toen naar verloskamers gereden en vliezen gebroken en wee opwekkers gekregen. Kreeg meteen een weeenstorm en toen viel dr hartslag helemaal weg.. Toen dus alsnog meteen naar ok gereden en ks. Toen bleek dus ook dat de placenta niet
    Goed was, ze in t vruchtwater gepoept had, ik zwschapsvergiftiging had en ze dysmatuur was. Al met al
    Dus best een traumatische ervaring. En omdat haar eerste jaar drama was, 2 keer in t zh gelegen enzo daar ook nooit over na kunnen denken en "verwerken" .. Dus als ik het nu even niet voel raak ik al half in paniek..

Weet heel
    Goed dat elke zwschap en kind anders is.. En dat het nu heel anders kan gaan.. Maar inleiden met weeopwekkers noooit meer.. En de angst geeft zoveel Stress op
    Den duur dat ze gezegd hebben dat het weer een ks zou worden... En gek genoeg heb ik daar echt vrede mee

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Lijkt me in dat geval een hele goede keuze dan!

18. Ja krijg ook vaak te horen dat mensen dat wel heel makkelijk vinden.. Maar hoezo makkelijk.. Oke hoef miss tijdens de ks zelf niks te doen,
    Maar een ks is alles behalve een pretje. Duurt veel langer voor je opgeknapt bent.. Heb een week niet rechtop kunnen lopen, niet plat kunnen liggen.
    Mn litteken is ook groter dan bij een gewone ks. Omdat ze met spoed ks minder secuur werken natuurlijk. Dus de kans dat het litteken scheurt tijdens een gewone bevalling is ook groter vertelde ze me laatst.. Nou laat maar hahaha.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou van mij zal je dat niet horen haha ik heb zelf ook een kzs gehad en ik wil er dus juist niet nog eentje omdat ik het herstel vreselijk vond. Ik vind dat sowieso een vreemde uitspraak, alsof bevallen niet makkelijk zou mogen zijn? Het moet een lijdensweg zijn? Wat een domme mensen...

20. Mja vind ik ook. Heb een vriendin die alle 3 de kids er binnen 3 uur "uitgepoept" heeft en serieus diezelfde
    Middag haar visite zelf stond te voorzien van koffie en thee. Tja daar tekent iedereen natuurlijk voor.. Ik zou ook liever gewoon normaal bevallen zonder poespas.. Maar ja.. Alles voor t
    Kindje natuurlijk. Wil geen risico's nemen. Mn vriendin heeft vorig jaar door een fout van de vk haar kindje met 32 wk verloren.. Daar wil je allemaal toch niet aan denken

Deel Deze Pagina