zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happynienja, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bali2015

Bali2015 Lid

31 mrt 2015
    99
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat heftig Marieke! Snap dat je nu liever een geplande keizersnede hebt. Mag aannemen dat ze jou nu wel extra in de gaten houden (iig wat dat betreft?)

Ik kom uit Utrecht en ben onder behandeling bij het WKZ (artsen uit UMCU die voor zw-diabetesspeekuur naar WKZ komen..)

Daar houden ze in principe nuchter <5.3 aan en 1,5 uur na het eten <7. Omdat ik tot nu toe eigenlijk nooit op 1 dag echt hoog nuchter (boven de 6) én na het eten boven de 7 zat hebben ze me tot de volgende controle (zit 4 weken tussen) gegeven om het met dieet voldoende onder controle te krijgen. Ze waren ook bang voor hypo's als ik langzaamwerkend 's avonds ga gebruiken omdat dat doorwerkt overdag en mn waarden overdag dan te laag konden worden, omdat die eigenlijk steeds normaal zijn.

Ben benieuwd wat er dinsdag uitkomt.. Heb nog nooit écht hoog geprikt (niet hoger dan 7.5 en 7.4 en dat is de afgelopen 3,5 week 2x gebeurd). Verder nuchter dus steeds 5.4-5.8. Één x 5.2 en één x 5.3.. Tsja ik wacht nog maar even af.. Ze leggen me iig wel uit waarom ze het op deze manier doen etc. Vorige x dat schommelen 2 weken geleden schrok ik wel van.. Maar toen ik dvp belde schrok ze niet dus viel wel mee en de dag erna was het weer 'normaal' voor mijn doen iig.

2. Bali klopt, daarom loop ik ook zoveel in t zh idd.

Hm afwachten dus, het is ook een hoop gepuzzel met de waardes en prikken idd.

Hier ineens weer 6.0 nuchter geprikt. Maar dan werd ik ook wel wakker met meteen een bult stress. Dus net gespoten en zo wat eten en hopen dat ie zo wat lager is

3. Hmmm ben benieuwd wat dit gaat doen strals,
    Moet over een half uurtje prikken, maar gaf net mn dochter een beker roosvicee (goedkope eigen merk versie) maar de roosviceefles lekte dus zonder er bij na te denken veeg ik met mn vinger een druppel pure roosvicee af en stak m in mn mond.. En toen ik dacht jee wat zoet dacht ik ook meteen, o shit hahahaha

Omdat de diabeytes vp zei dat je met een hypo aan een paar kleine slokjes appelsap ofzo genoeg zou hebben, ben ik beniewd wat deze druppel doet haha

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik baal! Nuchter 5,1 en na 1 miezerige boterham met kipfilet en een glaasje fruitmelk 8,5! Dat komt denk ik echt doordat ik gisteravond laat nog toastjes heb gegeten... ik wist al dat het slecht was toen ik het deed gggrrr

5. Nuage zou t echt van gister zijn?? Eet savonds geregeld toastjes met franse kaas, maar dat is volgende dag toch wel uit je systeem??

Hier net na 2 boterhammen en die druppel roosvicee 8.7 geprikt. En 5 eh. Zucht.
    Maar of t nou aan die roosvicee of de stress ligt weet ik niet. Nu dus maar flink aan t water en straks maar 6 spuiten en even stress buiten zetten hahaha

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja denk het wel, daardoor was mijn nuchtere waarde zo hoog. Gisteren had ik nuchter 3,8 en vandaag 5,1. Moet ik wel zeggen dat ik om middernacht dus nog zat te snacken en ik om half 9 ging ontbijten ;) Dan werkt mijn metformine nog niet zo goed want dat heb ik dan net ingenomen, en dan in combi met de hoge startwaarde red ik het dus niet.

Daarna heb ik op mijn werk nog gebak op en brood en prik ik weer prima. Dan is de metformine ondertussen aan het werk denk ik.

7. Ja oke dan zou t idd kunnen ja. Wel balen maar fijn dat ie zelfs na gebak laag is!

Ik wil ook gebak!!! Hahahhaa

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook enorm aan het schommelen. Volgens de verpleegkundige kan dat er op wijzen dat mijn lichaam zich (hormonaal) al voorbereid op de bevalling. Moet het goed in de gaten houden, hypo's voorkomen en meteen bellen als ik de baby niet volgens normaal patroon voel.

9. Jeetje best spannend allemaal dus zo op t eind..

10. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Gelukkig de kuur slaat aan en mijn uwi is op zijn retour en mijn suikers lijk ik weer onder controle

11. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Mooi dat het weer wat beter gaat suprise.
    Hoe gaat het verder met de andere dames?

Hier sinds 2 dagen eigenlijk heel snel weer trek in iets, erg lastig, maar eens eerder een beetje yoghurt pakken ofzo.

Insuline gaat goed, zit alleen smiddags te hoog, dus denk dat ik daar moet ophogen, gelukkig schommelt het niet zo erg meer

12. Erg he die honger melle haha.
    Hier zakt t gelukkig iets af..
    Hier beginnen mn waardes ook eindelijk stabieler te worden.. Al mogen ze nog wat naar beneden. Vanmorgen voor t eerst 6 gespoten dus ben benieuwd wat hij zo doet

13. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    O als ik 6eh lees ben ik gewoon jaloers. Heb de afgelopen week niet beneden de 40eh gespoten hoop dat ik weer wat kan afbouwen als de uwi compleet weg is

14. Jezus hahaha ja daar is 6 niks bij. Al moet ik miss toch hoger gaan. Want mn waarde was eergister met 2 boterhammen en een rijstewafel 7.2, dus ging de goede kant op dacht ik. En toen 5 gespoten. Gister ook 5 maar had toen stress dus 8.7.
    Dus dacht vandaag spuit ik 6 om onder die 7 te komen.. Maar toen was hij 8.9 &#128528; Hahahaa dus neem mn woorden terug dat t stabieler word

15. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik zit nu op 52 40 40 en 58 pffff en krijg net een mailtje van de dvpk dat ik kans heb dat ik zo hoog blijf en zelfs nog hoger ga Door dat ik nu in de insuline resistentie periode kom (periode waar normaal gesproken de zwangerschapsdiabetes omhoog komt)

16. Jeee wat veel! Tot hoever mag je eigelijk gaan vraag ik me af? Is dan sochtends een langdurige spuiten ook niet beter?

17. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hier gaat het ook rap.. In weekje van 14 eh naar 24 eh gegaan en prikte vanmorgen 9!

Meh..

18. Getsie.. Zou t dan toch niet aan mn boterhammen liggen maar dat ik gewoon moet ophogen alweer. Haha. Morgen alweer 30 wk

Zo maar 6 weer spuiten en dan zien wat ie dan doet

19. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als we maar brood blijven eten!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28 KB
      Weergaven:
      7
  20. Hahahaa nou dan maar meer insuline spuiten &#128521; Krijgen we iig slimme kinderen &#128514;

Deel Deze Pagina