Sporten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kimberley1603, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberley1603

8 apr 2016
    64
    1
    8
    Ik vroeg me af of je tijdens je zwangerschap mag blijven fitnessen? Ik ben nu 4 weken. Moet ik dan al rekening houden met bepaalde dingen? Bijvoorbeeld rennen op de loopband en buikspieroefeningen? Of komt dat allemaal later pas? En zoja vanaf welke maand dan?

2. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Je mag alleen je schuine buikspieren trainen en niet je rechte, vanwege de ruimte die daar tijdens je zwangerschap tussen komt. Verder gewoon net zolang sporten totdat je je goed voelt, sporten is super bevordelijk als je zwanger bent!

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik loop nog hard, wel met ondersteunend broekje voor mijn buik, maar gaat nog prima. Je moet er alleen aan denken dat je banden verweken, en vooral met krachttraining dus een beetje oppassen. Maar sporten is supergoed voor je tijdens de zwangerschap, ook ter voorbereiding op de bevalling.

4. Kimberley1603

8 apr 2016
    64
    1
    8
    Het is zo dat ik een personal trainer heb omdat ik aardig intensief bezig ben met sporten. Ik zit te denken of ik het nu al tegen hem moet vertellen dat ik zwanger ben of niet? Ik dacht misschien kan hij dan de oefeningen aanpassen..

5. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Dat lijkt mij zeker verstandig!

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Je voelt vanzelf tot hoever je kunt gaan.
    Ik voelde me er op een gegeven moment gewoon niet meer lekker bij, dus ben ik overgegaan op wandelen en fietsen op een wat rustiger tempo en dat gaat tot nu toe prima.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik fitness 2x per week onder begeleiding van de fysio, omdat ik mijn vorige zwangerschappen flink bekken instabiliteit heb gehad. Denk juist dat het goed is als je het tegen je trainer vertelt zodat hij je idd oefeningen kan geven die aangepast zijn voor je zwangerschap.

En juist lekker blijven sporten! Is alleen maar goed!

8. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik haak even in als dat mag.
    Ik weet sinds een paae dagen dat ik zwanger ben. 4 weken nu.
    Ik train 2 x per week bij de fysio voor een schouder blessure op de pully (zo'n apparaat waar je aan moet trekken met gewichten) naar met deze training gebruik ook erg je buikspieren erbij. Zou ik het dan ook al aan m'n fysio moeten vertellen?

9. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Zeker weten, gewoon zeggen want sommige oefeningen moeten aangepast worden aan de zwangerschap.

10. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Oké dan zal ik haar alvast mailen, want ik zie haar om de 2 weken de rest train ik zelfstandig..

11. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe zwanger fit bij fysio. De eerste maanden kan het geen kwaad, maar het laten weten is altijd slim, want dan kunnen ze samen met je een plan er op maken.Maar met vier weken is het echt nog niet schadelijk...

12. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik heb al antwoord van de fysio. T trainen is voor nu geen probleem. Goed naar m'n lichaam luisteren ook.
    Fijn weet ik dat ook weer!

Deel Deze Pagina