Zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Samila, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Pfff.... nog even beroerd. Een grote teleurstelling. Ik ben afgelopen vrijdag in het ziekenhuis geweest voor mijn termijnecho. Dat was met een verloskundige. Ik heb mijn voorgeschiedenis uitgelegd, bevindingen van de huisarts en mijn dagcurves. Het ziekenhuis hier begeleidt geen zwangere vrouwen. Alleen die hoge risico's hebben. Zoals vrouwen die roken of drinken...en dat doen ze heel erg veel hier. Ik moet terug naar mijn huisarts of een verloskundige voor begeleiding. Zwangerschapsdiabetes is geen complicatie en heeft geen speciale begeleiding nodig. En testen doen ze pas bij 22 weken.
    Ik ga dinsdag terug naar mijn huisarts om met hem te overleggen. En verder kijk ik wanneer ik zo snel mogelijk naar Nederland kan.

2. brandnew

brandnew Actief lid

28 apr 2017
    128
    96
    28
    Vrouw
    Die van mij is met 37+6 geboren met 8 pond en 52 cm...oeps

Pas nu, ruim 7jr later, hoorde ik dat ze echt een maatje teveel was voor de termijn en kom nu in deze zwangerschap ook onder strenge controle (inmiddels weet ik dat diabetes type 2 veel voorkomt aan vaderskant v.d. familie, inclusief mijn vader).

Ik had nu al graag wat meer rekening willen houden met mijn voeding, maar door mijn misselijkheid walg ik van mijn normale eetpatroon en verdraag ik bijna alleen maar zoet.

Deel Deze Pagina