Zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bella1987, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Geen ervaring met zwangerschapsdiabetes, maar vanuit mijn werk wel met type2.

    Voor die patiënten is het advies om hun suikers met name uit groenten en fruit te halen.

    Aardappelen, pasta, snoep kun je beter laten.

    Blijven je waardes aan de hoge kant, dan kun je drinken vervangen met water. Water verdund en brengt je waardes dus omlaag.

    Als je brood of pasta of andere deegwaren wilt eten, kies dan het liefste voor de volkoren variant.

    En af en toe zondigen mag natuurlijk. Drink erna een flink glas water om de zaak te verdunnen.

    Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Probeer te genieten van je zwangerschap en nog gefeliciteerd!
     
  2. Misssummer1

    22 feb 2019
    68
    36
    18
    Vrouw
    Hey.

    Ik heb ook zwangerschapssuiker. Ik ben sinds gisteren begonnen met prikken. Nuchter ben ik rond de 4.2 en na de rest van de maaltijden onder de 6 vaak tot nu toe. Ik vroeg mij alleen af wanneer jullie prikken. 2 uur na je laatste hap of 2 uur nadat je je eerste hap hebt genomen? Daar zit namelijk wel een kwartier of soms wel een half uur tussen namelijk.
     
  3. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik moet 2 uur na het begin van de maaltijd prikken. Staat bij mij ook specifiek vermeld in mijn boekje. Maar tot nu toe nette waardes hoor.
     
  4. Misssummer1

    22 feb 2019
    68
    36
    18
    Vrouw
    Oh oké ik doe dus elke keer 2 uur na mijn laatste hap zeg maar. Zal het voortaan dan eerder meten ;)
     
    Girly1985 vindt dit leuk.
  5. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Mij is het zo uitgelegd: als jij bv uitgebreid gaat tafelen kun je zo 2 uur of langer gezellig aan tafel zitten. Dan zij was de eerste happy allang verwerkt. En dat geeft dus totaal geen juiste meting.
    Succes

    En als je twijfelt moet je even bellen of mailen.
     
  6. Misssummer1

    22 feb 2019
    68
    36
    18
    Vrouw
    "Dan zij was de eerste happy allang verwerkt."
    Wat bedoel je hiermee, probeerde de zin te ontcijferen maar lukt niet haha
     
  7. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Haha sorry soms typ ik iets te snel en heeft mijn telefoon zijn eigen leven.

    Ik bedoel dat als je gaat eten in een restaurant je vaak veel langer aan tafel zit. Soms wel tot 2 a 3 uur. Als je daarna nog 2 uur wacht om te prikken dan zijn de eerste happen of het eerste deel van de maaltijd toch al verwerkt en heeft het geen juiste meting meer.
     
  8. Misssummer1

    22 feb 2019
    68
    36
    18
    Vrouw
    Bedankt haha. Ja dat bedoel ik vind het zo lastig om te bepalen wanneer je nou moet prikken. Vooral met etentjes inderdaad. Dan heb je voorgerecht, hoofd en nagerecht en dan zou ik dus na mn nagerecht pas 2 uur later gaan prikken. Heb ook gemaild dus ben benieuwd naar het antwoord ;)
     
  9. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113

    Goed dat je gemaild hebt. Dan weet je het zeker van je eigen arts of diabetes verpleegkundige. En km eerlijk te zijn dit is wat ze bij mij in zh zeggen. Maar ik heb al gemerkt dat iedere praktijk en ieder ziekenhuis er een ander protocol op na houd en meestal andere waardes.

    Hopelijk heb je snel antwoord en succes.
     
    Misssummer1 vindt dit leuk.
  10. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier had ik ook zwangerschapsdiabetes.
    Mijn waardes was met 12 weken al te hoog maar omdat hij nuchter goed was is er toen niets gedaan.
    Ik ben gelijk begonnen met insuline omdat de waarde met 24 weken veelste hoog was en een dieet niets uit zou maken.

    Ik heb eerst 10 weken 4x per dag moeten vingerprikken en voor de maaltijden insuline gespoten.
    Met 34 weken kreeg ik ineens hypo's en heb ik een kleine week in het ziekenhuis gelegen. Ik kreeg een sensor zodat ik niet meer hoefde te prikken en ze de waarde kon scannen.
    Vaak zie je dat je vanaf week 35 weer minder insuline hoeft te spuiten.

    Als je mijn waardes wilt weten stuur me dan even een berichtje. Dan maak ik wat foto's van het boekje waar ze in staan. En hoeveel insuline ik heb gespoten, wat overigens best wel wat is.

    Toen de kleine man geboren was was de suiker weer helemaal goed!
     

Deel Deze Pagina