sushi

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Samantha1980, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje slappe vraag misschien, maar ik vraag me nu toch echt af of je sushi mag eten tijdens zw-schap?! Ik hou van sushi en ik mis het nu al, want ik heb de indruk dat het niet goed is..maar weet het eigenlijk helemaal niet...!

wie weet dit?

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik Sushi eten tijdens de zwangerschap?

Sushi is een combinatie van Japanse rijst met een variatie van vis, ei en groenten. Het is dus erg gezond en rijk aan verschillende voedingsstoffen.
    Er bestaan sushi combinaties met rauwe vis. Aangezien u niet weet of deze vis vers is of vacuümverpakte vis is, raden we het u af deze te kiezen. Daarom moet u sushi nog niet helemaal vermijden: er bestaan ook sushi combinaties die volkomen veilig zijn, zoals vegetarische sushi met avocado, wortel, komkommer, of sushi met surimistiks of gekookte garnaal of sushi met Japanse omelet.
    Een leuk weetje: Sushi past perfect in een cholesterolarme voeding of caloriearme voeding.

3. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi grappig antwoord..van internet? ik neem altijd met rauwe vis dus dat wordt em dan niet meer... jammerrrr

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je bij een goeie japanner gaat waar t voor je neus vers gemaakt wordt dan mag t wel.
    Als je twijfelt dan niet doen.

5. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Als het verse vis is mag het wel gewoon. Je kunt het ook gemakkelijk zelf maken, dan weet je zeker dat het goed is. Je moet het gewoon even navragen waar je het normaal gesproken haalt. Ik heb super veel sushi gegeten tijdens de zwangerschap, en waar ik het altijd haalde werd het vers gemaakt, dus geen enkel probleem.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Waar haalde jij het Vash?

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    In Amsterdam bij Soytasty, ze bezorgen ook.

8. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de VK mag het ook, mits het van verse vis is gemaakt.

Dus gewoon bij de goede Japanner of vers bij de Visboer halen. Niet de voorverpakte sushi van de supermarkten.

Maar ik begrijp dat je een sushi-fan bent (zoals ik) en dan eet je toch niet van de supermarkt ;)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja, laat ik manlief zojuist bellen naar de sushiboer. Hij vraagt nog of het vers is en dat is het. Nu meent alleen de sushiboer himself dat ze het voor de 20 weken afraden en is manlief daarmee akkoord gegaan en heeft opgehangen ;) Grrr, ik wil sushi eten!! En van mijn verloskundige mag het! ;)

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga zaterdag sushi eten!!! Jammieeeeeeeeeeee

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb mijn portie net op :D Ik heb manlief gewoon weer terug laten bellen :p Smaakte overheerlijk!

Deel Deze Pagina