zwangerschapsdiscriminatie

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door itsaboy1981, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb je tot nu toe in iedere post al met regels, wetten en rechten zien gooien.
    Ik vind ook dat je als parttimer eerst moet kijken of je afspraken niet buiten werktijd moet plannen.
    En zoals al eerder gevraagd is: waarom kun je niet 's middags werken?
    Ik begrijp en lees ook wel dat je leidinggevende niet makkelijk is, maar ik vind jou eerlijk gezegd ook niet echt makkelijk.

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Sorry maar je verdraaid zelf dingen.. Eerst schrijf je dat ze toegaf dat ze een slechte dag had. ( imo toch een excuus) vervolgens gooi jij daar nog tegen aan dat ze dat niet te vaak moet doen omdat dat t werkt niet leuk maakt? ( goh wat vervelend een slechte dag heeft iedereen wel eens)
    Je accepteert niet dat ze toegeeft dat ze een baaldag had ( ooit gehoord van excuus tussen de regels door). Vervolgd weiger je om met haar in gesprek te gaan terwijl ze een erg vriendelijk mailtje naar je stuurt waarin ze juist vraagt om naar haar toe te komen als er iets is.
    Daarbij haal je constant verhalen van je collega's erbij wat niks met jouw situatie te maken heeft..
    en nu leg je mij woorden in m'n mond. Oh heb letterlijk gesvhreven dat jij en je zwangerschsp voor gaan maar je leest alleen wat je wil lezen..
    Je maakt echt problemen die er niet zijn of die opgelost worden /kunnen worden en jij weigert nu. En dan is het gek sls iemand iets over je hormonen zeggen?
    Sorry je leidinggevende geeft je mogelijkheden om in gesprek te gaan en jij weigert dit. Dan is het imo jouw probleem...
    Vraag me dan echt af wst je hier wil met je verhaal. Bij deze laat ik t hier echt bij want je verwachtingen kloppen imo niet. En vind t niet netjes dat je je leidinggevende van discriminatie beschuldigd terwijl ze toch echt aangeeft hoe, wat waarom.. Dat jij niet vergevingsgezind bent tsja

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

#23 twinkle star, 15 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2016
    Je hebt rechten maar ook plichten. Al hoewel ik de uitspraken van jouw werkgever niet netjes vind, zijn er ook uitspaken vanuit jouw waarvan ik denk, dat had je beter anders kunnen verwoorden.

Je geeft aan niet in de middag te kunnen werken, is daar een reden voor? Ik snap dat je werk er niet op zit te wachten dat he aan het eind van de ochtend een afspraak hebt staan terwijl je parttime werkt. Hier zijn de afspraken dat huisartsbezoeken, ziekenhuis, tandarts bezoeken enz, zoveel migelijk in eigen tijd gepland moeten worden als je parttime werkt mits dat mogelijk is natuurlijk. Wel zou ik proberen zoveel mogelijk je werk hierin tegemoet te komen, afspraken zo vroeg mogelijk plannen en dat uurt extra doorwerken of van die dag je werktijd omzeggens n de ochtend naar de middag bijv. Hoeft echt niet bij elke afspraak maar zo af en toe om tegemoet te komen.

Iedereen heeft andere klachten. De een heeft niks de ander een heleboel. Het beste is een goede balans te vinden.

Het stukje kolven snap ik alleen niet helemaal. Kolf je ju om alles opgang te houden voor de aankomende baby? In dat geval is dat natuurlijk niet het probeer van je werk. Er is een wettelijke termijn die ze jou moeten bieden in werktijd te kolven voor het voeden van je baby. Als ik jou goed begrepen heb dan heeft jouw werk hier natuurlijk niks mee te maken.

Wat ik vooral lees is dat je flink in de weerstand zit, wellicht door hormonen, waar je werk op reageert.

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Even als puntjes om te reageren.
    1. Kolven is een recht, dit zou je het beste samen kunnen afstemmen zodat je er zo min mogelijk tijd aan kwijt bent. Ik weet ook dat er in de 'wet' staat dat je recht hebt op een comfortabele ruimte en plek om te rusten etc maar ik denk dat je in de praktijk tevreden moet kunnen zijn met een afgesloten schone ruimte met een slot erop en een koelkast in de buurt waar je je melk kunt bewaren. Bij alleen s ochtends werken, ik weet je precieze tijden niet zou je dus max op 1 keer kolven per werkdag zitten.
    2. Bezoeken aan de verloskundige. In de wet staat inderdaad dat bezoeken onder werktijd mogen plaatsvinden maar ik vind het bij parttime werken wel getuigen van goed werknemerschap om dit in je eigen tijd te plannen. Dat doe je al dus is geen punt meer.
    3. Gesprekken met rare opmerkingen. De volgende keer een recorder meenemen en aangeven dat je het gesprek opneemt.
    4. Klachten, op het moment dat jij klachten hebt die je normale functioneren belemmeren, dien je een gesprek te krijgen met een bedrijfsarts. Daar zou ik op aandringen.

Deel Deze Pagina