zwangerschapsdozen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stitchie, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Welke tip? ik zoek de tip, maar kan niet vinden hihi

2. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik was ook al aan het kijken naar die tip haha.

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    hihi wij willen ook die tip!!! :p Kan m niet vinden hoor! Jij wel?

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Wat moet je doen als je niet meer weet wat je wel of niet hebt aangevraagd? Hahahaha ik weet gewoon niet meer welke dozen ik heb aangevraagd en weet niet of ze allemaal met de post komen. Ik krijg wel dat tijdschrift 'wij jonge ouders', daar hoort de blije baby doos bij toch dus die kan ik verwachten? Wordt de rest ook thuisgestuurd of moet je het zelf ophalen?

5. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Ha, ha, kwam van een ander topic, sorry meiden, zwangerschaps- hersenverweking...

Je kunt 't vinden bij zwangerschap- de babyuitzet- welke winkel kun je gratis baby kado doos krijgen.

Dus de tip klopt wel!!!

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb deze keer alleen de Blije Doos aangevraagd; die van Kruidvat was vorige zw telkens niet op voorraad en ze deden heel onaardig dus ik dacht laat maar. Die van Etos vond ik tegenvallen en op Felicitas zit ik ook niet te wachten.

Tip voor tweeling-zwangeren: je krijgt dus gewoon TWEE dozen bij Prenatal als je zwanger bent van een tweeling! :) Weer een meevallertje..

7. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik heb die van de Prenatal, de Etos en de Babydump. Toch leuk al die pakketjes. En die van de verzekering, maar dat zijn alleen verplichte dingen zoals kraammatrassen etc.

Vorige week wilde ik die van de Kruidvat op gaan halen staan daar een stel mutsen aperig te kijken naar mijn afhaalformulier waarop staat dat ik het alleen bij die vestiging op kon halen. 'Die hebbe we nie. En kweetok nie of die nog binnekomme.'

Ik ben heel boos weggestierd... Tja, hormonen he.
    Maar ik hoorde van een vriendin dat daar ook alleen maar reclamezooi in zit en dat die het ergste zijn met telefoontjes.

Ik ben inderdaad wel gebeld door Etos/Prenatal achtige dingen. Noem maar op, tijdschriften, kranten, verzekeringen, enzovoort. Zelfs door Pensioenfonds!!! Niet te geloven waar ze je gegevens vandaan slepen! Maar daar kun je toch gewoon of kort en bondig nee op zeggen of heel dommig doen:
    'Hallo, met Enigma, een nieuw tijdschrift. Mag ik u wat vragen?'
    'Vooruit dan.'
    'Leest u wel eens?'
    'Nee ik lees nooit niks.'
    'Puzzelt u graag?'
    'Puzzelen? Dat ken ik niet. Nee, doe ik nooooit.'
    'Nou, dan houdt het op.'
    'Fijn, veel succes nog vandaag.'

En als ze van de Etos bellen voor die tweede doos dat ze zo'n muts langs willen sturen, dan ben ik er gewoon niet hoor. Die tweede hoef ik niet.

8. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Je moet ze allemaal zelf ophalen. Meestal krijg je een mailtje als ze klaarstaan in de winkel. Die van de Etos kan je meteen ophalen met een bon. Die van de Babydump kun je ook meteen ophalen. Daarvoor moet je effe een bon op hun website uitprinten.
    Die van de Prenatal staat na 7 maanden klaar, dan krijg je een mailtje en een ophaalbon per post (ik tenminste), die van de Kruidvat ook (maar zoals ik al zei, die is er dus nooit en die ga ik ook niet ophalen meer).

Maar je moet ze dus allemaal zelf ophalen!
    Behalve de doos van de verzekering, die wordt wel gebracht.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Herkenbaar.. Ik ben ook 2 keer voor Jan L** naar t filiaal in lemmer geweest..
    Pas de derde keer hadden ze weer.. inhoud viel me ( gezien de moeite die ik er voor moest doen) ook nog wel wat tegen.. :p

10. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hallo allemaal,
    Ik had een vraagje over de doos vn de verzekering..
    Ik krijg die doos dus niet omdat ik een basisverzekering heb.
    Maar ik las ergens dat jehem ook los kon kopen bij de prenatal voor 30 euro ofzo..is deze doos noodzakelijk?zitten volgens mij wel belangrijke dingen in voor tijdens en na de bevalling..

groetjes

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hmm da's dus wel een patroon met die dozen die je bij Kruidvat moet ophalen. Ik had me met mijn zere bekken al een harde buiken-aanval gelopen, staat er zo'n ongeïnteresseerde puisrtenkop me ook te vertellen, dat die paketten er niet zijn en dat dat wel vaker voorkomt. Lekker dan! Ik heb eens geïnformeerd en het schijnt fout te gaan bij het distributiecentrum van Kruidvat zelf...

12. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik heb net ook de blije doos aangevraagd, met mn oude mobiele nummer :D

13. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

Het kraampakket zitten dingen in voor tijdens een thuisbevalling en voor de kraamperiode erna.. Er zitten dus wel degelijk noodzakelijke dingen in.. Je kunt ( volgens mij met behulp van zo'n uitzet lijstje) ook artikelen los kopen. Hoeft niet perse een pakket te zijn.. oordeel van zo'n doos is, dat je voor zowel thuis als ziekenhuis bevalling de benodigheden in 1 keer compleet hebt

15. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer, ik woon nu in België. Ik heb hier nog een dozen ontdekt. Om nou mijn moeders Nederlandse adres te gebruiken, vind ik te ver gaan. :(

16. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb ook al drie pogingen gedaan bij de kruitvat, ze bestellen het wel maar krijgen het gewoon niet binnen zeggen ze. Nah dan maar niet :p De babydoos van babydump vond ik eigenlijk niks aan. Etos vond ik leuk en de blije doos natuulijk ook.

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0

18. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik heb een doos van prenatal besteld en nog niet gekregen ??

19. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    En toch zijn ze allemaal wel leuk!:D

20. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    ik vond ze allemaal wel leuk maar die van de kruidvat viel me het meest tegen. Zit eigenlijk nix nuttigs in

Deel Deze Pagina