de hele dag door misselijk. Niks kunnen eten en afvallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by KanjerB, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    hallo allemaal,

Ik heb zoals de meeste al weten langer als een jaar een maagband. Ben maar 1 kilo er mee afgevallen en nu door de misselijkheid al 14 kilo in een maand. Ik ben er wel blij mee maar is het ook goed. En ik kan echt haast helemaal NIETS eten geen crackers geen lichte dingen niets. Alles komtt er met de zelfde vaart weer uit :oops: kan niet eens normaal water drinken :( SLik ook al 2 dgen mijn multivitaminen niet.

Kan dit allemaal de kleine erg beiinvloeden of moet ik me niet te zorgen maken en komt het na een tijdtje wel goed :rolleyes:

2. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Op zich maakt weinig eten niet zoveel uit, maar hou alsjeblieft in de gaten of je aan je vocht komt. Zeker met dit weer ben je in no-time uitgedroogd!
    Die misselijkheid is hartstikke vervelend, misschien is overleggen met huisarts of verloskundige of je daar niet wat voor kan krijgen?

Nogmaals, zeker met dit weer ben je zo uitgedroogd, dus als je inderdaad geen water meer kan drinken, geen risico nemen en naar de huisarts gaan!

Sterkte meid, dit valt niet mee.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Als je zoveel afvalt, dan is dat idd niet goed nee! Ik zou onmiddelijk mijn arts/vk/gyn bellen, want dit is echt niet gezond. Ik was ook een paar kilo afgevallen en de arts waarschuwde me al dat ik opgenomen moest worden vanwege uitdroging (niet dat waarschuwen iets helpt, misselijk ben je of je bent het niet). Maar ik zou het heel onverstandig vinden als je hier door mee zou blijven lopen. Je breekt je eigen lijf af!

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik zou ook in de gaten houden dat je genoeg vocht binnen krijgt. Maar verder..zou ik het (er even van af zien dat het niet onder erg prettige omstandigheden gebeurd) wel blij zijn dat ik 14 kilo kwijt was. Scheelt je weer met wat je aan gaat komen na deze weken.
    Ik zou wel even langs de verloskundige ofzo gaan om toch zekerheid te hebben.

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    ja idd jullie hebben gelijk ik merk ook dat ik nu al gewoon nergens meer fut voor heb en ik heb zittend werk zit ook niet lekker heb pijn in mijn rug :(

Ik heb primperan voor de misselijkheid in het begin hielp het wel maar nu niet meer. In het begin van mijn zwangerschap was ik veel meer misselijk dan nu maar nu kan ik gewoon niks meer eten. Wat ik ook eet komt er uit. Ik heb zooooo mega dorst maar dat lukt ook niet heel goed

6. Vlinder84

Dus je gaat de huisarts bellen? Want ik vind helemaal niet dta je blij moet zijn dat je zoveel bent afgevallen. Het is ronduit gevaarlijk voor jou en je kindje!

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    14 kilo?! :confused:

Dat lijkt me echt niet goed! Ze zeggen toch dat je niet moet lijnen als je zwanger bent omdat je dan niet genoeg afvalstoffen binnen kriijgt? Nu lijn jij niet expres, maar 14 kilo afvallen in een maand is wel heel heel erg veel. Ik zou zeker even de vk of ha bellen, want dit lijkt mij echt niet goed. Probeer wel genoeg te drinken he, dat is heel belangrijk!
    Sterkte ermee!

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    ze zeggen dat het niet goed is als je gaat lijnen..maar als je bijv. een zwangerschaps boek er bij pakt staat een pagina verderop dat je je absoluut niet druk hoeft te maken als je van de misselijkheid nauwelijks iets binnen kunt krijgen omdat je lichaam genoeg reserves zou hebben.
    hoezo tegenstrijdig.

14 kilo is natuurlijk veel..maar als het echt overgewicht is is dat zo af te vallen hoor..het ligt maar aan de persoon zelf natuurlijk.

Maar ik denk dat het inderdaad zeer verstandig is als je naar de dokter gaat..en zo snel mogelijk..want het lijkt me niet gezond dat je dus ook geen vocht binnen krijgt..!

Mijn schoonzusje heeft trouwens hetzelfde als jij gehad..ze viel alleen maar af en kon niets binnenkrijgen maar haar dochter is inmiddels 12 en hardstikke gezond hoor :)

9. Vlinder84

Kan me niet voorstellen dat ze zeggen dat het geen kwaad kan. Ik gaf in het begin ook veel over en toen begon de arts al over opname en medicatie, vocht toedienen etc. Als een niet-zwangere zoveel afvalt, gaan ze aan heel nare dingen denken zoals ziektes e.d. Dus als een zwangere zoveel afvalt, dan is dat (hoe zwaar iemand ook is) echt een reden om hard aan de bel te trekken. De misselijkheid is dan gewoon te hevig en daar moet snel ingegrepen worden, vooral met dit weer!

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Meiden ik kom net van het zh om mijn spullen op te pakken ik word opgenomen ben zwaar uitgedroogd zeiden ze. Ga gelijk even douchen spullen inpakken en weer weg vind het zo erg dat mn man niet bij me mag slapen. In dat rot ziekenhuis is mijn moeder overleden :(

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Komt allemaal wel goed. Laat nu eerst maar even goed voor je zorgen, de rest is even minder belangrijk!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bij mij zeiden ze juist dat het geen kwaad kon. Uitdroging is gevaarlijk omdat dat een vicieuze cirkel is waar je niet snel zelf bovenop komt. Door de uitdroging word je namelijk NOG misselijker. Maar extreem veel overgeven an sich was volgens mijn huisarts niet erg. En het ziekenhuis deed daar ook heel laconiek over (ik mocht na 4 dagen ook naar huis terwijl ik gewoon nog zeker driekwart van mijn voedsel er uit gooide bij de 500 kcal die ik binnen kreeg op een dag).

@ tirtilisko: komt allemaal goed! In het ziekenhuis word je goed verzorgd ;) En de vocht zal je goed doen...

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    hopenlijk knap je gauw weer op...

14. noppie

noppie Fanatiek lid

Mar 7, 2008
    2,026
    0
    0
    utrecht
    Arme Tirtilisko: komt dit nu ook door die maagband? Kunnen ze dat ding er nog uithalen? Wat zal je je naar voelen meid. Rust nu maar goed uit en laat voor je zorgen. En daarna DUS NIET MEER ZO HARD OVER JE GRENS GAAN! Want je hebt dus ook echt veel te hard gewerkt meid. Heeel veel sterkte en succes hoor.

15. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Hoi Meisie,

Ik had het ook bij me 2e zwangershap. Viel in de eerste 2 mnd ongeveer 20 kilo af. En dat was inderdaad gevaarlijk volgens mijn huisarts. Ik werd gelijk opgenomen en lag dagen aan infuus. Maar goed, ben uiteindelijjk bevallen van een gezonde meid.

Meid pas goed op jezelf. En als je ongerust ben, moet je gwn altijd bellen met je huisarts en verloskundig.

16. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    hopen dat alles snel weer goed komt! Heel veel sterkte meid!

17. Vlinder84

Ja meid, hoe rot het ook is, ik ben blij dat je bent opgenomen. Ze zijn er nu op tijd bij en dan kan je weer aansterken. Heel veel sterkte!

Merle, wat een raar beleid dan daar? Ik was maar 4 kg afgevallen in het begin en toen begonnen ze al te stuiteren dat als ik niet meer binnen zou houden, ik opgenomen moest worden :( Gelukkig sloeg de medicatie aan...

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Sterkte meis!

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    heyyyyyyy lieve meiden hoe gaat het met jullie?

ik ben eindelijk na een opname van 6 dagen weer thuis. mijn urine was eigenlijk nog niet helemaal goed er waren nog steeds tekenen van uitdroging maar omdat ik van het infuus af was en huilend begon te smeken of ik naar huis mocht :) mog het met de voorwaarde dat ik minimaal een week rust moet nemen en 3 liter :confused: per dag moet drinken. Het is erg fijn om weer thuis te zijn. ik vind het zo lief van jullie allemaal dat jullie zo hebben meegeleeft en aan me hebben gedacht echt super :D

Share This Page