HELP! Zwanger, maar nu bruinverlies met kleine stukjes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Aily, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aily

Aily Fanatiek lid

7 dec 2010
    1.314
    0
    0
    Hallo!

Ik zit nu bijna in de 6e week en nog steeds hartstikke zwanger (eergisteren nog maar weer een keer getest ;)).

Alleen had ik donderdagavond gele afscheiding en vrijdagochtend weer. Vanochtend - zaterdagochtend - had ik lichtbruine afscheiding waarin een paar hele kleine bruine stipjes en streepjes zaten.

Wat kan dit zijn?
    Is dit de voorbode van een miskraam.................?

Xxx van een zeer ongeruste Aily

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Aily.

Proficiat met de zwangerschap.

Die gelige afscheiding kan komen door een schimmelinfectie, dus laat dit maandag even controleren bij je huisarts.
    Die bruinige afscheiding kan komen door een geklapt vaatje in de baarmoedermond wat naar buiten toe komt dit kan komen na gemeenschap, moeizame ontlasting, erg druk geweest, getild e.d.
    Zolang je geen helder rood bloedverlies hebt, is er geen reden voor paniek.

Geniet van je zwangerschap.

Groetjes Ineke.

3. Aily

Aily Fanatiek lid

7 dec 2010
    1.314
    0
    0
    Hallo Ineke,

Dank je wel voor je snelle reactie... (zeker in het weekend! :))
    Ik ben heel blij met wat je schrijft!!!! Net ook nog een test gedaan, gelukkig nog steeds knalpositief (de teststreep staat er al voor de controlestreep ;))

En die kleine stukjes in de bruine afscheiding dan?
    Het lijken kleine bruine puntjes op het wc papier, soms wat langgerekter, kleine streepjes van 1 mm. Ik maak me over die kleine puntjes/stukjes nog drukker dan over de afscheiding zelf :(

Kan dat er ook bij horen bij wat jij beschrijft (getild, stress, moeizame ontlasting)? Dat laatst had ik inderdaad wel erg veel last van!!!

X Aily!

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Aily.

Stop alsjeblieft met testen doen, echt zonde van het geld. Want zou je een miskraam hebben, dan geeft je test nog steeds positief aan. Want zolang je HCG in je bloed hebt, test je positief.
    Die puntjes is gestold bloed, kan inderdaad komen door moeizame ontlasting.
    Voor moeizame ontlasting veel drinken, gezonde voeding, vezelrijke voeding en geen bananen eten.

Groetjes Ineke.

5. Aily

Aily Fanatiek lid

7 dec 2010
    1.314
    0
    0
    Hallo Ineke,

Oke, dank je wel voor je antwoord en je tips!!
    Op 18 maart hebben we onze eerste echo, ik hoop dat alles dan goed is! Tot die tijd zal ik veel water drinken en geen bananen eten ;)

Liefs, Aily

Deel Deze Pagina