Dames misschien kunnen jullie mij vertellen of ik goed zit of niet. Mijn laatste ongi begon op 3 januari. Mijn cyclus is ongeveer 36 dagen en dus ook pas op dag 37 getest. Als ik zelf ga rekenen, menstratie kalender of sommige andere sites gebruik dan ben ik 5+4 vandaag. Weer andere zeggen dat ik 4+4 weken ben. Ik ben de kluts kwijt dus wie brengt er duidelijkheid
uitgaande van een aantal 'standaard' cijfers... (zoals een lf van 14) zou je nu inderdaad 4 weken en 4 dagen zijn... als je een cyclus van 36 dgn hebt en een lf van 14, dan heb je je ei op dag 22 gehad. de 14 dagen voor je ei krijg je erbij, dus dan moet je voor de berekening uitgaan van 8 januari (14 dagen voor je ei) ipv de derde. als het drie weken duurt voordat je eitje springt ben je voor de berekening die eerste week verloren eigenlijk...
ik heb ook vaak op die sites gekeken. ik werd er alleen maar onzeker van het beste wat je kan doen is zo een claireblue zwangerschapstest halen met tijd indicator. teminste zo heb ik dat gedaan.
rissie: en die zijn ook lang niet zo precies hoor... ik had met 4 weken (en dat wist ik zeker omdat ik getemperatuurd had) al een 3+ erop staan... (blijkbaar maak ik snel veel hcg aan...)
idd, uitgaan van je eisprong, dus ongeveer 14dagen terug tellen van uit je NOD dat is de datum van je eisprong. de 2 weken daarvoor krijg je kado zoals al gezegt word. 4 weken en 4 dagen ben je dan dus! Je kunt een cyclus van 108 dagen hebben en positief testen op dag 108, toch ben je dan pas 4 weken zwanger en niet 13/14 weken...
Kimmeding: dat kan eigenlijk alleen maar bij n gemiddelde cyclus van 28 dagen... Anders kan je beter van je eisprong uitgaan...
Nee, dat werkt inderdaad niet bij een cyclus van langer dan 28 dagen. Dadelijk bij de verloskundige zal ze vragen naar de laatste ongi + je gemiddelde cyclusduur. Op basis van de termijnecho komt ze op je termijn en uitgerekende datum en de info over je cyclus is vooral om te kijken of dat een beetje met elkaar overeenkomt. Je kunt het best uitgaan van 4 weken en 4 dagen. Dit gaat beter kloppen met wat de VK gaat bepalen. Anders zet ze je straks toch weer een week achteruit.
Die dingen zijn mega=-onbetrouwbaar, omdat die uitgaan van bepaalde 'gemiddelde' waardes. En als je dus ook maar enigszins afwijkt, (wat vaak gebeurt), dan zit dat ding er enorm naast. Geldklopperij dus dat ding. @TS; eisprong is de enige manier om nog met enige zekerheid je zwangerschapsduur te kunnen tellen, maar zelfs dan kan het bij een echo gewoon afwijken, omdat innesteling bij iedereen ook weer verschillend lang duurt. Jij moet iig niet gaan tellen vanaf 3 januari, vanwege je lange cyclus, maar eerder vanaf 2 weken voor NOD, (uitgaand van een gemiddelde luteale fase van 14 dagen). Je zou dan dus uitkomen op 4,5 week nu ongeveer. En dan ga je bij de echo ws toch nog weer anders uitkomen...
hihi.. ja, anders zou je wel heeel rare tafferelen krijgen.. vrouwen die al 10 weken zwangerzijn zonder het te weten enz.. als je van je laste ongi dag uit zo kunnen gaan bij een afweijkende cyclus! succes meis bij de vk, zij kan bepalen hoever je werkelijk bent! En trouwens! PROFICIAT!