Harde buiken? Voelt dat bij jullie ook zo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door allstar, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    #1 allstar, 7 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 feb 2013
    hallo iedereen,

hebben jullie ook bij harde buiken dat het een soort harde bal wordt, en op het moment dat je het krijgt en begint, dat er dan een soort ( weet niet goed hoe ik het moet noemen ) zenuwachtig gevoel door je lichaam naar boven stroomt?

Alsof je ergens zenuwachtig voor bent zeg maar? Hoor daar eiegnlijk nooit wat over.

Verder natuurlijk dat je buik een minuut ofzo heel hard is hoor...

ben erg benieuwd. :)

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    ja heb ik ook. Beetje hartslag in mijn keel soms. Inderdaad een gevoel alsof je een belangrijk iets hebt waarvoor je zenuwachtig bent.
    Nu de zwangerschap vordert heb ik soms het idee dat de harde buiken me proberen te vermoorden haha, doordat ze zo strak 'opblazen'

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Yup, herkenbaar.
    Ik vind het ook moeilijk te omschrijven. Alsof je van beneden tot boven samengetrokken wordt, ofzo...

4. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    ooooh gelukkig! ben dus echt niet de enige...

hoor iedereen steeds over die harde bal
    maar eigenlijk nooit over dat zenuwachtige gevoel inderdaad.... alsof je een presentatie moet houden of in de wachtkamer van de tandarts zit ;) hahaha

5. Ja herkenbaar, ik voel het als een soort benauwdheid, moet altijd heel hard zuchten. Merk het al aan mijn manier van ademen als een harde buik begint, gek he.

6. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    ja hier ook soort van benauwd gevoel.. alsof door de druk aders worden dichtgedrukt...

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind het soms aanvoelen alsof er kippenvel vanaf mn onderbuik naar boven trekt, vervolgens dus een keiharde buik.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja ik voel het ook aankomen en mijn ademhaling veranderd er door.. Als ik praat hoor je het ook aan mijn stem. Dat 'zenuwachtige' gevoel is inderdaad ook herkenbaar. Heel moeilijk te beschrijven

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

Idd heel moeilijk te beschrijven! Maar je hebt het knap gedaan hihi want herken me er echt in!
    Nu je het zo zegt heb ik er vaker last van dan ik eerst dacht!

10. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ja...hier idd merk ik t aan een soort benauwd gevoel...en daarna is mn buik gelijk hard... en dan wanneer dat gevoel weer wegtrekt is de buik ook weer minder hard...zonder dat gevoel..ou ik vaak mn harde buiken waarschijnlijk niet eens doorhebben..

11. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Klopt, is eigenlijk wel een beetje logisch. Als je bm zich zo aanspant gaat daar behoorlijk wat zuurstof in zitten. (Dat gebeurt ook bij hevige darmkrampen). De rest van je lijf heeft dan eventjes iets minder. Dat kan een beetje gejaagd gevoel geven :)

12. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja hoor hier idem dito, nu gelukkig nog geen last van (zou niet best zijn ook denk ik) maar herken het zeker van mn eerste.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    jij beschrijft het precies zoals ik ze ook voel. Ik denk er vaak niet eens bij na dat t wel van mijn buik kan komen, maar voel me even benauwd. Als ik dan aan mijn buik voel is deze idd hard.

14. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Oh, haha, dan weet ik nu dat ik dat ook wel eens heb gehad. Vind de term.harde buik namelijk tamelijk vaag, maar ik merk het goed als ik bijvoorbeeld op een vol station mezelf in een drukke trein naar binnen heb moeten vechten. Dan denk ik... Tjeezes, da's inspannend, maar ik voel het dan meer aan m'n ademhaling en hartslag dan aan m'n buik.

15. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik heb dit ook heel erg en herkende het niet van mijn vorige zwangerschappen. Toen merkte ik gewoon dat ik een harde buik kreeg, maar nu krijg ik het gewoon benauwd en als ik dan mijn buik voel blijkt ìe hard te zijn... Maak me dan een beetje zorgen of dit tijdens de bevalling ook zo zal gaan: benauwd tijdens de weeën, ben beetje bang dat ik dan weer hyperventilatie zal gaan krijgen (moet ik natuurlijk nu nog helemaal niet over in zitten, maar zet je gedachten maar eens uit...)

Gisteravond, vannacht en iets minder vanmorgen, veel harde buiken gehad, en steeds gepaard gaand met `ademnood`. Zou het voorwerk zijn? Ben morgen 36wk.

16. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Bij mij voelt het ook als een harde bal, en alsof het opeens wat warmer wordt op dat stukje buik. Ik ben nog niet lang zwanger, maar heb al een aantal weken harde buiken. Herkende ze direct van de vorige zwangerschap. Ik heb een heel gevoelige baarmoeder, vandaar. Ook ik voel dat zenuwachtige gevoel waar TS het over heeft. Beetje alsof je idd. iets spannends te wachten staat.

GrtzPinda

Deel Deze Pagina