Wat zouden jullie doen? Bekendmaken zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dreamz3, Aug 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Eind van de maand trouwen we en dat is een paar dagen na mijn NOD.
    Stel nou dat ik zwanger zou zijn, dan zou ik dit op een leuke manier bekend willen maken.
    Mijn idee is om dan tijdens de geloften het tegen mijn man te zeggen.
    Vinden jullie dit een leuk idee?
    Nu hard hopen dat het raak is 😀

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Ik zou dat zelf nooit doen. Ik zou zoiets als ik hem was ook niet gelijk met anderen willen horen. Maar alleen al zelf paar dagen van kunnen genieten, hoe mooi is dat? Kan je het altijd nog in de geloften zetten voor de gasten, want zo te lezen ga je het niet 3 maanden voor je houden:)

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Een paar dagen na je nod al je hele familie en vrienden kring inlichten? Dat zou never nooit in me op komen...

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Waarom test je niet gewoon op je NOD, is het positief kun je er met je man al van genieten. Kun je het altijd nog op een leuke manier tegen je gasten vertellen op jullie huwelijksdag.

5. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Nee ik zeg het gelijk.
    Ik geloof niet in 3 maanden mijn mond houden.
    Heb in mijn vorige relatie 5 miskramen gehad en ik vind dat daar absoluut geen taboe op mag rusten.
    Onze bruiloft is met een heel intiem gezelschap, maar misschien heb je wel gelijk als ik het hem onder 4 ogen moet vertellen.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mijn man had het al niet leuk gevonden als ik alleen had getest, laat staan dat ik het in bijzijn van iedereen aan hem ging vertellen... Ik zou samen met je man testen en met hem bespreken of hij het ook al zo vroeg met iedereen wil delen. Bedenk je wel dat het leven in je buik een wondertje is en dat het ook wel eens mis gaat. Ik vond het best lang nog spannend.

Edit: ik zie dat je dat zelf heel goed weet. Ik zou het met je man overleggen.

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Nee dat zou ik ook nooit doen. Samen testen en samen eerst genieten.

8. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Mijn man en ik zijn wat dat betreft hetzelfde.
    Dat we samen toch nog een dochtertje hebben gekregen hadden we allebei niet meer verwacht door mijn verleden.
    Als ik zwanger zou mogen zijn van een 2e dan kunnen we allebei ons mond niet houden.
    De bruiloft is met mensen waar we alles mee delen, dus wat dat betreft weten zij het ook snel.
    Maar misschien is de trouwdag niet het moment om het hen te vertellen.
    Eerst maar eens samen genieten.
    Fijn zo'n forum met eerlijke feedback, bedankt allemaal!

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Ik vind het eigenlijk wel een leuk idee! Maar wat de anderen ook zeggen; iedereen weet het meteen en het kan mis gaan. Al gebeurt het in andere landen volgens mij wel dat het heel snel verteld wordt, en is de 12 weken wachten iets meer Nederlands.

Als alternatief zou je voor of na je beloften het ook prive tegen je man/vriend kunnen zeggen, of alleen met je naaste familie (afhankelijk van hoe je je bruiloft viert)

10. Liefje13

Liefje13 Actief lid

Feb 26, 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Dat zou ik NOOIT doen. Ten eerste, je kan je trouwdag NOOIT overnieuw doen en daar wil je dus hele mooie herinneringen aan over houden. Als je dit vertelt en het loopt verkeerd af dan zal je je dat je leven lang herinneren...

11. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Ik zou het niet eens niet vertellen door de kans op miskraam hoor, ik las dus al dat dat geen probleem is. maar wel dat hij dan "net zo belangrijk" is als de rest wanneer hij het voor het eerst hoort. Terwijl die toch een belangrijk deel heeft geleverd :p

12. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    3 maanden wachten geloof ik ook niet in, maar een paar dagen na nod al vertellen vind ik echt te vroeg. Ik zou zelf eerst een goede eerste echo willen voor de grote kring het hoort.
    Kan het begrijpen als je het je ouders wilt vertellen en misschien broers en zussen, maar dat kan toch ook op een ander moment?

13. Kim31

Kim31 Bekend lid

Dec 7, 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Op huwelijksreis bleek ik zwanger en dat is daarna misgegaan. Als ik nu maar de trouwfoto's kijk, denk ik vaak 'jeetje ik was daar gewoon zwanger'.
    Ook al ben ik wel van het (vroeg) delen, ik ben wel blij dat wij en de mensen om ons heen deze dag herinneren als de viering van onze liefde voor elkaar en er niet de herinnering van een zwangerschap aan kleeft.

Maar goed dat is mijn verhaal, doe vooral wat je het leukst lijkt! Veel plezier alvast gewenst!

14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,120
    5,038
    113
    Female
    Maar dan is het toch nog steeds een hele mooie herinnering? Want de blijdschap van dat moment is er toch niet minder om?
    Ik heb hele mooie herinneringen aan de dag dat ik vertelde dat ik zwanger was van wat helaas een miskraam is geworden. De blijdschap was héél groot en ik ben blij dat ik die heb mogen delen met mijn naasten voordat het helaas mis ging.

Ik geloof ook niet zo in 3 maanden wachten. Wel met het delen met de hele wereld, maar niet met het delen van mijn naasten.. Hen heb ik sowieso nodig. Wel zou ik mijn vriend nooit tegelijkertijd met de rest vertellen dat ik zwanger ben. Ik vind toch dat dat een momentje met z'n tweeën moet zijn, voordat je het met de rest deelt.

Misschien wil leuk om het in jullie geloften naar elkaar uit te spreken zodat de rest er op dat moment dus achter komt? Of elkaar na de bruiloft een cadeautje geven in de vorm van een rompertje ofzo?

15. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Ja ik ga, mocht het raak zijn uiteraard, eerst met mijn man delen. Jullie hebben wel gelijk 😀

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het eerst met je man delen en daarna vertellen! Ik geloof niet in lang wachten met vertellen! Super leuk toch op je trouwdag 😍

17. Luna26

Luna26 Actief lid

May 6, 2009
    150
    1
    0
    Wij hebben toen (wij wisten het al twee weken dat ik zwanger was op onze trouwdag) het nog voor ons gehouden. Voor onze twee dochters. Wel ouders en schoonouders verteld maar verder nog de eerste echo met hartslag afgewacht. Lijkt me heel moeilijk om aan kleine kinderen 3 en 5 te vertellen dat het mis is gegaan of dat er helemaal niks zat. Dus eerst een beetje zekerheid gekregen toen de meiden verteld en toen mocht iedereen het weten.
    Kan natuurlijk altijd nog misgaan maar het spannendste gedeelte hebben we gehad.

18. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Wat een bull! Je trouwdag is je trouwdag, met alles wat daarbij hoort. Daar heeft een eventueel mislopende zwangerschap toch geen achteraf negatief effect op... Ik snap deze redenering echt niet.

19. Inneminne

Inneminne Bekend lid

Jul 24, 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    In zijn oor fluisteren tijdens de openingsdans ;)lijkt met wel intiem.

20. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Ik vind alles wat je oppert juist leuk, behalve het gedeelte om het tijdens gelofte te vertellen.
    Dat is al een serieus moment op zich zelf staand. Je belooft niet zo maar iets. Ik zou zelf ( maar dat is mijn mening ) daar niets aan toevoegen.

Maar stel je nu voor dat je hem 's morgens als je weet dat je zwanger bent een briefje of klein cadeautje laat overhandigen door zijn ouders of zo? (leuk als jullie niet bij elkaar slapen) met daarin de boodschap, gefeliciteerd met deze bijzondere dag.....papa :)
    Hoe vet is dat??? Ik vind dat juist leuk, extra dimensie op deze bijzondere dag als hij je op komt halen. En dan lekker samen op het feest vertellen!! Heerlijk dat soort verrassingen!
    Ik ben ook niet van het lang voor me houden. Ondanks drie miskramen. Nu ook weer verteld bij 5 weken.

Hell, wij zijn er zelfs samen met 50 gasten achter gekomen dat we een dochter krijgen. LOVE IT! :D

Share This Page