Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen.. Vindt het helemaal niet leuk om zo'n topic te openen maar het zit me vreselijk dwars (hormonen??) Vriendin is afgelopen zondag bevallen van haar eerste in slechts 4 uurtjes, alles gaat prima, kindje drinkt goed aan de borst slaapt goed enzovoort. Bij ons was alles het tegenovergestelde bevalling 26 uur, borstontsteking enzovoort hechtingsproblemen enzovoort, osteopaat bezoeken ga zo maar door. Ik gun het ze van harte begrijp me niet verkeerd maar ik wil ook zo'n bevalling en zo'n kraamtijd!!! Geen idee wat ik hiermee wil bereiken moet het gewoon even kwijt denk ik..
Dat is toch mooi, dat je jezelf dat ook wenst! Tsja, je weet nooit van te voren hoe het loopt en helaas heb jij bij je eerste dus een heel vervelend traject gehad en een zware bevalling etc. Hoeft niets te zeggen voor nr 2. Dus ik wens je een droombevalling en een prachtige kraamtijd straks!
Het zullen waarschijnlijk idd de hormonen zijn, maar kan het me ook wel voorstellen. Lijkt me dat jouw eerste bevalling (en de periode daarna) verschrikkelijk veel energie heeft gekost, terwijl zij die energie meteen aan haar kleintje kon besteden. Dat voelt niet eerlijk. Ik hoop voor je dat de komende bevalling (en de zwangerschap natuurlijk) een stuk lekkerder gaan.
Ach meid, ik ben maar 2 dagen te laat en ik ben al jaloers op iedereen die al aan het bevallen zijn of kindje al hebben gehad. Ik gun ze natuurlijk gewoon het beste maar vind het jammer dat mijne laat is en ik ben aan het twijfelen of mijne misschien ook pas volgende week komt. maar laat het gewoon gaan want het schiet niet echt op. jij hebt jou leven en je vriendin heeft haar leven. laat het gewoon op je afkomen en idd misschien zal deze bevalling super gaan, just enjoy
Meid niet jaloers op zijn !! Ik snap dat je hetzelfde wil, Mijn zoon was een maand te vroeg, een enorme huilbaby na onderzoek van de artsen bleek hij gewoon 18 uur op een te huilen !! Navelbreuk die hem zeer deed, veel spugen en ik gebruikte veel prednison tijdens de zwangerschap waaraan hij verslaafd was en bij hem dus abrupt gestopt was ipv af te bouwen, de artsen waren vergeten dat ik de dosis moest ophogen en hij advies was bij de geboorte geen prednison te geven bij de geboorte omdat de dosis niet hoog genoeg was, ze waren dus vergeten in mijn dossier op te nemen dat ik een zeer hoge dosis had ! 4 maand 18 uur per dag gehuild,!!! Draagdoek hielp enorm veel maar wat was ik er druk mee, in de nacht werd hij wel 6 keer wakker en dan hebben we het nog niet eens over de flessen in de nacht want daar kwam hij ook nog 2 keer voor, Met 6 maanden begon hij zich beter te voelen hij sliep " door" met 8 maanden maar kwam nog wel 4 keer voor de speen maar zaten niet meer hele nachten beneden, met 15 maanden was het helemaal klaar en sliep hij heel goed ! Onze dochter ook een maand te vroeg was de eerste 6 weken drama die bleek koemelk allergie te hebben, toch bleef ze huilerig maar het ging goed, met 12 weken sliep ze door van 8 tot 8 dat was heerlijk maar ze dronk bijna geen flessen en kwam bijna niet groeide slecht maar dat was volgens de arts normaal bij KMA kindjes, ze bleef huilen met de fles en ik werd er langzaam aan toch wel gek van met 5 maand dronk ze helemaal niet meer en het frustreerde mij enorm, de Ha heeft ons weer naar huis gestuurd met et komt vanzelf wel goed kijk maar even aan jij hebt ook niet altijd honger 5 dagen later lagen we met haar in het ziekenhuis want ze bleek reflux te hebben haar slokdarm zat vol " schaafwonden " en het drinken deed haar zon zeer ze was al bijna uitgedroogd en kreeg meteen een sonde Na het ziekenhuis heeft ze verlating angst gekregen en sliep niet meer door, De zwangerschappen van beide waren super, ik voelde me goed, de eerste misselijk tot 8 weken de tweede tot 16 weken Helaas bij beide wel cholestase vanaf 28 weken De derde zwangerschap was een hel, misselijk tot aan het bevallings bed ( minimaal 15 keer per dag spugen ) moe zwak hoofdpijn ( migraine) cholestase Bevallen bij 37 weken, ze dronk vanaf dag 3 al om de vier uur wakker maken lukte niet ze dronk gewoon niet dus echt om de vier uur Kraamweek was geweldig de nacht deed ze 5 uurtjes, Ze huilde bijna niet ! Na de kraamweek bleek ze niet te groeien en toch wat meer huilen, bloed bij het poepen en ook zij bleek KMA te hebben maar waren hier dus enorm vlot bij ! Na de speciale voeding ging het zo super ! Ze bleek ook net als mijn dochter verborgen reflux te hebben maar ook daar waren we op tijd bij waarvoor ze nu medicatie krijgt Ze is vrolijk lacht veel heeft nog nooit een huil bui gehad waarbij ze niet te troosten is ze geniet van alle aandacht van broer en zus en is enorm rustig ! En achteraf ben ik zoooo blij dat dit zo gegaan is, dat 1 en 2 moeilijk(er) waren... we waren er zo op voorbereid dat het weer zo heftig zou worden en nachtelijke avonturen met haar zouden hebben We waren al aan het afspreken wie wat gaat doen en hoe en wanneer om allebei aan de rust te kunnen komen... Draagdoek nieuw gekocht sab simplex in huis gehaald etc etc maar niets is nodig geweest !! Als het Andersom was geweest ... Eerst hele makkelijk en denken ach de eerste twee waren zo makkelijk... Laten we maar een derde "nemen" die zal ook wel zo makkelijk zijn en als dan blijkt dat die heel moeilijk is.... Is dat dubbel zo zwaar want je hebt nog wel even twee kinderen er bij lopen die ook hun aandacht nodig hebben Nu kon ik bij de eerste die echt het zwaarste was alle aandacht op hem vestigen dus achteraf ben ik er blij mee
@ Hippo jeetje wat een verhaal, dat laatste wat je zegt klopt denk ik wel, wij zijn ons inderdaad al aan het voorbereiden met eventuele oppas voor de eerste weken voor Sylvano, alvast flesvoeding in huis mocht de bv niet lopen dr brown flessen. En wat zal het meevallen als het een makkelijk kindje is!
De eerste vond ik op het moment echt zo enorm zwaar, ik kon er echt verdrietig van worden als ze zeiden , aah nog zoveel huilen ja nee die van ons doet het zo super zo fijn om een eerste kindje te krijgen die meteen door slaapt en nooit huilt, voelde me soms zo verdrietig dat ik dat allemaal niet had en dat ik die roze wolk bij hem zo weinig gevoeld had, tuurlijk was ik verliefd op hem en kon uren naar hem kijken, maar ik vond het ongelovelijk zwaar en irriteerde me aan moeders die me het nog even lekker in wreven hoe makkelijk hun het hadden Een moeder bij school ( heeft dan nu 4 kindjes) maar ze had er eerst twee die heel makkelijk waren, de derde was voor haar zo zwaar ! En nog vind ze haar derde heel zwaar, maar die zei ook we gingen er zo vanuit dat de derde weer zo makkelijk zou zijn dat we echt nergens op voorbereid waren, man gewoon blijven werken geen fv in huis gehaald niets voor de krampjes etc etc ze zei zelf al we kwamen gewoon van een koude kermis thuis ! Haar vier is ook een stuk zwaarder dan de eerste twee Jij hebt de ervaring nu hoe het is om een zware/lange bevalling te hebben,en de periode daarna die niet makkelijk was waardoor je je zelf gaat voorbereiden op het moeilijke, en als dan zul je zien dat het waarschijnlijk allemaal wel mee valt Maar ik snap wat je bedoelt hoor ik heb het zelf ook gevoelt, ik denk er nu ook alleen maar zo over omdat ik toevallig deze ervaring heb opgedaan als ik nog twee kinderen had en de derde niet zou ik nog denken ik wou dat het mij zo vergaan zou zijn als die anderen
Nou we gaan maandagavond op kraamvisite, vindt het jammer dat het dan pas kan want ze zitten de hele week al vol. Had in t begin aangegeven dat ik wel hoorde wanneer ze klaar zijn voor kraamvisite en nu zag ik vandaag op fb ineens als foto's van haar met visite dus heb ik maar aangegeven dat we ook op kraamvisite wilde. Ik stel me waarschijnlijk erg aan rot hormonen maargoed.
Snap je wel een beetje hoor! Maar je moet het ook van de andere kant bekijken. Wellicht vond zij het ontzettend vervelend voor jou toen jij in die situatie zat en is zij nu opgelucht dat het goed gaat. Stel je voor dat het niet zo was gegaan, dat bij haar ook alles vervelend was gelopen, dan had je het toch ook niet leuk gevonden voor haar. Het zijn wellicht de hormonen en misschien wel een beetje de spanning voor wat komen gaat straks bij jouw bevalling. Maar laat je daardoor niet leiden!
ja ladyxochi dat is makkelijk gezegd hier ook 2 vriendinnen die afgelopen weken een droom van een thuisbevalling hebben gehad. Terwijl ik toch weer een klinische bevalling in het vooruitzicht heb helaas. Ik ben hardstikke blij voor ze, maar het steekt toch. Ik wil er niet de hele tijd over praten of horen hoe geweldig het allemaal was. Dat komt ooit wel weer, maar nu even niet.
Heel begrijpelijk dat je zelf ook een makkelijke bevalling en kraamtijd wil! Hoop echt voor je dat dit nu wel het geval zal zijn!! Ik heb ook een zware bevalling en beroerde kraamtijd gehad waarbij het zowel met mij als m'n dochter niet goed ging (op de bv na dan) Ik hoop ook op een makkelijke bevalling en kraamtijd.
Er is helemaal niets mis met het ook zo'n kraamtijd willen, zolang je het mensen maar niet gaat misgunnen. Wij hebben met onze oudste zoon een week in het ziekenhuis gezeten en thuis was hij een echte huilbaby. En met die kraamvisite, daar zou ik me niet te veel van proberen aan te trekken. De eerste bezoekers zijn waarschijnlijk niet zo beleefd geweest als jij en hebben de 'beste' bezoektijden alvast ingepikt.
Ik had een droombevalling en een superfijne kraamweek, de ellende begon daarna... 4 mnd gehuild... Dus het zegt nog niets...
Op dit moment gaat het eigenlijk wel prima, ik kan het accepteren hoe moeilijk ik het ook vindt natuurlijk. Zie haar heel weinig maar spreek haar geregeld via de app waar ze me om adviezen vraagt. Horrormonen zijn gewoon vreselijk
zo snel is ook niet altijd wat hoor. een kennis is 1-1-14 bevallen in erg korte tijd, ging helemaal super. maar na 2 dagen bleek wel alles gekneusd van binnen en daar kampt ze nog steeds mee.
Juist! Tja ik had bij de eerste ook een drama-bevalling met het hele pakketje inclusief huilbaby. Vreselijke tijd. De tweede... Droombevalling, mooie kraamtijd, lekker knuffelkind.. Bij de tweede vond ik het al anders omdat je er niet meer "blank" ingaat. Ik hoop dat je nu een mooi tijd tegemoet gaat
Ik begrijp dat jij dat ook wilt hoor, maar geen enkele bevalling is hetzelfde. Ik heb de eerste 2 bevallingen aan de weeenopwekkers gezeten, omdat mijn kinderen normaal niet uit zichzelf komen of zo. Vreselijk vond ik dat, Bij de 3e was de kans weer enorm groot dat hij opgewekt zou moeten worden. Maar mijn 3e kind is binnen 3 kwartier geboren op de natuurlijke manier, ik was net op tijd in het zh. En ja, dat klinkt heel fijn, maar ik heb ruim een week pijnstillers tegen de naweeen moeten gebruiken. Dat was dus ook niet alles. Probeer gewoon op het moment van de bevalling te "genieten"(voor zover dat kan) en het over je heen laten komen, het kan jou ook zomaar gebeuren, dat het een totaal andere bevalling wordt dan de eerste.