Hallo dames, Dit is de eerste zwangerschap die ik zo 'lang' draag. Eerder heb ik twee miskramen gehad. Helaas heb ik maar weinig mensen in mijn omgeving waarbij ik vragen kan stellen over ervaringen tijdens de zwangerschap. Mijn eigen moeder kan ik het helaas niet meer vragen, ze is in december overleden. Ik zou het zo leuk vinden om met andere meiden te babbelen over de zwangerschap, hoewel ik nog steeds een beetje voorzichtig ben. Leuk om een beetje te vergelijken. -Wanneer voelde jullie de eerste keer iets leven in jullie buik? -Wanneer begon de buik te groeien? -wanneer hebben jullie het hartje gehoord? -Misselijk geweest? Ik namelijk helemaal niet, en daar maak ik me ook een beetje zorgen over? -Trek gehad in bepaalde dingen? Ook dat heb ik maar weinig. Ik heb een beetje een voorkeur voor zuur. -Voor de meiden die, net als ik, overgewicht hebben: Voel je al snel het verschil tussen een babybuikje en een vet buikje? -Humeurig? Ikzelf vind van niet. En als ik het al ben, heb ik er een goede reden voor. Nou ja, misschien komt het gesprek wel een beetje op gang en kunnen we met z'n allen een beetje vergelijken?
Hoi kat! Ik ben nu 16+1 vanaf week 13 begon m'n buik te groeien, nu heb ik echt al een klein zwangerbuikje Hartje heb ik voor het eerst gehoord met 6 weken Misselijk? Ja 3 weken lang elke avond overgeven haha, nu gelukkig voorbij!! meer trek in vis... Humeurig? Soms flap er wel veel vaker dingen uit, die ik normaal voor me zou houden....
Ik ben al wel een stukje verder, maar ga toch even reageren als je dat niet erg vind . Ik voelde dit kindje met 15 weken bewegen. Sinds 16 weken dagelijks. Best vroeg dus, maar net zoals jij heb ik ook 2 miskramen gehad dus die bevestiging is erg fijn! Het is ook een erg druk kindje moet ik zeggen. Mijn buik begint nu pas echt te groeien. Voorheen zag je voornamelijk s'avonds wat, maar nu heb ik overdag ook al een leuk buikje . Nog geen hele dikke buik hoor, maar het begint! Heb het hartje voor het eerst met 8 weken gehoord. Tijdens de echo. Normaal doen ze dat niet zeiden ze, maar omdat ik het hartje niet zag, heeft ze me het laten horen. Diezelfde week hebben we hem ook nog bij de vk gehoord met de doppler, zo'n 10 sec. Ik ben wel wat misselijk geweest maar niet noemenswaardig.. Bij mijn dochter heb ik echt de halve zwangerschap op de wc geleefd, dus het maakte indd onzeker dat dat deze keer anders was. Ik kan de keren dat ik nu misselijk ben geweest op 2 handen tellen en de keren dat ik moest overgeven op 1. Relax! Het zegt écht niets als je niet misselijk bent. Ik heb voornamelijk trek in zoete, lichte dingen. Ijs bijv., niet ligt, maar je mag me er voor wakker maken! Verder eet ik veel fruit, dat vind ik dan wel weer ligt. Maar als ik opeens ergens zin in heb, moet ik het ook echt die dag hebben anders word ik chagerijnig . Ik ben wel best humeurig maar ook heel erg emotioneel, om gek van te worden! Meis, ik herken je angst maar probeer er toch van te genieten! Heb vertrouwen in je lichaam én dit kindje. Hoe moeilijk dat ook is (I know!). Deze zwangerschap is best pittig geweest (paar weken rust houden, bloedingen etc.), maar ook ik heb nu eindelijk het gevoel dat het helemaal goed gaat komen dit keer.
Bedankt voor de reacties. Wat een verschil he? De een begint met 13 weken een wat dikker buikje te krijgen en de ander pas zo ongeveer met de 20 weken. Wat bijzonder. Manniej: Ik wist helemaal niet dat je een hartje al kon horen met 6 weken. Wat snel! En charity ook al met 8 weken! Vraag me eigenijk af: Ze hebben dus de optie om het zo vroeg te laten horen, waarom zulen ze dat nou niet standaard doen? Charity: Wat dat meteen dezelfde dag al MOETEN hebben, daar herken ik mezelf wel in. Ik heb al de hele week zin in die dunne plakjes gebakken banaan, die ze normaal overal wel bij de nootjes hebben liggen. Nou: AH had ze niet, plus ook niet (Terwijl ik ze drie weken geleden nog heb zien liggen daar) en de kaas/notenboer bij mij in het winkelcentrum die ze echt ALTIJD heeft, was ze vergeten te bestellen.:x Denk dat ik een klacht ga indienen.:x
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Heerlijk hè, als je lichaam eindelijk doet wat het moet doen! -Wanneer voelde jullie de eerste keer iets leven in jullie buik? met 14 weken, daarna een tijdje bijna niet en vanaf 17 weken volop. Heb ook flink overgewicht. -Wanneer begon de buik te groeien? Tsja, mijn buik is nog steeds beperkt, maar pas na 26 weken ofzo -wanneer hebben jullie het hartje gehoord? met 11 weken thuis met Angelsound en met 6 weken bij de gyn -Misselijk geweest? Ik namelijk helemaal niet, en daar maak ik me ook een beetje zorgen over? Is niet nodig, ik heb de hele zwangerschap al nauwelijks klachten...en hij kan ieder moment geboren worden! -Trek gehad in bepaalde dingen? Ook dat heb ik maar weinig. Ik heb een beetje een voorkeur voor zuur. In het begin voorkeur voor vet en zout. De laatste twee maanden moet en zal ik iedere dag aardbeien eten. -Voor de meiden die, net als ik, overgewicht hebben: Voel je al snel het verschil tussen een babybuikje en een vet buikje? Ja, maar ik heb zelf niet heel veel buikvet, maar volgens mij verschilt het enorm. -Humeurig? Ikzelf vind van niet. En als ik het al ben, heb ik er een goede reden voor. Schijnt wel mee te vallen, ook qua emotioneel zijn. De afgelopen paar weken wel emo, komt door de wisselende hormonen.
-Wanneer voelde jullie de eerste keer iets leven in jullie buik? Dat was met een week of 15/16 en nu dagelijke meerder keren per dag -Wanneer begon de buik te groeien? Met een week of 9 kon ik echt mijn eigen broeken niet meer aan.... en positie zat ook veel fijner! -wanneer hebben jullie het hartje gehoord? We hebben het hartje gezien met ruim 8 weken en gehoord met 13 weken. -Misselijk geweest? Ik namelijk helemaal niet, en daar maak ik me ook een beetje zorgen over? Misselijkheid en andere kwalen ken ik ook niet alleen maar van de verhalen om mij heen, dacht ook dat het niet goed was daarom, maar alles gaat super met de kleine, dus nergens druk over maken je bent echt de enige niet die nergens last van heeft. Heb nu alleen last van olifantspoten -Trek gehad in bepaalde dingen? Nee behalve dat ik nu minder eet omdat ik niet teveel wil aankomen door teveel te eten, mijn voorraad vetreserves is al genoeg. -Voor de meiden die, net als ik, overgewicht hebben: Voel je al snel het verschil tussen een babybuikje en een vet buikje? Ja nu met ruim 23 weken is hij mooi rond aan het worden en mooi stevig, dus schaam me nu ook echt niet voor me buik Al zou hij misschien wel eerder in de weg gaan zitten, maar dat heb ik er graag voor over. -Humeurig? Ik heb nergens last van, me vriend af en toe wel. Maar hij kan er mee leven en weet waar het van komt....
Wanneer voelde jullie de eerste keer iets leven in jullie buik? MEt een dikke 19 weken voelde ik het kleinte voor het eerst, 2 weken later kon paps het ook voelen. (placenta aan rugzijde) ---Wanneer begon de buik te groeien? Echt groeien? Eigenlijk pas sinds een week dat er een verschil te zien is... tuurlijk veranderde mijn buiik wel, maar sinds een week zie je echt een zwangerbuikje.. Ik ben weliswaar te zwaar.. dat speelt natuurlijk ook mee.... -wanneer hebben jullie het hartje gehoord? met een dikke 7 weken geloof ik? (gezien via inwendige echo! met 11.3 gehoord!) -Misselijk geweest? Ik namelijk helemaal niet, en daar maak ik me ook een beetje zorgen over? Nopes.. ik had helemaal niks... alleen pijnlijke boobies... echt pijnlijke... haha.. en helemaal toen het nog koud was buiten.. mijn god.. leek wel of mijn tepels er vanaf vielen.. MAar misselijkj? Nooit niet geweest -Trek gehad in bepaalde dingen? Ook dat heb ik maar weinig. Ik heb een beetje een voorkeur voor zuur. Tot op heden niet meer trek in bepaalde dingen. Ben overigens nog niks aangekomen ook niet! -Voor de meiden die, net als ik, overgewicht hebben: Voel je al snel het verschil tussen een babybuikje en een vet buikje? Dat verschil voel ik pas sinds een week, vanaf het moment dat mijn buik dus begon te groeien.. Als ik sta, ben ik "spekvrij" als ik zit.. heb ik nog blubber buik.. hahah... maar ja! -Humeurig? Ikzelf vind van niet. En als ik het al ben, heb ik er een goede reden voor. Jajawel! Nu wat minder maar in de eerste 15 weken kon ik ruzie maken om??? naja, werkelijk niks!! En nu? ik ben eigenlijk alleen maar MEGAAA vergeet achtig.. ook erg lastig!!
-Wanneer voelde jullie de eerste keer iets leven in jullie buik? Rond de 16 weken (bij alletwee de kids) -Wanneer begon de buik te groeien? Ik merkte dat mijn buik groeide met 8 weken, de buitenwereld zag het rond de 10 weken (eerste). Bij de tweede begon hij te groeien op 4 weken, buitenwereld zag het op 8 weken heel goed. -wanneer hebben jullie het hartje gehoord? Op 6 weken! -Misselijk geweest? Ik namelijk helemaal niet, en daar maak ik me ook een beetje zorgen over? bij mijn dochter wel, bij mijn zoontje helemaal niets :d -Trek gehad in bepaalde dingen? Ook dat heb ik maar weinig. Ik heb een beetje een voorkeur voor zuur. Nee, dat gaat zeker niet voor iedereen op! Men zegt altijd dat zwangere vrouwen trek hebben in speciale dingen, maar de meerderheid heeft dat niet! -Voor de meiden die, net als ik, overgewicht hebben: Voel je al snel het verschil tussen een babybuikje en een vet buikje? / -Humeurig? Ikzelf vind van niet. En als ik het al ben, heb ik er een goede reden voor. Ik vond van niet! Mijn vriend vond van WEL! hahaha
-Wanneer voelde jullie de eerste keer iets leven in jullie buik? Rond 18 weken. Nu voel ik hem een enkel keertje aan de buitenkant. Papa wordt door de kleine gepest, steeds al die wil voelen gaat meneer stil liggen -Wanneer begon de buik te groeien? Met een week of 10 merkte ik het echt, toen zaten mijn broeken niet meer lekker. -wanneer hebben jullie het hartje gehoord? Bij de eerste echo met 8 weken. Met 12 weken nog eens tijdens de echo en alleen naar het hartje luisteren hebben we met 14 weken voor het eerst gedaan. -Misselijk geweest? Soms. Maar nooit zo misselijk dat ik moest spugen. -Trek gehad in bepaalde dingen? Nee, tot op heden niet. -Voor de meiden die, net als ik, overgewicht hebben: Voel je al snel het verschil tussen een babybuikje en een vet buikje? Ik heb geen overgewicht, wel speklaagje rond mijn buik. Tot een week of 14 had ik het idee dat mensen alleen maar zouden denken dat ik was aangekomen. -Humeurig? Soms, maar dat komt vooral door de vermoeidheid. Dat is steeds mijn grootste kwaaltje geweest. Tot slot; een fijne zwangerschap gewenst!